Milý pane Pottere,
Nemůžu dál jen sedět a nechat vás dělat si, co chcete. Je zcela nevhodné, abyste takhle psal svému bývalému profesorovi, dokonce i když věříte, že je mrtvý.
Vaše neustálé blábolení mi připadá otřesné a posílám vám formální žádost, abyste přestal se svými hloupostmi. Nikdy jsem se o vás nezajímal, když jsem byl naživu, tak proč si myslíte, že bych se o vás zajímal, když jsem mrtvý? Nejsem mrtvý, mimochodem, což by mělo být jasné z tohoto dopisu.
Ano, Pottere, jsem velmi živý. Popravdě, jsem v šoku, že jste na to nepřišel dřív. Musel jsem vás přecenit.
Našel jste protijed, to pro vás mělo být první vodítko. Samozřejmě, že jsem ho měl neustále u sebe, a jsem znechucený, jak jste na mě přes huláka křičel. Jako dvojitý špión jsem byl na tyhle situace připravený a vy jste o mně neměl pochybovat. Vaše druhá indicie měla být to, že se nenašlo moje tělo.
Nejspíše vás zajímá, kde jsem všechny ty měsíce byl. Je nepochybné, že pošlete stovky dopisů s otázkami ohledně mého pobytu a situace, takže se pokusím ukojit vaši zvědavost v jednom dopise, pro můj prospěch.
Bydlím v opuštěném domě rodiny Malfoyů ve Francii, který je před ministerstvem skrytý. To je opravdu všechno, co v tom je, pane Pottere, takže nepočítám s dalšími otázkami na místo mého pobytu.
A s tím, jak se snažíte očistit mé jméno, byste měl přestat. Nikdy jste ani na minutu neuvážil, co bych mohl chtít, myslel jste jen na sebe. Vaše touha zachraňovat lidi nikdy nezmizí, ale já vás žádám, abyste se trochu ukáznil a soustředil se na sebe. Je mi jedno, co si o mě ostatní lidi myslí. Zaměřte své úsilí jinam, jen ne na mě.
Přiznávám, že mě nejdřív zajímalo, proč mi posíláte dopisy, ale teď už to vím.
Hledáte uzavření. Chcete se zbavit své viny, svého smutku a svého hněvu. Cítíte vinu, protože jsem zemřel, a dokonce o to větší, že i přes tu skutečnost mě nenávidíte.
Nemůžu vám dát, co chcete, pane Pottere.
Už mě znovu, prosím nekontaktujte.
S úctou,
Severus Snape.
******************************
Harry nevěřícně zíral na dopis ve svých rukách.
Ne, tohle nemůže být pravda. Snape byl mrtvý. On neposílal svému starému profesoru lektvarů každý detail svého života po dobu čtyř měsíců. Bez ohledu na to, jestli ty dopisy došly Snapeovi nebo ne, Harry se stejně cítil trapně. Pokud to nebyl Snape, jeho dopisy četl někdo jiný.
Dopisy, které neměly být nikdy přečteny, navzdory tomu, co se v nich psalo.
Harry frustrovaně udeřil pěstí do stolu.
Pro Merlina, jen to ze sebe potřeboval dostat! Tohle nechtěl!
A teď byl Snape naživu, a on to musí přijmout a nechat si tu informaci pro sebe.
"Ne." Zamumlal. "Nepřestanu s posíláním dopisů, vy parchante. Zasloužím si víc, než to."
Začal sepisovat svou odpověď, když se jeho krb najednou rozhořel. Zamračeně zvedl pohled, otrávený, že ho někdo ruší.
Hermiona vyšla z krbu, pokrytá prachem a popelem.
"Harry!" Zvolala s úlevou. "Potřebuju s tebou mluvit."
ČTEŠ
Drahý Severusi Snape (Snarry CZ)
FanfictionHarry se po válce snaží dát dohromady. Cítí se vinen za každé úmrtí. Aby se zbavil smutku, začne psát dopisy mrtvému Severusovi. Pomůže mu to? *********************************************************************** Příběh není můj. Jedná se o překla...