25. Bölüm

2.8K 437 527
                                    

Sınır: 420 oy 500 yorum.

İyi okumalar :)

⚓⚓⚓⚓⚓⚓⚓

25. Bölüm

Bölüm Şarkıları: 
Emre Fel- Sen Aslı'dan da Güzelsin
Mavi Gri- Dünya'nın En Güzel Kızı

Karanlıkta bile görebildiğim, karanlıktan daha kara olan ama aynı zamanda parlayan gözlerine bakıyordum. Öylece, basit bir şeymiş gibi söylediği sözler beni bile sarsmıştı ama oldukça hissiz görünüyordu. Acaba karanlık mı engelliyordu hissettiklerini görmemi?

"Nasıl?" Bilmiyorum. Belki de bana neydi ama en başında anlatmaya gönüllü taraf o olmuştu sonuçta. Ben de merak etmiştim ama anlatmaya devam etmezse şu an kırılmazdım.

Sanırım...

"Zaten dediğin gibi saçma bir ilişkiydi. Ne o ne de ben evliliği düşünmüyorduk. Gerçi Valeria son zamanlarda evlenmek konusunda çok ısrarcıydı. Ben evliyken böyle yapması çok da sağlıklı gelmiyordu bana."

Bak bak! Neler duyuyorum. Ben resmen Valeria'nın duygularını harekete geçirmişim desenize!

"Buluştuk diye mi ayrıldın?" diye sordum. Sanırım Valeria yine en büyük kötülüğü kendine yapmıştı.

"Aslında değil. Yani sadece beni adım atmam için tetikledi diyelim."

"Kıza daha çok buluşacağınız için evlendiğimizi söyledik ama sen ayrıldın. Nasıl hissettiğini tahmin edebiliyorum."

Asu-de sen ve senin sonsuz empatin beni içeride bitirdi! Anlatabiliyor muyum?

"Asude!" diye sessizce isyan eden Derya'ya sessizliğimle cevap verdim. Düşünmeden edemiyordum bunu. Onun açısından baktığımızda kandırılmış hissediyor olması olağandı ve... Yani ne bileyim? Üzülüyordum.

"Ben ona ilk günden, bitecek bir ilişki olduğunu söylemiştim. Seninle evlenmemin sebebi Başak'la evlenmemekti öncelikle. Sonra onunla buluşurken de bana rahatlık sağlayacaktı, doğru. Ama o değişti. Beni sıkboğaz etmeye başladı. Aramızdaki sorun senmişsin gibi lanse etti ve beni bununla vurup manipüle etmeye kalktı. O yüzden aslında bu ayrılığın tam zamanıydı."

Sanırım onu da anlıyordum. Valeria ile sevgili olmasının sebebi ona acımasıydı ve zor günlerinde çok büyük desteği olduğunu ve ona iyi geldiğini söylemişti. Eğer artık kötü geliyorsa bitmeliydi tabi. Nasıl bir ilişki olursa olsun, bir insana mutsuzluk vermeye başlamışsa bitmeliydi.

"Anlıyorum. Yani ne bileyim... Hakkınızda hayırlısı olsun ama Valeria bana çaresiz görünmüştü ve sanırım elindekiler için çırpınıyordu sadece."

"Biz de çaresizdik Asude. Bizde çırpındık. O çok farklı bir kültürde büyüdüğü için içinde bulunduğumuz durumu anlayamadı bir türlü. Onu zorla evlendirmeye çalışan bir anne baba figürü onun için masalda bile olamayacak kadar saçma."

"Öyle deme." Dedim aklıma gemide duyduklarım gelince. "Sizin gemide gizlendiğim zaman duydum. Gürcü bir çalışanı da Türk sevgilisinden ayırıp bir papazın kızıyla evlendirmeye zorluyorlardı"

İsmi şu an aklımda değildi de dilimin ucundaydı sanki...

"Arsani'yi mi diyorsun?" diye sordu gülerek. Ah evet kesinlikle onu diyordum!

"Evet evet! Ne oldu o sahi?"

Omuz silkti. "Arsani'nin dedesi zamanında Osmanlı'da yaşamış. Dedesinin babası tüccarmış burada. Sonra bu Ermeni meseleleri olunca tabi onlar da Ermenilerle birlikte zorunlu göç yapmak zorunda kalmışlar. Aslında oradan bir kini var adamın. Normalde karışmaz evleneceği kişiye ama bir Türk sevdiği için inadından yapıyor. Çocuklarını da bu kinle büyütmüşler. O yüzden onların da işi zor."

KAPTAN-I DERYAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin