40.kapitola

571 37 1
                                    

Harry se vzbudil, záda měl ztuhlá a krk bolavý. Byla tma a na moment zapomněl, kde byl.

Ale potom z pravé strany zaslechl slabé chrápání a uvědomil si, že skoro celý ležel na svém bývalém profesorovi lektvarů.

Zalapal po dechu a rychle se vymrštil do sedu. Snape se trochu pohnul, než se vzbudil.

"Pottere?" Zamumlal, hlas měl ztěžklý ze spánku.

"Jo." Vydechl Harry. "Jsem to já."

"Hmm. Je všechno v pořádku?"

Harry na něj nevěřícně zíral. Snape mu dovolil na něm spát a pak za to na něj ani nekřičí. Pořád musel být trochu mimo ze smrti Pansy, rozhodl se Harry.

"Jo, všechno v pohodě." Odpověděl tiše, a vylezl z přístěnku.

Trochu světla prosvítalo skrz kuchyňské okno a Harry předpokládal, že bude kolem šesté hodiny. Tak vypadalo, že dlouho nespali.

Snape taky pomalu vylézal z přístěnku, reptal kvůli bolavému krku.

"Jsem příliš starý, abych spal na takovém místě." Nadával a začal připravovat kávu. "Až mě budeš chtít příště použít jako polštář, vyčaruj nám aspoň postel."

Harry se zasmál.

"V přístěnku?"

"Pokud možno tam ne." Odpověděl Snape, rozhlížel se po kuchyni, co si dá k snídani.

Nakonec si dali tousty a Harry si myslel, že nikdy nejedl nic lepšího. Uvědomil si, že od včerejšího oběda nic nejedl a vzal si druhý krajíc chleba.

Najednou se v kuchyni zjevil Krátura.

"Pane Harry! Bál jsem se o vás! Nemohl jsem vás najít!"

"To je dobré, Kráturo." Uklidňoval ho Harry. "Už jsem tu."

"Pán málem umřel!" Zakřičel Krátura.

"Ano, ale tys mi zachránil život." Odpověděl Harry vážně. " Kdybys nedošel pro Severuse, byl bych mrtvý."

Krátura vypadal, že přemýšlí.

"Zachránil jsem pánův život?" Zeptal se, vypadal, trochu šťastněji.

Harry přikývl.

"Ano. Byl jsi skvělý. Teď si běž odpočinout. Po včerejšku to určitě potřebuješ."

Krátura na něj chvíli zíral, než přikývl a pak zmizel pryč.

Severus s nechutí zíral na místo, kde před chvíli stál Krátura.

"Mohl pro mě přijít dřív." Zamumlal.

Harry do něj pod stolem kopnul.

"Ach, zmlkni." Odpověděl, snažil se nezasmát Snapeově trpkosti.

Snape protočil oči, pak si stoupnul a odnesl nádobí do dřezu.

"Půjdu do sprchy." Oznámil, než odešel.

Harry sledoval, jak odchází. Tmavý hábit měl zmačkaný a vlasy rozcuchané. Harry si myslel, že takhle mu to slušelo. Vypadal víc... lidsky.

Za dvacet minut se Snape vrátil do kuchyně. Dlouhé vlasy měl mokré a vypadal uvolněně.

"Dobrá sprcha?" Zeptal se Harry s úsměvem.

"Hm." Zamumlal Snape tiše. "Jako bych vypil léčivý lektvar. Věděl jsem, že budu litovat spánku v tom zatraceném přístě-"

Drahý Severusi Snape (Snarry CZ)Kde žijí příběhy. Začni objevovat