"Bombarda!" Zakřičel Harry, prorazil velkou díru do dřevěných dveří před sebou.
Starší kouzelník přiběhl do přední vstupní haly svého domu, oči rozšířené a vystrašené, když uviděl Harryho.
"Neubližujte mi, prosím!" Žadonil, hůlku hodil na zem.
Harry naklonil hlavu na stranu a zadíval se na staršího čaroděje.
"Omlouvám se." Řekl jemně. "Nechtěl jsem vás vyděsit."
Starší kouzelník na něj zíral.
"Proč jste tedy nezaklepal jako normální člověk?" Zeptal se.
Harry zčervenal.
"No, myslel jsem si, že byste mi neotevřel!" Vysvětlil rychle. "Jste Ahndray DuPont, že?"
Ahndray pomalu přikývl, unaveně si prohlížel kouzelníka před sebou.
"Vy jste Harry Potter." Řekl po chvíli ticha.
Harry vypadal překvapeně a starší kouzelník se usmál.
"Možná se skrývám před světem, ale čtu noviny."
"Můžu na chvíli dál?" Zeptal se Harry otevřeně.
Ahndray se zadíval na rozbité dveře.
"Myslím, že jste dal jasně najevo, že si děláte, co chcete."
Harry zase zčervenal, neobratně vstoupil do domu a na dveře seslal "Reparo".
"Přišel jsem vás požádat o laskavost." Začal potichu, zelené oči se nervózně rozhlížely po místnosti.
Ahndray pozvedl jedno šedé obočí.
"Obvykle lidem nejdřív rozbijete dveře, než je požádáte o laskavost?"
Harry rychle zavrtěl hlavou.
"Poslyšte, těch dveří je mi líto, ale už jsou opravené. A ne, obvykle tyhle věci nedělám."
"Zapomeňme na ty dveře. Co by spasitel kouzelnického světa mohl chtít ode mě?"
Nastala krátká pauza.
"Slyšel jste někdy o Severusovi Snapeovi? Bývalém profesoru lektvarů?"
"Vskutku ano. Četl jsem jeho články, a nebyly špatné. Byl neuvěřitelně talentovaný. Škoda, že zemřel."
Harry nervózně přešlápl.
"Co kdybych vám řekl, že nezemřel? Byl byste ochotný pro něj podepsat váš starý článek?"
Ahndray se po něm zvláštně podíval.
"Jen čistě hypoteticky, předpokládám?" Zeptal se pobaveným hlasem. "Protože nevěřím, že chytrý, mladý kouzelník jako jste vy, by vyzradil tak důležitou informaci."
Harry si dlouze povzdechl.
"Čistě hypoteticky, pane."
"Hm, v tom případě bych mu dal něco lepšího." Odpověděl Ahndray a mrknul na Harryho.
**************************
Harry se odchýlil od svých původních plánů. Chtěl na Ahndraye seslat Oblivate, jakmile by mu podepsal článek, ale něco mu říkalo, že může staršímu kouzelníkovi věřit, takže mu nakonec paměť nevymazal.
Kromě toho, DuPont mu pro Snapea dal daleko lepší Vánoční dárek, než by byl schopný kdy koupit, a za to byl vděčný.
Harry teď procházel Příčnou ulicí, v rukách tašky plné Vánočních dárků. Někdo by řekl, že nakupovat dárky 24.prosince je pozdě, ale pro Harryho to byla ideální doba. Byl vždy tak trochu prokrastinátor.
ČTEŠ
Drahý Severusi Snape (Snarry CZ)
FanfictionHarry se po válce snaží dát dohromady. Cítí se vinen za každé úmrtí. Aby se zbavil smutku, začne psát dopisy mrtvému Severusovi. Pomůže mu to? *********************************************************************** Příběh není můj. Jedná se o překla...