Hermiona přišla o pár dní později, aby Harryho připravila na soud. Přinutila ho, aby se vysprchoval a něco snědl, jako by to bylo čtvrtý den, co nic z toho nedělal. Hermiona mu připravila oblek a hábit, který nebyl zmačkaný a pokrytý krví. Harry se do toho rychle převlékl.
I přes to všechno vypadal strašně. Jeho vlasy byly ještě chaotičtější, než normálně a vypadal, že týden nespal. Jeho obličej byl bledý, oči zapadlé. Vypadal o deset let starší, než skutečně byl.
"Harry..." Řekla Hermiona jemně. "Musíš se dát dohromady. Pokud ho opravdu miluješ, musíš tam pro něj skutečně být."
"Je konec, Hermiono." Zašeptal ochraptěle. "Pokud uvidí špatné vzpomínky nebo se mě zeptají na špatné otázky, skončí v Azkabanu. Zabil nevinného bystrozora, Hermiono. Je konec."
Hermiona zalapala po dechu.
"Musíš to aspoň zkusit, Harry. Nezapomeň, že já a Ron tam budeme celou dobu. Vím, že je na tebe Ron pořád naštvaný, ale bude tam. Bude tam kvůli tobě."
Harry zvládl jen přikývnout.
"Zkusím to, Hermiono. Tolik mu toho dlužím."
Hermiona ho smutně sledovala, pak ho pomalu postrčila ke krbu.
"Ví, co k němu cítíš?" Zeptala se tiše, když zastavili před krbem.
Harry zavrtěl hlavou.
"Ne. A nikdy to nezjistí." Zamumlal.
Hermiona se na něj dívala, jako by mu chtěla něco říct, ale nakonec nic neřekla. Místo toho se vtlačila k Harrymu do krbu a odletaxovali se pryč.
******************************
Harry vstoupil do prázdné soudní síně a sledoval, jak se začíná plnit lidmi. S opovržením si všiml, že tu byla i Rita Holoubková.
Skvělé. To je vážně skvělé.
Ron stál na druhé straně místnosti, než Harry. Jeho tmavě červený bystrozorský hábit byl pomačkaný a sledoval Harryho s výrazem, který Harry nedokázal rozpoznat. Když si všiml, že ho Harry přistihl při zírání, odvrátil zrak jinam.
Hermiona seděla o pár metrů dál od Rona, nervózně si kousala nehty a čekala, až dorazí Kingsley a Snape. Vypadala skoro stejně nervózně, jak se Harry cítil.
Harryho ruce se třásly, cítil se na pokraji svých sil. Vyskočil na nohy, když se vedle něho ozvalo hlasité puknutí.
"Kráturo?" Zeptal se nevěřícně. "Co... co tu děláš?"
"Krátura je tu, aby sdílel svoje vzpomínky." Odpověděl jednoduše.
Harry na něj zíral s hrůzou v očích. Merlin ví, co jeho domácí skřítek viděl dělat Snapea, když byl v práci.
"Je to vůbec dovolené?" Zeptal se.
Krátura přikývl tak nadšeně, že si Harry dělal starosti, jestli si nezranil krk.
"Byl to nápad pana Kingleyho."
Harry zaúpěl a vložil si hlavu do dlaní. Krátura na něj zvědavě zíral.
"Krátura by nikdy nevypovídal proti pánovi." Snažil se ho utěšit Krátura.
Harry krátce vzhlédl.
"Já vím..." Zamumlal. "Nejsem na tebe naštvaný."
Krátura přikývl a s dalším puknutím zmizel.
Harry zavrtěl nevěřícně hlavou. Bylo tohle to, jak Hermiona říkala, že u soudu budou i jiní lidé, kteří budou vypovídat ve Snapeův prospěch? Vážně doufal, že ne.
ČTEŠ
Drahý Severusi Snape (Snarry CZ)
FanfictionHarry se po válce snaží dát dohromady. Cítí se vinen za každé úmrtí. Aby se zbavil smutku, začne psát dopisy mrtvému Severusovi. Pomůže mu to? *********************************************************************** Příběh není můj. Jedná se o překla...