"Harry, drahý, tak ráda tě zase vidím." Švitořila Rita Holoubková.
Harry si přál, aby mohl říct to samé.
Věděl, že kdyby nepotřeboval tenhle článek, nikdy by s Ritou Holoubkovou nemluvil.
"Zdravím, Rito." Pozdravil slušně. "Pojďte dál, prosím."
Z jejího úsměvu se mu udělalo fyzicky zle.
Vstoupila do domu a posadila se na jeho oblíbené křeslo.
Zkoušel se nezamračit, když se zeptal,
"Dáte si čaj?"
Rita odmítavě mávla rukou.
"Ne, radši bych začala mluvit o tobě. Tvůj dopis byl zajímavý."
Harry si sednul naproti ní na gauč, rovně a ztuhle.
"Ano, myslel jsem, že ráda využijete šanci získat exkluzivní rozhovor."
Předklonila se a přimhouřila oči.
"Vskutku. A v čem je háček? Vím, že mi ho nedáš jentak."
"Máte pravdu. Chci, abyste napsala článek ještě o něčem jiném."
"A o čem?" Zeptala se, hlavu nakloněnou do strany.
"Nevina Severuse Snapea."
Rita viditelně zbledla, na chvíli byli oba potichu. V duchu si prošla své možnosti.
Upřímně, nikdy se nebála psát kontroverzní články, tak proč by s tím měla začít teď? Na druhou stranu byla trochu unavená z jednání s rozzlobenými úředníky ministerstva, kteří jí klepali na dveře, o rozčilených e-mailech nemluvě.
Ale zase, kdo bude vnímat tenhle konkrétní článek, když bude mít exkluzivní rozhovor s Vyvoleným?
"Dohodnuto." Souhlasila.
"Dobře. Tak začneme. Chci, abyste nejdřív napsala článek o Snapeovi, a pak mi ho dáte přečíst. Chci ho schválit, než vám dám svoje interview."
Rita si dramaticky povzdechla a vytáhla svůj bleskobrk.
"Samozřejmě. A teď, proč mi neřekneš všechno, o čem chceš, abych napsala? Nebudu se na nic ptát, můžeš jen povídat."
Harry zvedl obočí, podezřívavý nad její spoluprací.
Stáhl tvář do prázdného výrazu a ponořil se do svých myšlenek.
Po chvíli přemýšlení začal mluvit.
"Nevím přesně, kde začít. No, byl to můj profesor lektvarů. V prvním ročníku mi pravděpodobně zachránil život. Jeden z profesorů se mě během Famfrpálového zápasu pokusil zabít, ale Snape použil protikouzlo.
Většinu času se tvářil, že je mu všechno jedno, ale já vím, že to nebyla pravda. Ve třetím ročníku jsem byl venku mimo večerku. Dostal jsem se do nebezpečné situace s vlkodlakem a Snape nezaváhal postavit se mezi nás.
On... Byl velice zručný, když přišlo na lektvary. Nikdy nás neučil podle učebnic. Napsal nám svoje vlastní poznámky na tabuli, které byly mnohem lepší, než ty v učebnici. Proč by to dělal, kdyby mu na tom nezáleželo?"
Harrymu chvíli trvalo, než se zhluboka nadechl, už teď se cítil vyčerpaně.
Rita překvapivě nic neřekla, čekala, až začne pokračovat.
"Nechoval se tak, ale staral se. Musel to dělat. Každý den byl v nebezpečí, jen proto, že byl špehem u Voldemorta. Ministerstvo to odmítá, ale byl dvojitým agentem. Nebýt jeho, tak jsme válku nevyhráli. Vím, že nebyl dokonalý. Dělal chyby, ale ty děláme všichni. Jo, možná k nám nebyl nejmilejší, nebyl ideálním profesorem, ale byl statečný a bojoval za nás. Zemřel pro nás. A každý jen předstírá, že nebyl ničím jiným, než smrtijedem."
ČTEŠ
Drahý Severusi Snape (Snarry CZ)
FanfictionHarry se po válce snaží dát dohromady. Cítí se vinen za každé úmrtí. Aby se zbavil smutku, začne psát dopisy mrtvému Severusovi. Pomůže mu to? *********************************************************************** Příběh není můj. Jedná se o překla...