31.kapitola

539 38 2
                                    

Harry se druhý den probudil okolo poledne. Nemohl uvěřit tomu, že spal tak dlouho. Ve skutečnosti spal jen o trochu déle, než 12 hodin.

Zvedl se z postele, zapraskaly mu klouby, pak se několik minut protahoval.

Začal se oblékat a přemýšlel, co bude přes den dělat. Protože byla sobota, nemusel jít do práce, takže se nejspíš ukouše nudou. Mohl by jít na večeři k Weasleyům, ale nechtělo se mu kvůli Ginny.

Ze spodu zacítil vůni kávy a zakručelo mu v břiše.

Možná by dneska mohl zůstat doma. Už bylo poledne a on by se měl učit na titul mistra lektvarů.

Když se rozhodl, dooblékl se a vydal se do kuchyně. Byl překvapený, že v kuchyni ani v obýváku Snapea nenašel. Harry hádal, že byl ve sklepení a pracoval na svém experimentu.

V konvici byla připravená káva, tak se rozhodl, že si jeden hrnek nalije. Vydal potěšené zasténání, když mu teplý nápoj dopadl na jazyk. I přes to, že spal přes 12 hodin, stejně byl unavený.

Po vyprázdnění hrnku, zapnul sporák a smíchal pár vajec. Vejce moc nemusel, ale nic jiného tu neměl. Povzdechl si a rozhodl se, že po jídle se vydá nakoupit jídlo.

Tolik k tomu, že zůstane doma a bude se učit. Pomyslel si hořce.

Dloubl do vajec a rozhodl, že už jsou hotové. Špatně je vyklopil a asi třetinu z nich upustil na zem. Povzdychl si a zamumlal, "Depulso."

Vejce ze země vlétla do koše a Harry se posadil a začal jíst. Neztrácel čas, už se nemohl dočkat, až bude mít nákupy za sebou.

Mohl by poslat Kráturu, ale nechtělo se mu dohadovat se s nevrlým skřítkem. Po válce se přemístil do podkroví a nebylo ho moc vidět.

Harry si říkal, jestli už skřítek neumřel, ale pak tu myšlenku rychle zavrhl. Často slýchával zvláštní zvuky z podkroví, takže to bylo nepravděpodobné.

Podíval se k oknu, aby zjistil jaké je počasí. Bylo zataženo, ale nepršelo ani nesněžilo.

Říkal si, jestli by neměl zajít dolů za Snapem a říct mu, že odchází, ale pak si to rozmyslel. Snape nenáviděl, když ho během vaření lektvarů někdo rušil a Harry nechtěl, aby byl proklet. Místo toho napsal krátký vzkaz a položil ho na linku ke kávovaru.

Šel jsem nakoupit nějaké potraviny na Příčnou. Nevyhoďte dům do povětří.
-Harry.

Uměl si představit, jak se bude Snape tvářit, až bude vzkaz číst a zakřenil se, když vycházel ze dveří ven.

************************

Harry  dorazil na Příčnou o pět minut později. Bylo chladněji, než předpokládal, tak si přitáhl svůj plášť ještě těsněji.

Viděl Draca, jak přechází po krámku a mluví o něčem se svými zákazníky.

Harry si odfrknul a pokračoval dál. Přemýšlel, že zajde do Kratochvilných kouzelnických kejklí za Georgem, ale nakonec si to rozmyslel. Bylo těžké mluvit s Georgem potom, co Fred zemřel. Cítil se kvůli tomu špatně.

Pokračoval chůzí, nakoukl do pár výloh. Chtěl se zastavit v cukrárně Floreana Fortescuea, ale rozhodl se, že nejdřív nakoupí jídlo, které potřebuje.

Když dorazil do malého obchůdku uprostřed Příčné zaslechl pronikavý výkřik.

Otočil se, hůlku v ruce. Spoustu lidí ignorovalo první výkřik, ale začali panikařit, když se ozval další výkřik.

Drahý Severusi Snape (Snarry CZ)Kde žijí příběhy. Začni objevovat