hoofdstuk 10

1.1K 12 13
                                    

point of view Lucy Hale

Ik wordt wakker door mijn wekker, vermoeid druk ik hem uit en draai ik me om om verder te slapen. Dan bedenk ik me dat JJ zo hier is en ik op tijd klaar moet staan. Ik kreun en sla de dekens van me af. Ik stap rustig uit bed en sjok naar mijn kast toe. Daar pak ik een topje, een korte broek (zie media) en een zwarte bikini en kleed ik me aan.

Ik loop zachtjes van de trap af en pak een boterham. Ik smeer er wat chocopasta op en dan pak ik een glas melk. Om vijf voor acht ga ik mijn tanden poetsen, mijn haar borstelen en doe ik wat mascara op. Om precies acht uur loop ik de deur uit. Als ik de veranda afloop bedenk ik me dat ik mijn handdoek en telefoon ben vergeten en loop ik weer terug naar binnen.

Ik hoor een toeter buiten en ik verhoog mijn looptempo iets. Ik doe zachtjes de deur dicht en loop dan naar het hek toe.

"goeiemorgen prinses" zegt JJ blij.

Hij begint te lachen als hij mijn hoofd ziet.

"stop met lachen" mopper ik en ik loop om de auto heen.

"ik lach niet"

Hij geeft me een neutrale blik en ik lach.

***

We komen aan bij het strand en ik pak de surfplanken. Ik leg mijn kleding in de auto en loop dan naar JJ toe, hij pakt een surfplank van me over en we lopen samen naar het water.

"er zijn goede golven" zegt JJ.

"dat zei je vorige keer ook" zeg ik en ik trek een wenkbrauw op.

"nee, maar deze zijn beter" lacht hij.

"zal wel" zeg ik en ik loop het water in. Ik voel van te voren met mijn teen hoe warm het is en loop dan langzaam tot mijn middel er in. JJ, daarintegen, ligt al in het water en wacht op de  golven. Zodra hij een goeie heeft gaat hij staan en maakt hij bochten over de golf, super vet. Ik klim op de surfplank en peddel naar een golf, ik draai hem om en wacht. Zodra hij er is wacht ik op het juiste moment en dan duw ik mezelf omhoog.

Voor heel even lijkt het alsof ik hem heb maar dan verlies ik mijn evenwicht en val ik achterover van het board af. Proestend kom ik boven.

"dat ging soepel" zegt JJ, die ineens naast me zwemt.

"je weet toch, ik doe alles met stijl" zeg ik en ik doe een 'hairflip'. Hij lacht en helpt me dan op de surfplank.

"oké, probeer eerder te gaan staan en bewaar je evenwicht" zegt hij daarna. Ik peddel weer een stukje van hem weg en wacht dan op een goede golf.

"nu!" hoor ik hem roepen en ik druk mezelf op. Zodra ik op mijn voeten sta, spreid ik mijn armen en bewaar ik mijn evenwicht.

"lekker! nu naar links" zegt hij. Ik verplaats mijn gewicht iets naar links en probeer mijn board te sturen. Het lijkt alsof het lukt maar helaas, vijf seconde later lig ik alweer in het water.

****

"dat ging toch best goed" zegt JJ zodra we in de auto zitten.

"nou, ik lag meer in het water dan dat ik op die plank stond" lach ik, JJ kijkt me lachend aan, daarna focust hij zich weer op de weg.

"zal ik je bij je huis afzetten?" vraagt hij.

"als je dat wilt"

"voor jou alles prinses" lacht hij. Ik zucht en rol met mijn ogen.

"slijmbal" lach ik dan en ik geef hem een klap tegen zijn arm. Hij trekt een zielig gezichtje en legt zijn hand op de plek waar ik sloeg.

Ik schud mijn hoofd.

"dank je wel" zeg ik zodra we voor mijn huis staan. Hij kijkt me verward aan.

"dat je me thuisbrengt" zeg ik snel.

"en dat je me hebt laten zien dat ik alles uit het leven moet halen" voeg ik er aan toe. Hij zegt niks, hij glimlacht alleen.

"jammer dat je al weer bijna weg moet hé" zegt hij dan. 

"het is leuk hier, maar ik mis mijn huis, mijn vrienden en alles wat ik had snap je" zeg ik.

Hij knikt.

"maar ik denk dat jij op het juiste moment kwam" zeg ik.

Voor de tweede keer deze ochtend krijg ik de verwarde blik.

"je liet me zien dat ik niet perfect hoef te zijn" glimlach ik. Hij zegt niks, hij kijkt me alleen aan.

Ik leun naar hem toe en sla heel impulsief mijn armen om heen. Ik voel een lichte schrikreactie van hem maar daarna legt hij zijn armen om mijn middel.

Ik laat mijn handen langzaam afglijden en leun naar achteren. Ik voel nog steeds zijn adem op mijn gezicht. Het voelt alsof zijn handen nog steeds op mijn lichaam liggen, je snapt wat ik bedoel. Hij kijkt me recht aan, zijn haar zit nog wat door de war. Hij tilt zijn hand op en legt hem op mijn kaak.

"ik-" begint hij maar hij sluit al snel zijn mond.

Dit is een slecht plan.

"ik moet gaan" zeg ik snel, ik pak mijn tas en doe de deur open.

"ik zie je morgen" zeg ik snel en daarna sla ik de deur dicht. Ik loop naar het hek en trek er aan. Ik hoor de auto zachtjes weg rijden, ik blijf stil staan totdat ik niks anders meer hoor als de zachte mensengeluiden om me heen. Het opstarten van een auto en nog veel meer geluiden. Ik sluit mijn ogen, haal diep adem en loop dan naar de voordeur. Ik doe hem zachtjes open en probeer geluidsloos boven te komen. Mijn vader is al naar zijn werk wat betekent dat alleen mijn moeder nog slaapt. Ik heb geen zin in een overhoring dus ik ben zo stil mogelijk.

Als ik de deur van mijn kamer sluit haal ik opgelucht adem. Ik laat me op mijn bed vallen en kijk naar het plafond.

Hoe meer tijd ik met die jongen door breng, hoe meer ik me aan hem ga hechten. Dat is nou echt het laatste wat ik wil hebben. Ik kan niks voor hem voelen, dan maak ik mezelf kapot door het feit dat ik niet bij hem kan zijn. Over drie maanden moet ik weer weg dus ik moet hem laten gaan. Wat dus betekent, niet meer surfen met hem, niet meer afspreken met hem, eigenlijk, met ze allemaal. Ik wil me niet aan iemand hechten die ik over drie maanden nooit meer zie. Ik moet ze ontwijken, dat is het beste.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

wow! super bedankt voor de 1000 reads, ik had nooit gedacht om in zo een korte tijd al zo een hoog aantal te krijgen. Heel erg bedankt!!

𝘼𝙣𝙤𝙩𝙝𝙚𝙧 𝙒𝙤𝙧𝙡𝙙Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu