Point of view JJ Maybank
Ik kijk naar het zachte zand voor mijn neus. Het enige meisje wat ik wil is zojuist weggelopen en ik heb geen moeite gedaan om haar te volgen.Hoe stom kan ik zijn.
Mijn wangen zijn ondertussen opgedroogd maar de grote natte vlek in mijn t-shirt verraad dat ik moest huilen.
Ik grijp naar de ketting om mijn nek, welk ik vastpak als ik nadenk.
Maar ik schrik als ik voel dat er niks om mijn nek hangt.
Snel sta ik op en ren ik naar de plek waar we net waren. Ik laat me op mijn knieën vallen en ga met mijn handen door het zand.
"Shit" Zeg ik als ik hem niet kan vinden. Ik ga door mijn haar en trek er zachtjes aan. Een schreeuw verlaat mijn mond.
Twee waardevollen dingen kwijt geraakt op een dag, het kan niet beter.
Mensen om mij heen kijken op maar ik trek me er niks van aan.
Ik sta op en begin mijn weg naar Ruby's huis, als ik die überhaupt weet want ik sliep bij Lucy.
Als ik aan haar denk komen alle mooie herinneringen weer naar boven en voordat ik het weet voel ik mijn wangen weer nat worden.
Fuck, ik huil nooit zo veel.
Ik kom pas weer terug tot de realiteit wanneer de zon langzaam ondergaat en het bijna donker is. Ik begin weg naar Rubys huis als ik die nog weet.
Wonder boven wonder heb ik het gevonden. Voorzichtig klop ik aan.
"JJ? Wat doe jij hier?" Zegt Ruby als ze de deur open doet.
"Mag ik misschien vannacht hier slapen?"
"Uh, ja tuurlijk" Zegt ze als ze opzij stapt en ik langs haar heen loop.
Ze helpt me met het bed op maken en zegt verder niks. Niemand heeft nog iets gezegd, alleen soms wat tegen elkaar.
Ik ga in het bed liggen en sluit mijn ogen, in de hoop snel verlost te zijn van de realiteit.
Helaas zit slapen er voor mij niet in, heel de nacht blijven mijn gedachtes doordraaien en herinneringen zich herhalen. Ik wordt er gek van.
Het is pas half 7 als ik naar het plafond staar. Plotseling gaat de bel. Welke idioot drukt om half zeven op de bel.
Ik sjok naar beneden en trek met een zucht de deur open.
Ik kijk verbaasd op als ik zie wie er voor mijn neus staat.
"Lucy?"
*****
"Waarom sliep je vannacht hier?" Vraagt John B dan als eerste, tuurlijk als iedereen met elkaar aan tafel zit. Behalve Ruby en Lucy.
"Gewoon" Zeg ik, zonder hem aan te kijken.
Hij wil net wat vragen als Lucy en Ruby terug de kamer inlopen, Lucy haar gezicht is rood en betraand maar voordat iemand anders het kan zien veegt ze het gauw van haar wangen.
Zonder mij aan te kijken gaat ze op een stoel zitten, natuurlijk degene die het verst van mij weg is.
Er valt een ongemakkelijke, intense stilte.
"Oké, iemand zeg wat er is want hier wordt ik gek van" Zegt Sarah met een zucht.
"Dat weet Lucy jullie heel goed te vertellen" Zeg ik botter dan gewild. Ik wou überhaupt die woorden niet eens zeggen.
Haar hoofd vliegt mijn kant op en voor het eerst kijkt ze me aan. Al weet ik niet zo goed of ik daar blij mee moet zien, ik lig nog net niet dood op de grond.
"JJ en ik zijn uit elkaar" Zegt ze zonder het oogcontact te verbreken. Ze hangt achterover in haar stoel en heeft haar armen over elkaar heen geslagen.
"Wat?!" Hoor ik vanaf allemaal kanten komen.
Ik wacht tot zij weer antwoord geeft, maar het blijft stil.
"Ik wil graag meer informatie" Zegt Sarah.
"Hij heeft Kiara gezoend" Zegt ze, ik hoor Kiara naast me naar adem happen.
Als ik nu ga zeggen dat zij met Rafe heeft gezoend wordt iedereen boos op haar, maar misschien is dat ook wat ze verdient.
Voordat ik maar kan nadenken vliegen de woorden mijn mond uit.
"En jij hebt met Rafe gezoend" Deze keer ben ik degene haar boos aan kijk.
Alle hoofden draaien naar haar.
"Wat?" Vraagt Sarah, op een bitse toon.
"Ik hoef mezelf niet uit te leggen, jullie geloven me toch niet" Zegt ze terwijl ze het oogcontact verbreekt.
"Waarom in hemelsnaam zou je Rafe zoenen?" Ze kijkt haar vol ongeloof aan.
"Twee keer" Kucht Ruby, deze keer kijkt iedereen Ruby aan, inclusief ik.
Twee keer?
"Ruby!" Zegt Lucy en ze kijkt naar haar beste vriendin.
Ongelofelijk.
"Ik ga zo kotsen" Zegt Sarah en ze houd een hand voor haar mond.
"Ik ook" Mompel ik. Haar ogen vliegen mijn kant op, er komt nog net geen vuur uit.
"Gelukkig heb ik niemand gezoend waar ik gevoelens voor heb" Bijt ze me toe.
"Ik gebruik tenminste geen mensen" Wat een slecht tegenargument, ik sla mezelf nog net niet voor mijn hoofd.
"Je weet dat ik het voor jullie deed, maar als jij dat zo graag niet wilt geloven, doe vooral je best, geloof wat je wilt. Ik ga mezelf niet meer verdedigen" Zegt ze en ze staat op.
"Smoesjes, je bent gewoon verliefd op hem"
"Je moet nu echt kappen, jij bent degene die zich zelf niet kon tegenhouden. Ik heb Rafe een keer gezoend, voor dat stomme goud van jullie. Dankzij mij hebben jullie alle informatie, je zou me moeten bedanken!" Iedereen is stil, niemand durft iets te zeggen.
"En de tweede keer dan? Ruby zegt net dat het twee keer was" Bij het eindigen van mijn zin sla ik op de tafel.
"Toen waren we al niet meer samen!" Gilt ze, maar gelijk heeft ze spijt.
"Dus je bent gelijk naar hem gegaan? We zijn nog niet eens 24 uur uit elkaar en je duikt al met een ander in bed" Ik zeg nu dingen zonder na te denken, waar ik achteraf honderd procent spijt van ga krijgen.
"Ik ben niet met hem naar bed geweest, en als dat wel zo was gaat dat jou niks aan!"
"Weet je, slaap lekker met wie je wilt, ik verwacht niks anders van je" Ik laat me op me stoel vallen en sla mijn armen over elkaar.
Ze kijkt me boos aan terwijl de tranen over haar wangen rollen.
"Flikker een end op, ik wil je nooit meer zien" Zegt ze terwijl ze wegloopt. Ze snelt haar weg naar buiten en er valt een lange stilte nadat de deur dichtvalt.
JE LEEST
𝘼𝙣𝙤𝙩𝙝𝙚𝙧 𝙒𝙤𝙧𝙡𝙙
Random"may we meet again" Lucy haar ouders moeten voor werk drie maanden naar Outer Banks. ze is een luxe leventje gewend en heeft alles wat haar hartje begeerd, ze wil zo snel mogelijk weer naar Los Angeles, terug naar haar echte leven en vrienden. Ze o...