Point of view JJ Maybank
Verbaasd kijk haar aan.
"Je maakt een grapje" Zeg ik. Ze schud haar hoofd.
"Vertel me alles" Zegt John B dan, ze knikt en loopt terug naar de auto. Ze komt terug met een laptop en een schrift.
We lopen naar binnen toe en iedereen gaat om de tafel zitten, Kiara heeft zich er ook bijgevoegd en luister aandachtig naar Lucy.
"Oké, ik weet dat jullie boos op mij zijn maar ik wou iets voor jullie doen dus ik heb dit uitgezocht en ik hoop dat het jullie helpt." Zegt ze snel en ze start haar laptop op.
"Het is al goed, je deed het voor een goede reden" Zegt John B, Lucy kijkt op en glimlacht dan naar hem.
"Oké kijk, ik heb hier wat rekening afschriften van Ward Cameron, Het goud ging eerst naar de Bahamas, daar is het opgepikt door de politie" Zegt ze.
"Het kruis lag op het schip dat hier heen ging" Zegt ze en ze wijst een plek op de kaart aan.
"Daar is de rest van het goud opgeladen waarna het vervolgens naar deze haven is gevaren" Zegt ze en ze laat een foto zien.
"Het is al op het vaste land" Zegt Sarah.
Ze knikt.
"Ik heb ingelogd op de beveiligingscamera's van de haven en daar zie je foto's dat ze het goud uitlaaien" Zegt ze en ze geeft ons een mapje foto's.
"Hoe weet je dit allemaal?" Vraagt Kiara.
"Hoe kom je aan die inloggegevens?" Vraagt Pope.
"Dat is een bijzaak" Zegt ze.
Ik kijk haar met open mond aan.
"Heb je ze gehackt?" Vraag ik verbaasd. Ze kijkt me aan met een blik die mijn vraag bevestigd.
"Hoe?" Vraag ik.
"Daar gaat het niet om, het goud is op het vaste land, als we niet snel zijn is het weg" Zegt ze.
"Lucy heeft gelijk, we moeten het vinden voordat Ward het kan verkopen" Zegt Sarah.
"Maar Ward heeft Rafe en Rafe schiet iedereen neer die maar in de weg loopt" Zegt Kiara.
"Ik denk het niet, niet iedereen" Zeg ik.
Iedereen kijkt me verbaasd aan.
"Ben je ineens beste vrienden met Rafe?" Vraagt Pope.
"Ja we zijn dikke maten, we zijn telepathisch" Zeg ik.
Sarah fronst en John B schud zijn hoofd.
"Nee, we hebben hier iemand aan tafel die Rafe niet kent" Zeg ik en ik kijk John B aan. John B kijkt naar Lucy.
"Wat ik?" Mengt Lucy zich.
"Ja jij, jij bent straks in Los Angeles, de haven waar het goud is uitgeladen ligt vlakbij. Of het goud is in LA of Rafe is in LA. Als jij nou zorgt dat je vrienden wordt met Rafe kun je uitvinden waar het is" Zeg ik.
"Maar wat als hij er achter komt, hij heeft wel een wapen hé" Zeg ik.
"Als hij jou iets aandoet, schiet ik de eerste beste kogel door zijn lelijke kop" Zeg ik.
"Oké, prima, ik doe het wel" Zegt ze.
Ik kijk naar John B, hij knikt en kijkt naar Sarah.
"Dit kan werken" Zegt hij.
"Ja, maar met een grote kans dat Rafe Lucy iets aandoet, dat wil ik niet riskeren" Zegt Sarah.
"Het is al goed, ik wordt niet zomaar neergeschoten" Mengt Lucy zich.
"Nee maar een kogel kan fataal zijn" Zegt Sarah.
"Dan sterf ik in ieder geval voor een goed doel" Zegt Lucy.
Ik kijk Lucy aan.
"Je gaat niet dood." Zeg ik vastbesloten.
Lucy kijkt me aan, zonder iets te zeggen.
"Het is gevaarlijk" Zegt Sarah en ze slaat haar armen over elkaar. "Ik wil niet dat Lucy dit doet"
"Ik denk dat John B gelijk heeft, dit kan werken" Zegt John B's vader ineens. Mijn ogen vliegen naar Lucy, die hem geschrokken aankijkt.
"Lucy" knikt Big John.
Ze mompelt iets en kijkt dan naar de tafel.
"Heb je meegeluisterd?" Vraagt John B.
Hij knikt.
"Als we dit gaan doen moeten we iemand aan Rafe's kant hebben, een soort spion. Iemand die Rafe niet kent, Lucy is perfect" Zegt hij.
Lucy zegt niks, ze kijkt alleen naar haar handen en friemelt wat met haar ringen, dat doet ze als ze zich ongemakkelijk voelt.
"Ik vind het nog steeds een slecht plan" Zegt Sarah.
"Wat vind Lucy hier zelf van?" Vraagt Kiara en kijkt haar aan.
"Ik vind het prima hoor" Zegt ze snel.
"Ik wil niet dat ze dit doet, jullie weten allemaal hoe gestoord Rafe is en als hij er achterkomt dat ze hem bedriegt gaat ze er aan, het is roekeloos en gevaarlijk" roept Sarah.
"Stel je niet zo aan, Lucy gaat echt niet zomaar dood. We moeten toch iemand hebben die dit doet, Rafe komt ook jou halen straks hé" Zegt John B.
"Het maakt me niet uit, we brengen niet een van onze vrienden in gevaar voor een beetje goud" Zegt ze.
Ohjee, dit worden relatieproblemen.
"Een beetje goud? Dit onze enige kans om terug te krijgen wat van ons is!" Roept John B terug.
Ik kijk snel naar Lucy, die er maar stilletjes bij zit. Haar gezicht is wit weggetrokken en het lijkt alsof ze elk moment out kan gaan.
"Lu, ben je oké?" Vraag ik en ik leg mijn hand op die van haar. John B en Sarah blijven door ruziëen en Pope en Kiara luisteren mee, Big John mengt zich zo af en toe.
Ze kijkt me aan en schud dan haar hoofd. Ik sta op en hurk naast haar neer.
"Kom je moet even gaan liggen" Zeg ik.
Ze schud haar hoofd.
"Nee, ik voel me prima" Zegt ze.
"Niet zo koppig kom op" Zeg ik en ik help haar opstaan.
Ze staat, hangt half op mij.
"Wat is er aan de hand?" Vraagt Sarah bezorgd.
"Ze voelt zich niet goed, jullie zijn alleen maar aan t gillen tegen elkaar maar ze heeft gewoon een hersenschudding weet je nog" Zeg ik pissig. Ik laat ze achter en neem haar mee naar mijn kamer. Zachtjes leg ik haar op het bed en doe ik de deur op slot.
Ik leg haar onder de dekens en zet het licht uit.
"J?" zegt ze zachtjes.
"Wat is er?"
"Wil je bij me komen liggen?"
Mijn hart maakt een sprongetje maar ik blijf rustig.
"J-Ja tuurlijk" Zeg ik.
Ik ga naast haar liggen en trek de dekens een beetje over me heen. Ik pak haar telefoon en app haar moeder dat ze vannacht bij mij slaapt. Misschien leest ze het ooit.
Dan leg ik hem weg, Lucy draait zich om en legt haar hoofd tegen mijn borst, ik sla mijn armen om haar heen en druk een kus op haar voorhoofd.
Met Lucy in mijn armen val ik in slaap.
—————————————————————————
lolololol ik kan echt niet wachten op seizoen drie aaaaa
JE LEEST
𝘼𝙣𝙤𝙩𝙝𝙚𝙧 𝙒𝙤𝙧𝙡𝙙
Random"may we meet again" Lucy haar ouders moeten voor werk drie maanden naar Outer Banks. ze is een luxe leventje gewend en heeft alles wat haar hartje begeerd, ze wil zo snel mogelijk weer naar Los Angeles, terug naar haar echte leven en vrienden. Ze o...