Kapitola navazuje na předešlou.
----------------------------------------------
"Nechápu, proč jste tak nadšený, Pottere. Je to jen uklidňující lektvar."
Harry vzhlédl na Snapea, široký úsměv na tváři.
"Nejde jen o lektvar. Jde o skutečnost, že jste na mě myslel a dal mi dárek. Měl jste vědět, že ho s nadšením použiju."
Snape vydechl a a dlouze se nadechl, pak zatřepal hlavou. Samozřejmě, že to měl vědět. Tohle byl Harry Potter. Chlapec, který přežil. Chlapec, který vždycky udělá něco neočekávaného.
"Neočekával jsem...tuto konkrétní reakci na dárek." Vysvětlil pomalu.
Harry pokrčil rameny.
"Co jste tedy očekával? Myslel jste, že budu otrávený? Nebo, že ho odmítnu?"
Snape si odfrkl. Vlastně se snažil, aby ho urazil. Bohužel, Potter vypadal, že si dárek užívá.
"Nejsem si úplně jistý, co jsem očekával, ale rozhodně to nebylo... tohle." Mávl rukou po sklepení, ve kterém právě stáli.
Harry začal vytahovat věci potřebné k přípravě lektvaru, kousal si do rtu, zatímco zvažoval Snapeova slova.
"No, myslím, že je to milé."
Navzdory jeho nejlepším úmyslům udržet si obličej bez emocí, Snape cítil, jak se jeho obočí překvapením zvedlo ještě více. Milé? Harry si myslel, že tohle bylo milé?
"Obávám se, že mi to budete muset vysvětlit pane Pottere, protože nejsem tak rozjařeně optimistický jako vy. Na této situaci nevidím nic... milého."
Harry položil ingredience potřebné na lektvar na desku, a opatrně se o ni opřel, aby lépe viděl na Snapea.
"Vy si nemyslíte, že je to milé? Chci říct, vím, že mě nenávidíte, ale tohle je... osvěžující, víte?"
Snape se zamračil.
"Nechápu vaši logiku."
Harry si frustrovaně povzdechl.
"Dobře, tak já vám to vysvětlím. Nikdy předtím jsem nezažil skutečné Vánoce. Tohle jsou první Vánoce, kdy jsem se nemusel bát, že mě napadne šílenec. Mohl jsem si dneska dělat, co jsem chtěl, a to jsem nikdy předtím nemohl. Chci říct, nikdy bych si nedovedl představit, že svou první Vánoční noc strávím s vámi, ale upřímně mi to zase tolik nevadí."
"To byla dojemná řeč, Pottere. Chcete dál drmolit o svém mizerném životě nebo začnete s přípravou lektvaru?"
Harry přimhouřil oči.
"Jo. Fajn. Stejně jsem nepočítal, že to pochopíte."
Snape nedovolil, aby se mu na obličeji ukázala jakákoliv emoce.
Chápal to, a to byl ten problém. Poslední věc, kterou by chtěl bylo, aby si začal rozumět s Potterem. Ale on to chápal, vlastně až moc dobře. On trávil Vánoce buď se smrtijedy nebo s jeho mizernou rodinou. Ano, jeho předešlé Vánoce byly hrozné, a odmítal tyhle vnímat jinak.
Snapeovy myšlenky byly přerušeny, když začal Potter přidávat ingredience do kotlíku.
"Už to děláte špatně!" Upozornil ho.
Harry na něj vzhlédl.
"Řídím se instrukcemi!" Protestoval.
Snape mu vytrhnul instrukce z rukou a zamračil se.
ČTEŠ
Drahý Severusi Snape (Snarry CZ)
FanfictionHarry se po válce snaží dát dohromady. Cítí se vinen za každé úmrtí. Aby se zbavil smutku, začne psát dopisy mrtvému Severusovi. Pomůže mu to? *********************************************************************** Příběh není můj. Jedná se o překla...