"To jsou ale nesmysly!" Vybuchl Harry, znechuceně zíral dolů na noviny. "O vypátrání zločinců nevím vůbec nic!"
Snape zvedl obočí.
"Vážně?" Protáhl. "Protože pokud se nepletu, během války bylo tvojí prací zbavit se temných artefaktů."
"Viteály jsou úplně něco jiného!" Dohadoval se Harry. "Kromě toho, většinu práce odvedla Hermiona."
Snape si tiše odfrkl.
"Nemůžu říct, že mě to překvapuje. I když bych si přál, abych ti s bojem proti viteálům pomohl víc."
Harry znovu sklopil pohled na noviny.
"Na tom už nezáleží, je to minulost." Odmlčel se, když se díval na fotku Rona v bystrozorském úboru. "Nevím, proč Ron prostě jen nepožádal o pomoc Hermionu. Nejspíš by měla případ vyřešený do pár dnů."
Snape přivřel oči, zdánlivě nepřesvědčený.
"Zatímco nepochybuju o její inteligenci, nepřemýšlí jako temný kouzelník."
Harry pokrčil rameny.
"Možná ne, ale jak ji znám, našla by způsob, jak přemýšlet jako temný kouzelník."
Snape se ušklíbl.
"To nepopírám. Ale něco mi říká, že pan Weasley neskočí na nápad tahat jeho těhotnou ženu do nebezpečí."
Harryho oči se rozšířily.
"Ach, Merline! Úplně jsem zapomněl, že čekají mimčo. Chudák Ron, musí být vážně ve stresu."
"Pokud by chtěl život bez stresu, nezvolil by si bystrozorství jako svou profesi."
Harry si povzdechl.
"Myslíš, že bych jim měl nabídnout svou pomoc? Chci říct, jsem si jistý, že se ode mě něco očekává, díky Holoubkové." Nakrčil nos, hořký výraz ve tváři.
Snape se po něm varovně podíval, potom zavrtěl hlavou.
"Rozhodně ne! Mohlo by jít o past. Pokud jsou to vážně smrtijedi, udělají cokoliv, aby tě zabili."
Harry se zamračil.
"Ale co když můžu pomoct? Cítím se blbě, že tu jen sedím a nic nedělám. To mám jen sedět a dívat se, jak umírají nevinní lidé?"
"Sám jsi to řekl. Neměl bys jim jak pomoct. Nech to na bystrozorech, dobře? Oni toho vraha brzy chytí."
Harry se napil kávy.
"Myslíš, že se to zlepší, až ty vrahy chytí? Chci říct, skoro každý týden je v novinách něco o smrtijedech! Je to skoro rok, co válka skončila a oni jsou pořád na útěku. Jeden by si nemyslel, že to bude pořád takový problém."
Snape si unaveně povzdechl.
"Následovníci Temného pána jsou velmi kreativní a nápadití. Nemůžu říct, že jsem překvapený, že jsou tak dlouho na útěku."
"Jen chci, aby to skončilo..." Zamumlal Harry.
Snape zaváhal, potom položil bledou, mozolnatou ruku na Harryho. Harry překvapeně vzhlédl a Snape pomalu přikývl, dávajíc najevo souhlas.
"Vím, že jo." Odpověděl překvapivě jemným hlasem. "A nejsem si jistý, jestli to někdy skutečně skončí, ale měl by ses naučit s tím žít, ať už se stane cokoliv."
Harry se podíval dolů na jejich ruce.
"Pokusím se. Je prostě jen těžké posunout se dál, když jsou venku ti bastardi a vraždí lidi."
ČTEŠ
Drahý Severusi Snape (Snarry CZ)
FanfictionHarry se po válce snaží dát dohromady. Cítí se vinen za každé úmrtí. Aby se zbavil smutku, začne psát dopisy mrtvému Severusovi. Pomůže mu to? *********************************************************************** Příběh není můj. Jedná se o překla...