62.kapitola

511 34 3
                                    

"Harry!" Vykřikl Ron, když se ho snažil dohonit uprostřed Příčné ulice.

Harry byl na cestě domů z práce, nevnímal své okolí. Byl ztracen ve vlastních myšlenkách, když ho najednou někdo zastavil. S mírnou panikou na osobu vzhlédl a ulevilo se mu, když poznal, že jde o Rona.

"Rone? Co se děje? Neměl bys být v práci?"

Ron zvedl ruku, aby dal najevo, že potřebuje chvíli na oddych. Když se mu zklidnil dech, konečně promluvil.

"Myslím, že ho máme." Vydechl, nadšením se mu leskly oči.

"Dolohova?" Zeptal se Harry.

"Ne. No, jo. Tak nějak."

Harry na něj chvíli zíral.

"Chystáš se mi to nějak vysvětlit?"

Ron předstíral, že se otřásl, vyfoukl vzduch ze rtů a zakroutil tělem.

"Merline, začínáš znít jako Snape! Je to trochu děsivý, kámo. Ale každopádně o tom nemůžeme mluvit tady. Musíme se vrátit na ministerstvo. Snape už tam na nás čeká."

Harry se zamračil, poněkud otrávený informací, kterou obdržel. Nemohl si ale stěžovat. Pokud je vrah opravdu zadržený, pro všechny to bude obrovská úleva. A chápal, proč by se o takové věci nemělo mluvit na ulici.

O deset minut později dva mladí kouzelníci vstoupili na bystrozorské oddělení, snažíc se popadnout dech.

Několik bystrozorů se motalo kolem a pozorovalo muže středního věku, který seděl v holé místnosti za skleněnou stěnou. Snape byl mezi nimi, na jeho rysech se usadil výraz čistého soustředění. Skrčil nos a prohlížel si muže před sebou, rukou nervózně svíral svou hůlku.

"No?" Řekl bystrozor. "Poznáváte ho?"

Snape si povzdechl, vypadal poněkud rozrušeně.

"Nevím to jistě. Vypadá povědomě, ale nepřeju si být součástí smrti nevinného muže."

Bystrozor pomalu přikývl, potom se opřel o stříbrnou židli před sebou.

"Dobře. Čekáme, až dorazí bystrozor Weasley a potom mu podáme veritasérum. Pan ministr vás požádal, abyste zůstal během jeho výslechu, protože se možná dozvíte cenné informace."

Snape přikývl a Ron vstoupil do místnosti.

"Není třeba čekat, Wolfwitzi. Harry a já už jsme tady, neztrácejme více času. Bradbury mu podá veritasérum?"

Wolfwith se podíval po dalším bystrozorovi, který na něj kývnul.

"Ano, pane. Bystrozor Bradbury má připravené veritasérum společně se seznamem vhodných otázek. Jediné co potřebujeme je dělat zápisky."

Ron si dovolil malý úsměv, potom vytáhl malý zápisník.

"Můžeme začít."

Harry se díval, jak jeden z bystrozorů, Bradbury, vstoupil do výslechové místnosti. Pořád si nebyl jistý, co se bude dít, ale už bylo pozdě, aby se ptal.

Harrymu došlo, že otázky nějakou dobu zaberou a tak si sedl na stříbrnou židli vedle Snapea. Snape na něj vzhlédl, stiskl mu ruku a potom svou pozornost přesunul zpět na dva kouzelníky ve výslechové místnosti.

Sledovali, jak bystrozor Bradbury vlil muži do krku lektvar a potom čekali asi 30 vteřin.

"Můžete mi sdělit své jméno?" Zeptal se Bradbury, hlas měl drsný.

Drahý Severusi Snape (Snarry CZ)Kde žijí příběhy. Začni objevovat