43.kapitola

542 44 6
                                    

"Severusi Snape, všechna vaše obvinění proti vám byla stažena. Je však třeba říci, že byste měl postupovat opatrně. Další uklouznutí a půjdete do Azkabanu."

Harry překvapením zamrkal nad Kingslyeho slovy. Úlevou si oddechl a pohledem vyhledal Hermionu. Usmívala se na něj, slzy štěstí se jí leskly v očích. Ron nevypadal šťastně ani zklamaně. Jednoduše kývnul na Snapea, pak se chvíli díval na Harryho, než odvrátil pohled pryč.

Bystrozor vrátil Snapeovi jeho hůlku a něco mu při tom šeptal do ucha. Snape se na něj zamračil, ale nic neřekl.

Lidé začali pomalu odcházet ze síně. Rita Holoubková, samozřejmě zůstala. Měla připraveného fotografa a čekala na příležitost, kdy zaútočí na Snapea.

Harry zatřepal hlavou a snažil se ji ignorovat. Pomalu se vydal dolů ke Snapeovi, ignorujíc šeptání a pohledy, které ho sledovaly.

Měl by být šťastný, že? Snape byl volný. Ale z pohledu, který na něj Snape vrhal mu moc dobře nebylo.

Když konečně došel ke Snapeovi, starší kouzelník neztrácel čas a kolem nich seslal kouzlo soukromí.

"Jak jsi mohl?" Zasyčel.

Harry sebou trhnul, překvapený mužovo vztekem.

"Co-"

"Nehraj si na blbého, Pottere. Víš přesně o čem mluvím. Jak jsi mohl přede všemi ukázat ty vzpomínky?! Ty věci, které jsem ti řekl o matce a otcovi byly důvěrné! A to ostatní... Mám určitou reputaci!"

"Musel jsem tě z toho dostat!" Protestoval Harry. "Nevěděl jsem, které vzpomínky pomůžou, tak jsem dal, co nejvíc bylo možné."

Snapeovy oči ztmavly zuřivostí.

"Budu pro smích celé Británii, Pottere! To ses úplně pomátl?"

Harry se naježil.

"Udělal jsem to, abych dokázal tvou nevinu! Opravdu budeš mít záchvat, že nejsi v Azkabanu? Je tvoje reputace důležitější, než tvůj život?"

"Radši bych byl mrtvý, než aby všichni ty vzpomínky viděli!" Odsekl Snape.

Harryho oči se zúžily.

"Jsi idiot, víš to? Idiot. Jak vůbec můžeš něco takovýho říct?"

"Nepředpokládám, že někdo jako ty, to pochopí." Odfrkl Snape. "Ty nemáš, co ztratit."

Ta slova Harryho bolela víc, než by měla. Než stihl odpovědět, Snape ukončil kouzlo soukromí a vydal se pryč.

Harry si koutkem oka všiml blesku a zaúpěl. Rita Holoubková bezpochyby fotila jejich rozepři.

Než se stihl vydat za Snapem, který kráčel směrem k McGonagallové a Brumbálovi, Hermiona ho vtáhla do objetí.

"Harry, dokázal jsi to!" Vykřikla. "Musím přiznat, že jsem si nemyslela, že by ho nechali tak snadno jít. Chci říct, zabil lidi! Ale Kingsley ho znal během války, tak asi-"

"Nenávidí mě." Zašeptal Harry nešťastně a tím ji zastavil v půlce věty.

Hermiona od něj o krok ustoupila, zamračila se.

"Já... viděla jsem vás při vašem rozhovoru. Nemyslím, že to bude tak zlé."

"Nemyslím si, že se mnou ještě někdy promluví, Hermiono..."

"Ach, Harry. Jsem si jistá, že se vrátí. Vždyť jsi ho z toho vysekal."

"Jen chci, aby se vrátil zpátky domů..." Zašeptal Harry smutně.

Drahý Severusi Snape (Snarry CZ)Kde žijí příběhy. Začni objevovat