"L..Laura hisk tak selesa hisk duduk dengan dia hisk hisk." Noah berdecit lalu mengangguk faham. Ibu jarinya naik menyeka air mata si isteri.
"Okay. Okay. Hubby tahu sayang tak selesa tinggal dengan dia. It's okay kita pindah nanti okay?" Pantas kepala Lauara menggeleng.
"Taknak! Laura nak hisk hisk dia yang hiskk pindah hiskk." Air mata keluar lagi sekali. Merengek bagaikan budak kecil.
"Hmm ye la sayang. Nanti hubby suruh dia pindah okay?" Laura mengangguk. Satu kucupan hangat diberi kepadanya.
Iris cuba mengawal riak. Fikiranya asyik teringat akan apa yang dikatakan Aryan. Seketika iti, betul kah apa yang Aryan katakan? Menipu? Benci? Nafsu? Adakah betul semua itu?
"Iris jangan percaya apa yang suami Iris kata tau. Semua tu adalah tipu. Dia tipu Iris."
"Dia sebenarnya benci Iris. Dia kahwin dengan Iris pun sebab nak puas kan nafsu dia je. Iris percaya cakap Aryan ye? Semua orang tipu Iris termasuk kawan-kawan Iris sekali."
Ayat-ayat Aryan masih ada di ingatan. Ada betulnya juga apa yang dikatakan oleh Aryan tempoh hari.
"Iris.." Panggil Noah perlahan malah cukup didengari Iris yang sedang mengelamun itu. Iris berpaling.
Senyuman diberi.
"Abang? Sorry Iris tak perasan abang dah balik. Bila abang balik?" Ayat yang dituturkan Iris sangat lembut. Seolah-olah tiada apa yang terjadi diantara mereka tempoh hari.
"Abang balik awal. Badan tak sedap. Umm Iris sini kejap abang ada nak cakap sikit dengan Iris." Iris mengangguk dia bangkit dari sofa yang terletak berhadapan katilnya dan menuju ke birai katil.
"Abang nak cakap apa? Meh sini Iris tolong bukakan tali leher tu." Dia menghampiri Noah. Tali leher yang dipakai itu dibuka. Noah hanya membiarkan sahaja. Lalu keluhan berat dilepaskan.
"Abang.."
"Abang.."
"Abang? Abang apa? Hey tell me abang apa hmm?"
"Abang nak Iris keluar daripada rumah ni!"
DANG!
Mati kata-kata Iris selepas mendengar ayat yang dituturkan oleh encik suami. Keluar rumah?
"A.a..apa maksud abang?" Mata Iris berlinang. Sayu bunyi nada suara Iris. Apa yang Noah merepak sekarang ini? Ini bukan soal lawak untuk dibuat main!
"Maafkan abang. Abang nak yang terbaik untuk Iris. Tolong pindah Iris. Nanti abang masuk duit dalam akaun sayang." Iris menggeleng perlahan. Tidak. Dia tidak percaya semua ini. Kenapa Noah sanggup melakukan semua ini? Apa salahnya?
"What? Are you insane abang?Mana Iris nak pergi? Takkan Iris nak balik rumah mama dengan daddy? Malu lah Iris."
"Abang tahu.. Tapi abang dah tak ada pilihan lain. Tolong sayang faham abang. Abang janji akan cuba yang terbaik. Sebaik sahaja semua ini baik kita hidup macam biasa ya?"
"What? What about our kids? And what about our future baby?"
"I know and i'm sorry. Please bawa kembar ikut sayang. Abang minta maaf." Katanya tanpa rasa bersalah walau sedikit. Tanpa sedar dia tidak dapat menangkap ayat yang dututurkan oleh Iris.
YOU ARE READING
C | DERITA MILIK DIA
Romanceℌ𝔞𝔩𝔲𝔰𝔦𝔫𝔞𝔰𝔦 𝔜𝔞𝔫𝔤 𝔇𝔦𝔱𝔞𝔨𝔡𝔦𝔯𝔨𝔞𝔫 𝔅𝔢𝔯𝔰𝔞𝔪𝔞, 𝔅𝔦𝔡𝔞𝔡𝔞𝔯𝔦 𝔖𝔶𝔲𝔯𝔤𝔞. "Hidup kau takkan pernah tenang, Iris Natasha. Aku akan buat kau terseksa sampai MATI!" 𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑵𝒐𝒂𝒉 𝒁𝒂𝒓𝒊𝒆𝒍 Jejaka yang berusia 29 tahu...