Byla to jen další deštivá středa.
Harry a Draco dělali na výstavbě chodby skoro celé poledne. Laboratoř byla skoro hotová, a Harry byl na jejich práci pyšný.
Ron se k nim přemístil během obědové pauzy, aby navštívil Harryho.
"Harry, mamku zajímalo, jestli dneska přijdeš do Doupěte na oběd?"
Harry chtěl říct ne. Nebyl si jistý, jestli Weasleyům zvládne čelit. Obzvlášť Ginny...Ale Ron na něj zíral s takovou nadějí, že nemohl odmítnout.
"Jasně, Rone. To bude super." Odpověděl monotóním hlasem.
Ron si toho nejspíš nevšiml, protože se na Harryho zářivě usmál, než se otočil na Draca.
"Jsi taky zvanej, Malfoyi." Dodal Ron.
Draco na chvíli vypadal omráčeně, ale rychle stáhl rysy obličeje do zamračeného výrazu.
Harry si všiml, že se často snaží schovávat svoje emoce před lidmi a zajímalo ho proč.
"Proč bych měl chtít jíst oběd ve tvém krysím hnízdě, Weasley?" Vyplivl Draco.
Ronův obličej se zbarvil do ruda.
"Myslel jsem, že bys možná chtěl skončit tu směšnou krevní mstu mezi našimi rodinami, ale asi jsem se spletl. Harry říkal, že ses změnil. Očividně ne."
Ron se otočil, že odejde, ale Draco ho rychle chytl za ruku.
"Weasley, počkej."
Ron vzhlédl a setřásl jeho ruku.
"Co chceš, fretko?"
Draco zaťal čelisti, očividně se snažil zachovat klid.
"Omlouvám se. Neměl jsem to říkat. Rád bych se naobědval s tvojí rodinou, jen... ne dneska. Těch pár nocí bylo drsných. Otec je teď nejspíš u soudu a moje matka mě potřebuje doma. Vím, že naše minulost nebyla ideální, ale rád bych začal od začátku."
Ron dál zíral, aniž by cítil jakékoliv sympatie k rodině Malfoyů nebo přímo k Dracovi. Nevěří, že se Malfoy změnil, i když Harry říká, že jo.
"Dobře. Tak se domluvíme na jiný den." Odpověděl chladně.
Otočil se na Harryho a řekl,
"Mamka chce, abychom byli doma do 30 minut. Přijď včas, znáš ji."
Harry kývnul a Ron se přemístil pryč.
Harry si povzdechl a Draco se na něj podíval.
"Proč jsi řekl, že jsem se změnil?" Zajímal se.
Harry pokrčil rameny.
"Kvůli tomu, cos mi včera řekl o svém otci. Věřil jsi těm věcem okolo čisté krve jen kvůli němu. Stal ses smrtijedem, protože to chtěl on. Ale teď, myslím, že začínáš být sám sebou."
Draco pomalu přikývl.
"To asi dává smysl..." Mumlal. "Nevypadáš nadšeně, že půjdeš do Doupěte. Jak to?"
Harry zaúpěl.
"Nemluvil jsem s nimi od skončení války. George jsem neviděl od Fredovo pohřbu a vím, že si musím promluvit s Ginny... Tak z toho mám hrůzu."
Draco si odfrknul.
"Myslel jsem, že jste do sebe zaláskovaní."
"Jo, to jsem si myslel taky. Ale teď nevím."
ČTEŠ
Drahý Severusi Snape (Snarry CZ)
FanfictionHarry se po válce snaží dát dohromady. Cítí se vinen za každé úmrtí. Aby se zbavil smutku, začne psát dopisy mrtvému Severusovi. Pomůže mu to? *********************************************************************** Příběh není můj. Jedná se o překla...