Ron a Hermiona seděli u Harryho jídelního stolu. Ron měl okolo sebe hromadu jídla, zatím co Hermiona listovala v knihách.
Harry zíral do prázdna a přemýšlel.
"Musí tu přece být nějaký pravidla, Harry. Vím to." Zamumlala Hermiona, zírajíc na Rona, který jí drobkama ušpinil knihu.
Harry přikývl a pousmál se.
"Jsem rád, že se mi s tím snažíte pomoct."
Ron si odfrknul.
"Kámo," řekl s plnou pusou jídla, "víš, že tu pro tebe jsme. I když vážně nechápu, proč tohle děláme."
"Musíme očistit Snapeovo jméno." Odpověděl Harry unaveně.
"Ano, já vím. Ale proč, Harry? Upřímně, vím, že nás zachránil a to všechno, ale choval se jako parchant."
Harry pokrčil rameny. Měl svoje podezření, proč se Snape choval, jak se choval, ale neřekl to nahlas. Ještě ne.
"Je nevinný. Udělal bych to pro každého, parchant nebo ne."
Hermiona se na něj zářivě usmála.
"Je to jako, když Harry při soudu hájil Malfoye. Snaží se dělat, co je správné."
Ron se zakabonil.
"Jen nevidím velkou věc v tom, jestli bude jméno toho umaštěnýho parchanta očištěno nebo ne. Choval se k tobě strašně, Harry!"
Harry dlouze vzdychl a třel si spánky.
"Já vím, Rone. Ale nevím, co z toho byla jen přetvářka a co ne. Kdyby byl naživu, myslím, že bych se tolik nesnažil očistit jeho jméno. Ale on je mrtvý, a udržel mě v bezpečí. Je teď řada na mně, vrátit mu laskavost."
Ron zavrtěl hlavou.
"Jak jsem řekl, jsme tu pro tebe, kámo. I když to moc nechápu."
Hermiona se usmála na Rona, ráda za jeho snahu. Věděla, jak moc opovrhuje Snapem.
Pár minut listovala knihou, než zvedla pohled k Harrymu.
"Myslím, že mě něco napadlo."
Harryho oči se rozzářily.
"O co jde?" Zeptal se.
"Dobře. No, nedostaneme od ministerstva souhlas k vytvoření oficiálního portrétu pro Snapea, že?"
"Jo, tvrdí, že by to bylo jako mít Voldemortův portrét." Zakabonil se Harry.
Hermiona přikývla.
"Co když si najmeme našeho vlastního malíře a prozatím necháme namalovat neoficiální portrét? Peníze na to určitě máš."
Harry si poklepal prsty na bradu, přemýšlel.
"Jasně, ale kam ten portrét potom pověsíme? Památník zatím vytvořit nemůžeme, ne když je ministerstvo proti."
"Nevím, může být prozatím tady, než přesvědčíme ministerstvo, že je nevinný."
Harry se zakřenil.
"Hermiono, snažím se o dobrou věc, ale nemyslím si, že bych s ním zvládnul žít."
Ron souhlasně přikývl.
"Možná bychom ho mohli pověsit do kanceláře McGonagallové?" Navrhla Hermiona.
Harry si odfrknul.
"Chudák McGonagallová. Ne, myslím, že bychom si měli promluvit s malířem, kolik to bude stát, a pak si promluvit s Kingsleym. Věci se po válce trochu uklidnily, tak bude možná trochu ochotnější o tom mluvit."
ČTEŠ
Drahý Severusi Snape (Snarry CZ)
FanfictionHarry se po válce snaží dát dohromady. Cítí se vinen za každé úmrtí. Aby se zbavil smutku, začne psát dopisy mrtvému Severusovi. Pomůže mu to? *********************************************************************** Příběh není můj. Jedná se o překla...