"Harry..." Zamumlal Snape jemně. "Myslím, že bychom měli přečíst ty dopisy."
Bylo to pár hodin poté, co Ron odešel a byl skoro čas na večeři. Harry neměl na jídlo chuť. Jediné na co zvládl myslet, byly dopisy a jak je ministerstvo zvládlo udržet v tajnosti.
"Myslíš, že to pomůže?" Zeptal se tiše.
"Co?"
"Zveřejnění těch dopisů. Myslíš, že by ty dívky nezabil, kdyby ty dopisy zveřejnili v Denním Věštci?"
Snape si povzdechl.
"Ne. Nevěřím, že to pomůže. Zabije místo nich někoho jiného."
Harry sklopil pohled na své ruce, nic neříkal. Snape se na něj dlouze díval, potom si k němu přisednul.
"Víš jistě, že to zvládneš?" Zeptal se. "Protože pokud si myslíš, že ne nemusíš-"
"Jsem v pohodě." Přerušil ho Harry. "Jsem jen trochu otřesený. A nikdy jsem si nepředstavoval, že povedeme takový rozhovor po našem svázání..."
Snape protočil očima.
"Říkáš to jako bychom se vzali."
Harry se na něj otočil, vážný výraz ve tváři.
"Vím, jak těžké pro tebe bylo se se mnou svázat, tak se to nesnaž snižovat."
"O to jsem se nesnažil." Řekl Snape jemně. "Jen jsem se snažil... zlehčit náladu."
Harry se trochu uvolnil.
"Já vím. Promiň. Jsem jen ve stresu. Dáme si večeři a pak přečteme ty ostatní dopisy?"
Snape na něj kývnul.
"Půjdeme ven nebo mám uvařit?"
Harry na něj překvapeně vzhlédl.
"Ty chceš jít ven? Mezi lidi? Se mnou?"
Snape se pousmál.
"Myslím, že bych jeden večer zvládl, pokud je to tvé přání."
Harry se o něj opřel.
"Možná zítra. Dneska se na to necítím. Nevadí ti to?"
Snape souhlasně zamručel.
"Přemýšlel jsem, že udělám palačinky, souhlasíš?"
Harry se zachichotal, oči mu zářily.
"Beru to jako ano."
*********************
Zatímco Severus připravoval večeři, Harry obdržel dopis od Draca.
Harry,
Najal jsem novou asistentku. Jmenuje se Charlotte Greenová, je z půlky mudlovka z Ameriky. Je talentovaná, myslím, že se ti bude líbit. Těší se, až se s tebou setká, Merlin ví proč. Můžeš zítra přijít do obchodu? Myslím, že je na čase, abychom znovu otevřeli.
Ach, George ti posílá pozdrav. (Proklel by mě, kdyby zjistil, že jsem ti to nevzkázal!)
S pozdravem,
Draco.
Harry se usmíval, když dočítal dopis, ale cítil se trochu zklamaně, že zítra do obchodu nebude moci zajít. Měl pocit, že případ zabere veškerý jeho čas, dokud se nevyřeší.
Přehraboval se věcmi na stole, než našel pomačkaný pergamen a brk. Byl si jistý, že Draco bude zhrozený nad stavem pergamenu, ale neměl energii na to, aby to řešil.
ČTEŠ
Drahý Severusi Snape (Snarry CZ)
FanfictionHarry se po válce snaží dát dohromady. Cítí se vinen za každé úmrtí. Aby se zbavil smutku, začne psát dopisy mrtvému Severusovi. Pomůže mu to? *********************************************************************** Příběh není můj. Jedná se o překla...