Harryho vzbudilo hlasité oddechování ze židle vedle jeho postele.
Zamrkal a byl překvapený, když si všiml Snapea, který napůl ležel na jeho posteli, ruce překřížené pod hlavou.
Vypadalo to neuvěřitelně nepohodlně, pomyslel si Harry. Snape si bude nejspíš celé dny stěžovat, že musel spát na té tvrdé, dřevěné židli.
Nemusel tu zůstávat.
To pomyšlení ho zasáhlo daleko víc, než by Harry čekal.
No, není to tak, že by tu zůstal úmyslně. Nejspíš jen usnul.
Snape si povzdechl, když se pohnul.
Opatrně otevřel oči a zmateně se podíval na Harryho.
"Harry?" Zeptal se, než tomu stihl zabránit.
Harry nadskočil při zaslechnutí svého jména a snažil se ignorovat divoké bušení srdce ve svém hrudníku.
"Jo?" Reagoval Harry.
Snape se posadil, lehce se krčil nad bolestí v krku a zádech.
"Proč se poslední dobou budím po vašem boku?"
Harry se musel kousnout do jazyku, aby se nezačal smát. Osobně si myslel, že to byla Snapeova chyba, že usnul vedle něho, ale nahlas to neřekl.
"Ptám se sám sebe na to samé, pane." Odpověděl.
Snape zabručel, zřejmě nevzrušený a beze slova odešel z pokoje.
Harry se díval, jak odchází a začínal pociťovat pobavení.
"Dobré ráno i vám!" Zakřičel na odcházejícího Snapea.
Snape se nepatrně otočil a na tváři se mu objevil zamračený výraz. Harry se zasmál.
"Jste nabručený, protože jste ještě neměl kávu nebo čaj." Oznámil a začal se hrabat z postele.
Snapeovo zamračení se ještě prohloubilo, vydal ze sebe nespokojený zamručení a odešel do svého pokoje.
Harry zatřepal hlavou, a začal se oblékat. Pokusil se učesat si vlasy, než to vzdal a vydal se dolů.
Našel Snapea, jak sedí v kuchyni u stolu, pomalu srkajícího kávu. Harry se zamračil a podíval se na kávovar.
"Problém, pane Pottere?" Zeptal se Snape s pozvednutým obočím.
Harry nenáviděl způsob jakým Snape vyslovil "Pottere". Dával přednost oslovení Harry.
"Ne. To jen, že obvykle ráno dělám kávu já."
Teď se zamračil Snape.
"Jsem dostatečně schopný připravit si kávu sám." Vyhrkl, očividně zděšen tím, že si Harry myslí něco jiného.
"Já vím, ale-"
Harry byl přerušení vlétnutím Eileen do kuchyně. Držela poměrně velký balíček a Harry si ho zvědavě prohlížel. S žádným balíčkem nepočítal.
Opatrně odvázal hnědý balíček z Eileeny nohy a nasypal jí odměnu. Lačně ji hltala a Harry ji hladil po peří, když četl dopis přiložený k balíčku.
Harry,
Omlouvám se, že to trvalo tak dlouho, ale tady jsou fotky z Ronovy a Hermioniny svatby. Chtěla jsem, abys měl jejich kopie, než budou zveřejněné v Denním věštci. Uvidíme se při dalším "nebelvírském" posezení.
ČTEŠ
Drahý Severusi Snape (Snarry CZ)
FanfictionHarry se po válce snaží dát dohromady. Cítí se vinen za každé úmrtí. Aby se zbavil smutku, začne psát dopisy mrtvému Severusovi. Pomůže mu to? *********************************************************************** Příběh není můj. Jedná se o překla...