58.kapitola

480 38 1
                                    

"Harry!" 

Snape se po lahvičce natáhl příliš pozdě. S beznadějí a vztekem sledoval, jak v Harrym mizí černý lektvar.

Bez přemýšlení přirazil Harryho proti stěně. Harry sebou trhnul, ale neuhnul se. Když už nic jiného, vypadal odhodlaněji než před chvílí.

"Ty pitomý spratku! Říkal jsem, že to není bezpečné!"

Harry stáhnul Snapeovy ruce a odstoupil.

"Musel jsem, Severusi! A kromě toho, pokud něco nevyjde, vím, že mi uvaříš antisérum!"

Snape se snažil zachovat klid. Několikrát se zhluboka nadechl, hrudník měl těžký.

"Není žádné antisérum, nechápeš to? Dokonce ani nevím, kdy ten lektvar vyprchá, jestli vůbec!"

Ozvalo se hlasité prasknutí. A oba kouzelníci sebou cukli, když jim rukama prošla elektřina.

Strach. Vztek. Odhodlanost. Zrada. 

"Do háje se vším, nenávidím tohle pouto!" Odsekl Snape podrážděně.

"Ano, vážně hrozný!" Odsekl Harry. "Občas cítit nějaké emoce!"

"Tohle jsem nechtěl, Pottere! A ano, necítím se na to být sražen k zemi pokaždé, když má někdo z nás zvlášť silné emoce!"

"Děláš z komára velblouda!"

"Pouto teď není důležité." Zavrčel Snape. "Řešili jsme tvé lehkomyslné chování, než jsme byli přerušeni."

"Nebylo to lehkovážné. Oba víme, že to byla správná volba! Říkal jsi, že neexistuje antisérum? No, věřím, že ho vymyslíš! Jsi skvělý, Severusi! Myslíš, že já bych tě zachránil, kdyby bylo třeba? Neumím vymýšlet lektvary jako ty!"

Snape se několikrát zhluboka nadechl.

"To je prostě báječné, nemyslíš? Můžeš prostě sedět a nechat mě, abych si dělal starosti a vařil lektvar, který neexistuje."

"Nepotřebujeme ho, Seve! Jsem v pohodě!"

"Jsi stejný jako před lety!" Odsekl Snape. "Vzpomínáš si, když jsi mi v dopisech psal, že ses změnil? No, pletl ses. Stále jsi stejně pošetilý a tvrdohlavý a ochotný zemřít jako vždy."

Harry se naježil.

"Myslíš, že chci umřít? Jsem unavený, Severusi.  Chci, aby všechno skončilo a pokud jsem jediný, kdo to může zastavit, pak to udělám."

"Ale nejsi." Odsekl Snape jemně, téměř rozrušený výraz ve tváři. "Už to nemusíš dělat."

Harry zavrtěl hlavou.

"Po tomhle už toho nechám. Slibuju. Ale já... musím to udělat. A už jsem si ten lektvar vzal, takže můžeme začít s plány."

Snape si rukou promnul obličej.

"Dej vědět Weasleymu." Přikázal, skoro rezignovaným tónem. "Musíme si promluvit."

*****************************

Ron vyšel z krbu, ponurý výraz ve tváři. Vypadal skoro stejně unaveně, jak se cítil a bylo  očividné, že zhubnul.

Došel do kuchyně, kde čekal Snape.

"Harry mi řekl, co se stalo." Zamumlal Ron. "Nebudu říkat, že souhlasím s tím, co udělal, ale co se stalo, stalo se."

"Nejde o lektvar." Reagoval Snape. "Jde o něco jiného."

Drahý Severusi Snape (Snarry CZ)Kde žijí příběhy. Začni objevovat