Kapitola druhá

726 43 3
                                    

Harry dalšího rána dorazil do Bradavic. Překvapilo ho, že na něj čeká Ron.

"Rone!" Pozdravil Harry a objal ho. "Tak rád tě vidím".

Ron se za posledních pár týdnů poprvé usmál.

"Taky tě rád vidím, Harry. Hermiona mi řekla, že je pomalu na čase se dát dohromady a pomoct a já si uvědomil, že má pravdu."

"No, rád slyším, že je ti líp. Vím, že to byly těžké týdny, ale jsem vážně rád, že tu jsi."

Rona Harryho slova potěšila, pyšně se rozzářil.

"Mimochodem, zoufale potřebuju pomoct s obnovou laborky." Dodal Harry.

"Promiň, kámo, ale McGonagallová už mi přidělila velkou síň s Nevillem a Lenkou." Omluvně pokrčil ramena.

"Ach", odpověděl zklamaně. "Myslíš, že mi McGonagallová přidělí nějakého parťáka?"

A jako na povel se objevila vedle nich.

"Můžeš na slovíčko, Harry?" Naznačila, že si chce promluvit v soukromí. 

Harry pohlédnul na Rona.

"Uvidíme se pak, jo? Možná bychom si mohli zajít na večeři?"

Ron přikývl a zářivě se usmál, že zase bude dělat něco normálního, a Harry odešel s McGonagallovou.

"Je hezké vidět pana Weasleyho se zase usmívat. Je to už tak dlouho." Komentovala to.

"Jo. Nedošlo mi, jak moc mi chybí, dokud jsem ho neviděl. Jsem rád, že je mu líp."

McGonagallová souhlasně přikývla.

"Já také. Teď bych s tebou ráda něco probrala."

Harry naklonil hlavu na stranu, zelené oči plné zvědavosti.

"Jistě. O co jde?"

"Jak víš," začala, "Draco Malfoy měl před pár dny soud. Díky tvojí výpovědi byl odsouzen k veřejně prospěšným pracím, místo pobytu v Azkabanu. Přes léto bude pracovat tady. Vím, že vy dva jste spolu moc dobře nevycházeli, ale jiní studenti jsou z něho... No, upřímně, vyděšení.
Byla bych ráda, kdybyste vy dva pracovali na lektvarové části Bradavic.
Což zahrnuje učebny, laboratoř, kancelář, sklad a to ostatní, co bude potřeba.
Je to velká zodpovědnost, ale jsem si jistá, že vy dva to zvládnete."

Harry jen stěží odolával nutkání zasténat nahlas.

Skvělé. Pracovat s Dracem Malfoyem. To bylo přesně to, co potřeboval.

Raději se přinutil k úsměvu a řekl,

" V pohodě, samozřejmě. Nikdy jsme si nerozuměli, ale to je minulost. Teď jsme oba dospělí a je na čase, abychom se naučili překonat naši rozdílnost. Kromě toho by mi možná mohl pomoct přesvědčit ministerstvo, že Snape je nevinný". 

McGonagallová s sebou mírně škubla, když slyšela jeho jméno. I když to dobře schovala, pořád za kolegu truchlila.

"Ano, to bude další pozitivní výsledek této situace. Doufám, že jeho jméno očistíme."

Harrymu neuniklo, jak jí spadla tvář, když mluvila o Snapeovi, a vrhl na ni ponurý úsměv.

"Nakonec jeho jméno očistíme." Slíbil. "Jen to nějakou dobu zabere."

McGonagallová přikývla a mírně se na něj usmála.

"Věřím, že najdeš způsob, jak na to. Nakonec, jsi Harry Potter."

Drahý Severusi Snape (Snarry CZ)Kde žijí příběhy. Začni objevovat