Harry,
Doufám, že dneska přijdeš na oběd do Doupěte! Už je to dlouho, co jsem tě naposledy viděla! Nemusíš mi psát odpověď, pokud nemůžeš dorazit, je to škoda, ale pochopím to. Pokud se rozhodneš přijít, bude to báječné. Očekávám vás se Severusem okolo druhé hodiny.
S láskou,
Molly.Harry s malým povzdechem odložil dopis.
Měl by jít, samozřejmě. Teď když nehledal viteály, neměl co na práci. Na druhou stranu, slíbil Dracovi, že se dneska sejde s jeho novou asistentkou a bylo pozdě, aby to vzal zpět. Ale určitě by mohl stihnout obě schůzky. Jen trochu zkrátí dobu oběda.
"Hej, Seve?" Zvolal.
Snape byl ve sklepení a pracoval na lektvaru a Harry se rozhodl, že ho nechá nějakou dobu o samotě. Snape poslední dobou vypadal napjatě, ne že by mu to vyčítal. Harry si myslel, že dělá na lektvaru na doplnění krve, ale nebyl si jistý. Harrymu došlo, že nezáleželo na tom o jaký lektvar šlo, potřeboval jen nějaký čas pro sebe.
O chvilku později se v kuchyňských dveřích objevila Snapeova hlava. Vlasy měl svázané dozadu, jak to teď nosil často a na nose měl posazené brýle. Harry se na něj usmál a beze slova mu podal dopis.
Netrvalo dlouho a Snapeova pusa se zkroutila v zamračení a Harry bojoval s nutkáním začít se smát. Snape na něj vzhlédl. Nic neříkal, ale Harry uměl vyčíst tu tichou otázku.
Musím jít?
"Z toho se nevyvlíkneme, Seve." Řekl tiše. "Stejně jsi říkal, že chceš zkontrolovat Ginny."
Snape si sundal brýle a položil je na kuchyňský stůl.
"Ano, to jsem řekl." Odpověděl se ztrápeným výrazem ve tváři.
"Netvař se tak vyděšeně." Zasmál se Harry. "Stejně to bude jen rychlovka. Slíbil jsem Dracovi, že se sejdu s jeho novou asistentkou."
Snape zamrzl.
"Půjdeš do Příčné ulice? Sám?"
Harry se zamračil.
"No jo. Pracuju tam. Měl jsem pauzu od práce až příliš dlouho, nemyslíš?"
Snape nervózně sklopil pohled na prsten.
"Ano, ano. Souhlasím. Každopádně si musím ještě rychle zavolat, než půjdeme k Weasleyům."
Vydal se ke schodům, než na to Harry stihl odpovědět. Harry se za ním mračil, zaplavila ho starost a podezření. Snažil se s těmi emocemi bojovat, protože věděl, že když budou příliš silné, ucítí je Snape.
Párkrát se zhluboka nadechl a potom vypil zbytek kávy. Nezáleželo na tom komu Snape volal, že ne? Možná si jen objednával víc ingrediencí do lektvarů. Jo, to bylo ono.
O chvilku později se Snape vrátil zpátky do kuchyně. Napjatě natáhl ruku a řekl,
"Připraven?"
Harry se zvedl na nohy a pomalu se vydal za Snapem. Posledních pár dní vypadal tak... mimo. Byl to jen stres z případu nebo šlo o něco jiného? Bohužel nedostal šanci se zeptat. Snape už do krbu vhodil letaxový prášek.
S hlasitým povzdechem ho následoval a o vteřinu později vypadl na zemi Weasleyovic obýváku. Snape po něm střelil pobaveným pohledem, potom mu pomohl na nohy.
"Díky." Zamumlal Harry a zbavil se prachu.
Hermiona vstoupila do místnosti o chvilku později, znepokojený výraz ve tváři.
ČTEŠ
Drahý Severusi Snape (Snarry CZ)
FanfictionHarry se po válce snaží dát dohromady. Cítí se vinen za každé úmrtí. Aby se zbavil smutku, začne psát dopisy mrtvému Severusovi. Pomůže mu to? *********************************************************************** Příběh není můj. Jedná se o překla...