Vzorný student – rebellious7 008_Kaya
,,Studium černé magie, jenž obnáší naprostou soustředěnost a oddanost věci, nesmí být narušováno ničím, co by mohlo výsledky studenta jakkoliv ohrozit."
Místnost byla ponořená tichu. Kdyby někomu upadl špendlík, jeho cinknutí o mramorovou podlahu by pro uši přítomných bylo jako úder zvonu. Jako temný stín se mezi lavicemi strachem strnulých mladých lidí procházel profesor a pomalu se dostával k tomu, kvůli čemu svolal náhlou náhradní hodinu.
Pan Gallen, který se učení černé magie věnoval už více jak čtvrtstoletí, kladl jednu onu před druhou a orlím zrakem propichoval své žáky. Jeden z nich se totiž dopustil chyby. Chyby, která musí být krutě potrestána.
Napětí v učebně by se dalo krájet. Každý student očima sleduje svou lavici a neodvažuje se pohnout. Strach ovládl mysl všech lidí, kteří jsou profesorovými učedníky.
Stačí jeden pohled na jeho semknuté rty, husté hnědé obočí, které má stažené do jedné linky a temné oči, z nichž šlehají blesky. Profesora něco ohromně namíchlo. A každý student se v duchu modlí, aby tato chvíle co nejdříve skončila.
Jenže marně. Všechny živé duše na tomto místě ví, že je zde někdo vinen. Jeden ze žáků se prohřešil a pan Gallen nepřestane, dokud viníka nepotrestá. Krutě, bolestivě a tak, aby na to nikdy nezapomněl.
,,Zajímalo by mě, co si představíte, když se řekne vzorný student," pokračuje profesor jak ve svém monologu, tak v obchůzce po třídě. Zastaví se na úrovni čtvrté řady. ,,Nikdo nezná odpověď?" pozdvihne svá obočí a rozhlédne se.
Doufal, že se nikdo neozve. Chce jim totiž říct, jak si on představuje vzorné studenstvo. Chce jim ukázat, jak se mají chovat, jestli s ním nechtějí přijít do křížku.
,,Vzorný student, moji milí, se naplno věnuje naší věci. Všechny zbytečnosti, jako jsou zájmy či přátele," znechuceně se zašklebí, ,,musí být odsunuty na druhou kolej. Důležitá je totiž jen jedna jediná věc – naučit se tajemstvím černé magie. Na ničem jiném nezáleží."
Stane za svými žáky. Čeká, jestli se proti jeho tvrzení někdo neobrátí. Všichni však stále sedí se zády shrbenými nad deskami stolů a ani nedutají.
Profesor Gallen se škodolibě usměje. Mají strach. Mají strach z něj. A to mu dělá neskutečně dobře.
,,Člověk, který chce v mém oboru něčeho dosáhnout, se nesmí nechat ničím rozptylovat," začne opět promlouvat studentům do duše a rozejde se směrem k mohutné černé katedře.
Když k ní dojde, jednou rukou se o ni opře. ,,A už vůbec ne něčím tak malicherným, jako je láska."
Chtě nechtě se z úst pár přítomných vydere překvapený nádech. Hned se však uklidí a pár vteřin nato už je zase ticho jako v hrobě.
,,Láska je také zbytečnost. Je to jen trn v patě moci, které můžete pod mým vedením dosáhnout. Na začátku naší výuky jsem vám sdělil, že nebudu tolerovat nechuť k učení, nebudu brát v potaz žádné vaše pohnutky či stesky. Vše pro mě bude znamenat to, že se dostatečně nepřipravujete na ovládnutí černé magie."
Gallen postoupí do středu učebny. ,,Všechno, co se netýká výuky – jak již víte – řeším trestem. Jinak to nebude ani dnes," rozpřáhne ruce do stran. Jako by se teprve teď začínal dostávat do ráže. Z místnosti jako by se vytratil vzduch. Tohle neskončí dobře. Není možné, aby tomu bylo jinak.
Profesor Gallen přistoupí k poslední lavici třetí řady.
Založí si ruce za zády. ,,Vstaň, Jacobe Woode."Jmenovaný ani chvíli neotálí a vystřelí na nohy. Kdo by se však pozorně podíval, neuviděl by v jeho očích strach, který celý jeho postoj navozuje. Chce jako vystrašený jen vypadat. Ve skutečnosti je tenhle Jacob plný odhodlání. A vzteku.
,,Jacobe Woode, jak zní pravidlo číslo jedna?"
Jacob stiskne dlaně v pěsti. ,,Není nic nad černou magii," odpoví klidně.
,,A můžeš mi tedy vysvětlit, proč jsem tě včera přistihl, jak jedné dívce vyznáváš lásku místo toho, aby byl na mé hodině!?" začíná profesor zvyšovat hlas. S
Jacobem to ani nehne. Stále pevně stojí a s určitou odvahou čelí profesorově zlobě.,,Porušil jsi má pravidla, což znamená trest," zašeptá profesor Gallen a v ruce se mu náhle objeví kožený bič.
Třídou se ozvou výkřiky zděšení, ale ani jeden z aktérů, kteří jsou středem pozornosti, jako by je nevnímal.
,,Radši budu čelit trestu, než abych žil s tím, že jsem dívce, jež miluji, nikdy neřekl, co k ní cítím," pronese Jacob hrdým hlasem a očima, ve kterých plápolají ohně zlosti otočí na profesora. Ten překvapením upustí svou trestající zbraň.
,,Vážně?! Tak jsi to tedy stihl předtím, než zemřeš," zasyčí.
Než se stačí mladík vzpamatovat, už slyší z úst svého profesora tři slova. Slova, která nezná, ale ví, že jsou posledními, které kdy uslyší.
,,Punire per Mortem!" zařve profesor Gallen. Tělo neposlušného žáka se sesune k zemi.
Profesor Gallen překročí Jacobovo bezvládné tělo. Nic není nad černou magii. Ani láska. A vzorný student by se nikdy nezamiloval.