Bab 5

3.5K 156 4
                                    

"Mana awak, Natasha? Angkat la phone tu, sayang." Hayder menekan nombor telefon Iris namun panggilannya tidak dijawab sebaliknya masuk ke voicemale.

"Sayang mana awak ni? Ya Allah kau selamatkan la dia dari Lelaki kiriman Syaitan itu, Ya Allah" Getus Hayder sendiri.

Akhirnya, dia pasrah. Dia menghela nafas berat. Dia melabuhkan punggungnya diatas sofa yang sudah tersedia dia dalam bilinya. Mungkin Iris sibuk agaknya? Tengah dia mengelamun tiba-tiba masuk satu notification. Chat dari seseorang.

Hayder..
- Iris Natasha

Terus melebar senyuman Hayder apabila chat dari Iris terpapar di skrin Iphone miliknya.

Natasha! Mana you pergi Natasha? You tahu tak i call you tapi you tak angkat. Are you okay, sayang?
- Hayder Zafran

I'm fine Hay. You tak perlu la risau. By the way, stop calling me, sayang. Please? I dah jadi isteri orang Hay. But no metter what, we can still be friends. Right? Look i minta maaf sebab i tak angkat call you. I perlukan masa..
- Iris Natasha

Are you okay? Tell me what i should i know, please. Did Noah hurt you?
- Hayder Zafran

Hati Hayder berasa tidak sedap. Kenapa dia perlu rasa begitu? Apa yang tidak kena? Bertubi-tubi soalan dari Hayder kepada dirinya sendiri. Iris pula berfikir sejenak. Patutkah dia memberitahu kepada Hayder?

Apa yang Noah lakukan semalam betul-betul sudah melampau! Kenapa Noah layani dia begitu?

I'm fine Hay. Maaf, saya tak jawab panggilan awak. Saya terlampau sibuk uruskan twins. I'm so sorry Hay.
- Iris Natasha

No, don't be sorry. It's not your fault. I know you busy Iris. How are you today?
- Hayder Zafran

Yeah, i'm okay. Actually i have to go right now. Nak uruskan twins kejap.
- Iris Natasha

Alright!
Iris kejap! I nak tanya you something pasal Laura.
- Hayder Zafran

Hayder menunggu jawapan dari Iris. Namun, tiada respon mahupun perkataan 'typing'. Hayder menghela nafas berat. Kenapa hatinya berasa seperti Iris mahu menjauhkan diri darinya?

'Maaf kan saya, Hayder.'

'

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
C | DERITA MILIK DIAWhere stories live. Discover now