7

3.7K 56 3
                                    

Delisa Alia tersentak sebentar, terjaga dari lamunan. Bukan niatnya nak merenung Adam Haider yang sedang masih berdiri di atas foyer di hadapannya. Tetapi yang sebenarnya, walaupun matanya melihat lelaki itu, penglihatannya tembus jauh kebelakang kerana fikirannya cuba untuk mengingati nama pengirim emel kepadanya pagi tadi. Tapi, apa yang seperti dilihat, seolah-olah dia sendiri yang terpesona dengan kehadiran lelaki itu.

Delisa tertunduk. Sedikit malu. Kening berkerut. Oh gosh. That was embarassing! Aku buat apa tadi tu?

Adam hanya tersenyum pabila melihat Delisa yang agak kalut. Dia melepaskan kedua tanganya yang menggengam railing foyer sejak dari tadi. Tangan yang sama membetulkan business suitnya, menarik sedikit fabric suit tersebut ke bawah, kemudian membetulkan tali lehernya yang tak perlu dibetulkan, sambil kaki mula melangkah ke arah tangga utama, turun setapak demi setapak dari kedudukannya dari atas foyer turun ke ruang lobby utama.

Matanya tidak lekang melihat Delisa.

Dengan kepala yang masih tertunduk, Delisa mengangkat anak matanya dan melihat Adam yang sedang berjalan menghampirinya.

Handsome.

Postur yang sangat segak. Tampan. Business suit yang dipakainya kemas. Baju kemeja putih ditubuhnya bersih, tak ada sedikit kedutan pun. Lengan panjang double cuff. Cufflings yang mengetip pergelangan tangan diperbuat dari perak dengan batu permata berwarna biru, sama warna dengan tali leher. Jam tangan mahal ditemani dengan stainless steel bracelet. Kasut berkilat.

Tangan kanan Delisa mencengkam handbag yang sedang digalasnya. Tangan kiri membetulkan rambut. Satu langkah diundurkan kebelakang. Telan air liur.

Jantungnya berdebar-debar tatkata Adam menghampirinya. Kepala masih tertunduk. Malah, semakin tertunduk. Tapi anak mata masih terpahat melihat Adam yang semakin lama semakin hampir.

Muka Adam bersih. Well groomed. Berjambang, tapi bulu nipis yang cukup sekadar menyerikan wajahnya. Garisan antara jambang dan kulit muka kemas. Tidak pernah dibiarkan tidak terurus.

The smell.

Oh God.

EDT berjenama Dolce & Gabbana Velvet Oriental Musk yang diterbangkan khas dari Harrods London pada tubuh lelaki itu sudah dapat menyusuk ke dalam kalbu Delisa tatkala Adam sudah berada betul-betul dihadapannya.

Baru Delisa mendapat sedikit keberanian mengangkat mukanya. I need to look confident.

ʻʻGood morning, missʼʼ ucap Adam dengan senyuman, ʻʻAre you here for the interview?ʼʼ

Delisa masih gementar, tapi cuba untuk tidak menunjukkan hati dan jantungnya yang sedang berdebar-debar.

ʻʻYa, sayaʼʼ jawab Delisa dengan suara yang hormat. ʻʻNama saya Nur Delisa Alia. Saya datang untuk hadiri temuduga...ʼʼ Delisa sedikit kalut cuba mengambil handphone nya dari dalam handbagnya ʻʻEmmm... saya dapat emel dari...ʼʼ

ʻʻAdam Haider Mikhael. Pengurus Hotel ini. Saya lah yang mengantar emel tu pada youʼʼ jawab Adam memotong kata-kata Delisa, sambil tangan kanannya dihulurkan untuk bersalaman.

Delisa sedikit terkejut. Tangan kanan menutup semula handbag. Tangan kiri masih membetulkan rambut. Peluh dari dahi masih menitik walaupun dia berada dalam lobby hotel yang berhawa dingin.

Salam lah! Tunggu apa lagi! Bisik hati Delisa yang masih dalam lamunan.

Delisa menghulurkan tangan kanan.

Mereka bersalaman.

Kulit bersentuh kulit.

Buat pertama kalinya.

Hati Mereka Yang TerlukaWhere stories live. Discover now