Druhý den ráno seděli Harry a Snape u kuchyňského stolu, zavalení všemi možnými knihami o lektvarech. Harry studoval na titul mistra lektvarů a Snape se snažil vyřešit záhadu lektvaru, který Harrymu někdo nalil do pití.
"Udělal jsem všechna diagnostická kouzla, která znám." Zamumlal otráveně Snape. "Ale nemůžu přijít na to, o jaký lektvar šlo."
Harry pokrčil rameny.
"Musíme jen víc hledat. Bylo to jako imperius, jen o dost silnější."
Snape se zamračil.
"Málo který lektvar se chová jako kouzlo. Obvykle je potřeba protiléku nebo počkat, až vyprchají účinky."
Harry zase pokrčil rameny.
"No, ať už je to cokoliv, zažít to znovu nechci."
"O tom nepochybuji." Zamumlal Snape, oči přivřené, jak si prohlížel knihu. "Vážně netušíte, kdo by vám ten lektvar mohl nalít?"
Harry svraštil obočí, když se zamyslel.
"V baru byl divnej chlap. Chtěl Hermioně koupit drink. Když mu Ron řekl, ať ji nechá, najednou byl tak divně... slušnej."
"Vzpomínáte si, jak vypadal?"
Harry zavrtěl hlavou.
"Ani ne. Kromě toho na sobě mohl mít kouzlo změny vzhledu. Nemáme, jak zjistit, kdo to byl."
Snape se zamračil. Celá ta situace byla poněkud... znepokojivá.
"Víte," pokračoval Harry, lokty opřené o stůl, "kdo řekl, že to musí být lektvar? Sám jste říkal, že jen málo lektvarů má takové účinky, takže proč by nemohlo jít o kouzlo?"
Snape si povzdechl.
"Klidně by mohlo jít o kouzlo, máte pravdu. Nicméně, tento druh kouzla vyžaduje obrovské množství síly k seslání. Tolik ve skutečnosti, že obvykle cítíte, když na vás někdo nějaké kouzlo sešle. Taky byste cítil přítomnost černé magie."
Harry se zvedl od stolu a začal připravovat kávu.
"Asi máte pravdu. Obvykle cítím brnění...ať už jde o jakékoliv kouzlo. A včera v noci jsem nic takového necítil."
Snape přikývl a pokračoval listováním v knize, zatímco poslouchal Harryho slova.
"Co když to kouzlo nebo lektvar neexistuje?" Řekl Harry a postavil před Snapea hrnek kouřící kávy.
Snape si všiml, že je černá a byl tím potěšený, než před něj Harry postavil mléko a cukr. Zamračil se, když vzhlédl na Harryho.
"O čem to mluvíte, Pottere?"
"No, jen říkám, že by to mohlo být něco jako vaše experimenty. Někdo mohl chtít vynalézt něco, čím by mě mohl ovládat, nebo co bylo jejich záměrem."
Snape usrkl ze své kávy, vnitřně se zašklebil nad její hořkostí.
"Hm. Jaký by mohli mít záměr? Udělalo to z vás chladnokrevného sociopata. Co by z toho měli?"
Harry sebou cuknul, když si vzpomněl, jaké měl temné myšlenky. Pořád se cítil zodpovědný za to, že se snažil zabít Snapea, i když Snape ho odbyl kdykoliv se chtěl omluvit.
"Co když se ten experiment nepovedl? Možná ten, kdo udělal ten lektvar měl jiný úmysl? Třeba mě to mělo jen zabít nebo tak něco?"
"Lektvar, který vás může zabít už existuje. Myslím, že chytáte za nitky, Pottere." Ušklíbl se Snape.
ČTEŠ
Drahý Severusi Snape (Snarry CZ)
FanfictionHarry se po válce snaží dát dohromady. Cítí se vinen za každé úmrtí. Aby se zbavil smutku, začne psát dopisy mrtvému Severusovi. Pomůže mu to? *********************************************************************** Příběh není můj. Jedná se o překla...