42

9.5K 261 6
                                    

Adriana menyirami pusara Intan dengan sejug air usai membacakan surah Yassin. Dia turut memimpin tangan si kecil Medina yang diatas pangkuannya untuk sama-sama menyiram kuburan wanita itu. Sudah hampir seminggu wanita itu pergi dan seminggu itulah Haqq langsung tak ambil peduli tentang Intan malah lelaki itu sibuk dengan urusannya sendiri.

" Medina janji dengan Mummy jangan pernah lupakan Mama okay?" Pinta Adriana lalu meletakkan jug itu ditepinya.

Medina anggukkan kepalanya.

" Good girl . Macam itulah princess Mummy." Adriana menggosok lembut rambut Medina.

Medina melentokkan kepalanya didada Adriana.

" Dah jom balik . Mummy nak masak untuk Daddy." Adriana membantu Medina untuk bangun terlebih dahulu.

" Aaaa mummy nak dukung." Medina cemberutkan wajahnya. Medina keraskan badannya tak nak bangun malah menatap wajah Adriana dengan simpati.

" Macamana Mummy nak kemas tempat ni kalau Medina nak dukung sayang?" Tutur Adriana lembut.

" Alaaaa nak dukung jugak." Medina buat mimik muka sedih.

Adriana hela nafas berat. Baru dipuji sebentar tadi dah si kecil ni mula bertingkah. Adriana berfikir seketika macamana nak pujuk si kecil.

Haaa! Adriana dapat satu idea.

" Nanti Mummy janji Mummy dukung tapi bukan sekarang ya sayang?"

" Kenapa sekarang tak boleh? Kenapa mesti nanti?"

" Yelah kalau Mummy dukung sekarang nanti siapa nak kemas tempat ni? Jug tu siapa nak angkat? Tikar tu siapa nak lipat kalau bukan kita? "

Medina terkebil-kebil.

" Apa kata Medina tolong Mummy kemas lepastu Mummy belanja Medina aiskrim. Nanti malam Mummy dukung Medina puas-puas okay?" Sekali lagi Adriana terpaksa main trick. Budak ni kalau tak main trick memang tak jalan lah jawabnya.

" Mummy janji?" Medina mengangkat jari kelingking halusnya kepada Adriana.

" Janji." Adriana tautkan jari kelingkingnya dengan jari kelingking Medina.

" Dah jom." Tautan dilepaskan lalu Medina bangun daripada pangkuan Adriana.

*

" Hmmm Haqq." Adriana mendapatkan Haqq yang sedang duduk diatas sofa ruang tamu.

Haqq menoleh seketika lalu dia fokus kearah skrin televisyen.

" Apa?"

" Boleh tak Haqq saya kerja semula? Rasanya lama sangat ni saya cuti."

Haqq berpaling lalu menghantar pandangan maut.

" Aku ni tak mampu sangat ke sampai kau nak kerja lagi? Apasal bos kau tak buang kau? "

Adriana hela nafas berat.

" Jangan lah macam tu Haqq. Saya baru kerja dua bulan lebih kut lagipun saya takkan lah saya kerja sekejap saja. Nanti apa kata orang?"

" Kau kisahkan mulut orang ke kau tak sanggup tinggal Encik Lutfian kesayangan kau tu?" Haqq berdecit.

" Apa benda awak ni? Saya nak kerja bukannya ada sebab lain. " Adriana rasa nak tumbuk je muka Haqq ni. Haqq dengan tuduhan melulu memang tak boleh lari agaknya.

" Apa aku dapat kalau aku bagi kau kerja? " Soal Haqq tiba-tiba.

Adriana belum sempat nak menjawab soalan Haqq lagi tapi lelaki itu dah jawab sendiri soalannya.

Love, PlayboyWhere stories live. Discover now