Kapitola sedmnáctá

605 40 4
                                    

Drahý Harry,

Mám nějaké obchůzky, které musím zítra zařídit. Mohl bys mi pohlídat Teddyho přes noc? Mám v plánu přespat u kamarádky, až nakoupím nějaké Vánoční dárky. Draco je samozřejmě vítaný s tebou. Budu tě tu potřebovat okolo 18 hod.

Odpověz mi prosím, co nejdřív, abych věděla, jestli se mám podívat po někom jiném.

Děkuju,

Andromeda.

******************

Drahá Andromedo,

Rád strávím noc s Teddym. Vím, že Draco teď má spoustu práce, ale zeptám se, jestli se chce přidat.

Uvidíme se zítra!

S úctou,

Harry.

********************************

"Draco!" Zavolal Harry, a chytil Draca za ruku, když zavíral obchod.

Draco se na jeho ruku znechuceně podíval a Harry ji pustil.

"Promiň. Nechtěl jsem, abys mi utekl domů, než ti řeknu, co potřebuju." Vysvětlil Harry.

"No, o co jde?"

"Andromeda chce, abych přes noc pohlídal Teddyho, tak jsem si říkal, jestli chceš jít se mnou?"

Draco si odfrknul.

"Pottere, nezáleží na tom, co chci já. Dost pochybuju, že mě tam Andromeda chce. Mohl bych Teddyho ovlivnit svými smrtijedskými sklony."

Harry se zamračil.

"Řekla mi, že jsi tam vítaný. Nevím, proč si pořád myslíš, že je celý svět proti tobě, Draco. Válka už skončila."

Dracovy šedé oči ztmavly.

"To je pro tebe tak typické, Pottere. Je snadné to říct, co? Jsi zatracený spasitel a nikdo by si nedovolil tě kritizovat."

"Jak to myslíš?" Zeptal se Harry, oči přivřené.

"To znamená," začal Draco, oči plápolající, "že nemáš tušení jaké to je být v mé kůži. Nevíš jaké je, když tě lidi soudí, ukazují si na tebe a volají na tebe smrtijedská lůzo!"

Harry si přejel rukou po rozcuchaných hnědých vlasech, které teď pokrývaly sněhové vločky.

"Proč tohle musíme řešit tady venku?" Řekl si Harry pro sebe a oklepal se zimou.

"Máš pravdu." Reagoval Harry, po chvilce ticha. "Nechápu to, protože jsem nikdy neviděl nikoho, co by ti něco takového dělal. Kdyby jo, proklel bych je, protože jsi dobrý muž. Vím to. Lidi, kteří tě nazývají "smrtijedskou lůzou" by měli slézt ze svých vysokých koní, protože jsem žádného z nich neviděl, že by bojovali ve válce."

Draco se podíval na svoje boty.

"Myslíš to vážně?" Zašeptal.

Harry si povzdechl.

"Samozřejmě, že to myslím vážně. Kdyby ne, neřekl bych to."

"Ale já... já jsem ubližoval lidem. Pomáhal jsem V-Voldemortovi."

"Draco, tohle už jsme řešili. Byl jsi ještě dítě, které slepě následovalo svého otce. A jo, možná jsi pomohl Voldemortovi, ale nakonec jsi bojoval za správnou stranu, a na tom jediném záleží."

Drahý Severusi Snape (Snarry CZ)Kde žijí příběhy. Začni objevovat