Special Chapter 2

2.4K 71 1
                                    

"Daddy."

"Kenapa Isaac?"

"Kenapa mama tak masuk dalam mimpi Isaac? Isaac pun teringin nak tengok mama. Mama masuk dalam mimpi Ian. Tapi kenapa dia tak masuk dalam mimpi Isaac?"

"Isaac dah banyak berdoa?" Isaac pantas mengangguk.

"Dah. Setiap hari Isaac doa supaya mama masuk dalam mimpi Isaac. Tapi mama tak masuk pun. Isaac rindu sangat mama. Isaac nak tegok wajah mama juga." Sayu je nada suara Isaac. Hanya dia dan Hayder berada diluar manakala yang lain pergi membeli barang.

"Isaac kena banyak bersabar okay? Pastu Isaac jangan berhenti berdoa. Daddy tahu suatu hari nanti mama pasti masuk dalam mimpi Isaac. InsyaAllah satu hari nanti." Senyuman Hayder di balas dengan senyuman manis

"Papa ada dengan Isaac. Daddy ada dengan Isaac. Mommy Daiyan pun ada dengan Isaac. Semua orang ada dengan Isaac Termasuk mama Isaac. Dia sentiasa ada disini." Hayder menunjuk ke arah hati Isaac. Isaac tersenyum dia suka sangat apabila mama dia berada di hatinya.

"Isaac... Tengok ni aku beli apa. Mommy belikan aku pistol ni. Aku pun beli kan untuk kau sekali. Nah ambil la."

"Thanks mummy." Daiyan mengangguk.

"Thanks kat mummy je? Aku ni? Aku tau yang pilih toys tu."

"Ye la ye la thanks."

"Zayden dengan Irel beli apa?" Soal Hayder.

"Irel beli barbie. Pastu abang Zayden beli skateboard." Hayder tergelak kecil melihat Irel yang berbicara itu. Sebijik seperti mamanya.

"Daddy nak aiskrim."

"Irel nak aiskrim? Jom kita pergi beli." Dia memberi tangganya kepada Irel laly Irel memegang tangannya.

Mereka berjalan berpegangngan tangan.

"Terima kasih daddy."

"Sama-sama sayang."

"Nah Aiskrim untuk kau."

"Thanks Hayder."

"Hmm."

"Dah jom balik."

"Okay!"

"Kamu ni dah kenapa Noah? Termenung je dari tadi?" kata Datin' Rosmanida didalam telefon yang bergantung di situ

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kamu ni dah kenapa Noah? Termenung je dari tadi?" kata Datin' Rosmanida didalam telefon yang bergantung di situ.

Hendak menyentuh wajah Noah malah terhalang oleh kaca dihadapannya ini. Dia langsung tidak boleh menyentuh wajah lelaki dihadapannya kerana terhalang. Jika tiada kaca lutsinar dihadapannya mungkin sudah lama dia meraup rambut lelaki itu serta menyentuh wajah lelaki itu.

"Entah la umi, After Noah hilang Iris... Jiwa Noah rasa kosong. Kosong sangat tanpa bidadari Noah. Noah banyak buat salah pada Iris. Selama ni dia sabar je dengan perangai bodoh Noah. Noah... Noah tak tahu nak buat apa lagi umi. Dia dah takde."

C | DERITA MILIK DIAWhere stories live. Discover now