hoofdstuk 24

764 10 0
                                    

point of view JJ Maybank

"moet jij mij niet wat vertellen maat" begint John B ineens en hij kijkt me aan via de achteruitkijkspiegel.

"ik zou niet weten waar je het over hebt" zeg ik onschuldig.

"jij en Lucy, loser" zegt hij.

"oh dat" zeg ik en ik kijk uit het raam.

"ik had het zien aankomen" zegt Sarah wijs.

"jij wel ja"

"wat, ik wist dat ze hem leuk vond" zegt ze.

"hoelang is dit al gaande?" vraagt Sarah als ze van niemand antwoord krijgt.

"uh, ik denk een maand"

"een maand?" zegt John B hard en hij kijkt me verbaasd aan.

"nee, misschien iets langer" zeg ik dan.

Sarah begint te lachen en John B schud zijn hoofd.

Ondertussen zijn we aangekomen op school en parkeert hij de auto. Ik gooi de deur open en stap naar buiten, dan rek ik me even uit. John B komt om de auto heen en slaat ineens een arm om me heen.

"ik ben gelukkig als jij gelukkig bent" zegt hij en hij geeft me een klopje op mijn borst.

"mooi" zeg ik.

"maar hoe is ze?"zegt hij dan, Sarah schiet in de lach en ik kijk hem aan.

"oh, je bedoelt dat" zeg ik als hij zijn wenkbrauwen op en neer wiebelt.

"ja duh" zegt hij.

"nou ik heb geen idee" zeg ik en ik haal mijn schouders op.

"heb je der nog niet gepakt?" vraagt hij verbaasd. Ik schud mijn hoofd.

"ook niet geprobeerd?" vraagt hij, weer schud ik mijn hoofd.

"wat is er met jou gebeurd, is alles wel goed in jouw bovenkamer?" vraagt hij en hij kijkt naar mijn voorhoofd.

"alles is prima, ik heb alleen zin in een joint" zeg ik.

Op dat moment komen Pope en Kie aanlopen, Kie had waarschijnlijk mij gehoord want ze geeft me een joint. Ik glimlach naar haar en steek hem dan op.

"wat is er met jou aan de hand?" vraagt Pope en hij kijkt naar John B.

"onze grote vriend JJ hier is verliefd" lacht hij en hij geeft me een klopje. De twee kijken me verbaasd aan, ik neem een trekje van mijn sigaret en blaas hem dan uit.

"wie is het?" vraagt Kie.

"Lucy" komt Sarah er tussen door.

Ze kijken me allebei verbaasd aan. Ik ga rustig verder met me joint en doe alsof ik ze niet hoor. Ik kijk pas op als Pope zijn handen op mijn schouders legt en enthousiast begint te praten.

Dan gaat de bel en haasten we ons naar binnen, ik ga achterin het lokaal zitten en stuur nog snel een berichtje naar Lucy. Ze geeft al snel antwoord terug maar ik kan het niet lezen, de docent schraapt zijn keel en kijkt me aan.

"Maybank, zou je je telefoon weg kunnen leggen" zegt hij geirriteerd. Ik zucht en stop dan mijn telefoon in mijn broekzak. De docent gaat verder met zijn verhaal, ik let half op. Soms krijg ik wat mee maar ik raak al snel in mijn gedachte verzonken.

Dan gaat ineens de bel en schrik ik op. Ik kijk om me heen, iedereen is druk in gesprek met elkaar.

Ik raap mijn spullen bij elkaar en stop ze in mijn tas, daarna loop ik samen met mijn vrienden het lokaal uit.

"Heb jullie nog wat over het goud gevonden?" Vraag ik aan ze.

John B kijkt om zich heen en schud dan zijn hoofd.

"We waren er bijna maar we zijn vastgelopen, we hebben meer informatie nodig" zegt hij.

"En jullie? Hebben jullie al meer informatie?" Vraagt Sarah als ik geen antwoord geef.

"Nee, we hebben haar laatst gevolgd maar daar kwam niks uit" zeg ik.

"Was dat toen je Lucy kwijt was?" Vraagt Kie. We gaan met zijn alleen aan een tafel in de aula zitten en ik kijk even kort om me heen.

"Wat was ze nou eigenlijk doen?" Vraagt Pope.

"Geen idee, ze heeft er niks over gezegd"

"Ik vertrouw haar niet" zegt Kie. Ik kijk haar heel even kort aan, Sarah zit naast haar, en geeft een pot met haar elleboog in Kiaras zij, daarna krijgt ze een boze blik van Sarah.

Ik negeer haar en neem een hap van mijn broodje. De rest van de pauze praat iedereen wat met elkaar, ik kijk soms op mijn telefoon om te kijken of Lucy wat heeft gestuurd, ik scroll door mijn meldingen maar haar naam zit er niet tussen.

Ik stop mijn telefoon weer in mijn zak en volg het gesprek tussen Pope en Sarah.

Een kwartier later gaat de bel en gaan we weer naar de les.

————————————————————————

𝘼𝙣𝙤𝙩𝙝𝙚𝙧 𝙒𝙤𝙧𝙡𝙙Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu