"Mana abang ni? Takkan takde masa nak balik sini? Iris rindu abang. Twins pun rindukan papa diorang. Kenapa abang berat sebelah? Iris bukan isteri abang ke? Ya Allah kau kuat kan lah aku." Gumam Iris dengan perlahan. Keluhan berat dilepaskan.
Iris mengambil kekuatan sebelum berjalan ke arah Twins yang sedang lena di dalam baby cot tersebut.
"Baby.. Papa dah ada baby baru tau. Mungkin lepasni mesti dia takde masa untuk kita lagi kan? Mama harap sangat papa takkan abaikan korang bila dia balik sini nanti. Mama tak kuat. Mama takut sayang. Mama takut sangat. Hati mama sakit bila nampak papa dah berubah. D.d..dia dah tak macam dulu lagi dah mama..mama takut sayang. Mama takut kehilangan papa. Ya Allah kau kuat kan la aku, ya Allah. Aku mohon bukakan pintu hati suami aku walaupun hanya sedikit." Iris menangis di tepi baby cot itu tangannya naik menekup mulutnya sendiri kerana tidak mahu esakannya membuatkan kembar terjaga.
Dan sekarang sudah 4 minggu berlalu. Noah masih lagi tidak pulang ke rumah agamnya kerana masih lagi menjaga Laura. Manakala Iris pula dalam tempoh tersebut hanya menjaga anak-anaknya berseorangan. Tiada sebarang call mahupun chat dari Noah."Twins.. Mama tak tahu nak buat apa dah 4 minggu papa tak balik. Apa kurangnya mama dekat mata dia? Kenapa dia tak balik jenguk mama dengan korang. Dia dah tak sayang kita ke?" Mata Iris berkaca. Tangannya mengelus lembut rambut Isaac.
"Iris." Satu suara menyapa gegendang telinga Iris. Dia mengangkat wajah.
"A.A..Aryan? Macam mana Aryan boleh masuk ni? Dan macam mana Aryan tahu rumah Iris?" Soalnya bertubi-tubi. Dia mendekati Aryan.
"Maaf kalau Aryan ada buat Iris terkejut. Pintu depan tu tak berkunci. Aryan ketuk pun takde siapa bukak jadi Aryan masuk la. Maaf andai kata Iris tak selesa. Iris ingat tak waktu kita jumpa beberapa hari lepas? Iris kan ada bagitahu Aryan alamat rumah Iris." Tersenyum manis Aryan dan suaranya juga agak perlahan sedikit.
"Ouh ye la.. Iris lupa. Maaf. Umm Aryan duduk la dulu main dengan kembar. Iris pergi buatkan air ya?" Aryan mengangguk. Iris terus berlalu ke arah dapur.
Aryan menapak keruang tamu. Dia duduk berhadapan dengan Ian yang sedang leka bermain anak patung dinosaurnya. Tangannya naik mengusap lembut pipi pau Ian dan juga Isaac.
Setelah beberapa minit.
"Aryan ni Iris ada buatkan air.. Jemput la minum." Pelawa Iris.
"Comel anak-anak Iris. Nama mereka apa?"
"Nama diorang? Yang kanan tu Tengku Isaac Zarren dan yang kiri pula Tengku Ian Zarren." Balas Iris.
"Sedap nama. Comel. Macam mama diaorang." Tersengih seperti kerang busuk Iris. Malu la kiter.
"By the way Aryan tinggal dekat mana?"
"Aryan duduk dekat rumah teres tak jauh dari sini. Kalau ada masa jemput la datang rumah Aryan. Nanti Aryan bagi alamat ye. Iris, Aryan nak cakap sesuatu. Iris jangan percaya apa yang suami Iris kata tau. Semua tu hanya penipuan." Ujar Aryan kemudian, pandangan beralih kepada kembar.
"Maksud Aryan?"
"Dia.. sebenarnya bencikan Iris. Dia kahwin dengan Iris pun sebab nak puas kan nafsu dia saje. Semua orang tipu Iris termasuk kawan-kawan Iris sekali. Diorang tak sayangkan Iris. Diorang semua ingatkan Iris gila. Termasuk suami Iris." Suara Aryan sayu kedengaran ditelinga Iris. Mata Aryan masih kagi tertacap pada kembar. Rambut kembar yang menutupi bahagian depan sikit diselak ketepi.
"Tapi Ary.."
"Sayang?" Mereka berdua berpaling kearah gerangan tersebut.
"Abang? Abang!" Iris bangkit dan memeluk Noah. Sementara itu pelukan dileraikan.
"Aryan perkenalkan, ni suami Iris. Noah Zariel." Teruja Iris.
"Abang, ni Aryan. Kawan Iris." Iris menunjuk ke arah Aryan yang sedang duduk di atas sofa.
"Apa khabar?" Soal Aryan dengan lembut bersama senyuman. Iris menoleh ke arah suaminya apabila lelaki itu tidak menyahut
"Abang, tu Aryan tanya tu"
"A.a..apa dia sayang?" Noah teragak-agak.
"Abang, jawablah Aryan tanya abang apa khabar tu?"
"K.k..khabar baik." Noah membalas walaupun dalam keadan tergagap.
"Iris Aryan balik dulu tau." Pinta Aryan.
"Ala.. Cepatnya. Tak sempat you guys nak berborak."
"Takpe lagipun Aryan kena balik awal. Nanti susah pula kalau balik lambat."
"Ouh takpelah kalau macamtu. InsyaAllah kalau ada masa Iris pergi rumah Aryan. Nanti bagitahu rumah Aryan dekat mana ye?" Aryan mengangguk. Mereka berdua kearah pintu meninggalkan Noah disitu.
Usai sahaja pintu ditutup terus Noah melangkah kearah Iris.
"Siapa Aryan?" Soal Noah secara tiba. Matanya tajam mencerlung kedalam anak mata Iris.
"Aryan tu kawan saya lah.."
"Lepastu? senang-senang bawak masuk orang yang abang tak kenal dalam rumah? Dan satu lagi Aryan lelaki kan? Dia bukan mahram awak tahu tak! Belajar agama ke tak?" Naik seoktaf ton nada suara Noah menggegarkan rumah tersebut.
"Apa masalah abang ni? Balik-balik je nak marah saya. Kalau macam tu baik abang takpayah balik langsung. For your informantion, bukan Iris je tau ada dalam rumah ni. Tu, pergi tengok siapa dekat dapur tu. Mak Qiah! Kalau Mak Qiah takde saya takkan bawak lelaki masuk dalam rumah ni sesuka hati tahu tak! Saya ni masih lagi waras la. Boleh berfikir mana yang halal mana yang haram." Sembur Iris. Noah mencengkak pinggang. Matanya tajam menatap setiap inci wajah isterinya.
"Apa masalah kau hah perempuan? Kau sedar tak yang kau tengah cakap dengan siapa sekarang ni? Ni suami kau tahu tak?!"
"Suami? Suami apa yang asyik pukul isteri dia?!"
PANG!
Satu tamparan kuat di pipi kanan Iris. Terlopong biji mata Mak Qiah saat melihat itu.
"Kau ni memang sial la!" Tengking Noah.
"Patutnya kau dengan anak kau pergi mati!"
PANG!
Kini giliran Noah pula ditampar sekuat habis apabila kembar juga turut dikaitkan sekali di dalam hal ini. Rahang Noah diretap kasar. Tangannya naik menimbulkan urat-urat hijau. Dadanya berombak panas.
"Kuarang ajar! Kau sedar tak apa yang kau cakap? Diorang tu anak kau! Kau ni memang kejam! Aku menyesal kahwin dengan kau Tengku Noah Zariel! Aku menyesal sangat sebab ada anak dengan laki yang bertopengkan syaitan macam kau!"
"Kau ni memang dah melampau la perempuan! Sini kau!" Noah menolak tubuh Iris sehingga jatuh ke lantai. Noah membuka tali pinggangnya lalu dilibaskan ke badan Iris.
ZAP!
ZAP!
ZAP!
ZAP!
ZAP!
Iris mengerang kesakitan. Air mata mencurah-curah keluar. Dia tidak kuat untuk bangkit. Tubuhnya lemah dan hanya terbaring di atas lantai bersama tangisan dan juga tangisan kembar yang kuat juga didengari.
"Kau dengar sini sekali lagi, Iris Natasha. Kalau kau berani tinggi kan suara kau dekat aku lagi, aku tak teragak-agak untuk pukul twins!" Tengking Noah. Wajah Iris diterajang buat sekian kalinya. Dan darah mengalir dari celahan hidung Iris.
"Let's go make something in the bed." Sinisnya lalu mencempung tubuh Iris sehingga kebilik.
BERSAMBUNG
Macam mana okay ke bab ni? Macam hambar je tengok. May minta maaf sebab buat semua tertunggu-tunggu. Maklum lah busy sejak kebelakangan ni sampai tak sempat nak bukak app oren ni 😂
Terima kasih readers M sebab sanggup menunggu. Sending a big hug and love for you >3
𝙀𝙣𝙟𝙤𝙮 𝙩𝙝𝙚 𝙣𝙚𝙭𝙩 𝙗𝙖𝙗 !!
YOU ARE READING
C | DERITA MILIK DIA
Romansaℌ𝔞𝔩𝔲𝔰𝔦𝔫𝔞𝔰𝔦 𝔜𝔞𝔫𝔤 𝔇𝔦𝔱𝔞𝔨𝔡𝔦𝔯𝔨𝔞𝔫 𝔅𝔢𝔯𝔰𝔞𝔪𝔞, 𝔅𝔦𝔡𝔞𝔡𝔞𝔯𝔦 𝔖𝔶𝔲𝔯𝔤𝔞. "Hidup kau takkan pernah tenang, Iris Natasha. Aku akan buat kau terseksa sampai MATI!" 𝑻𝒆𝒏𝒈𝒌𝒖 𝑵𝒐𝒂𝒉 𝒁𝒂𝒓𝒊𝒆𝒍 Jejaka yang berusia 29 tahu...