Naylea melangkah masuk kedalam ruangan dapur. Seketika langkahnya terhenti sekejap apabila melihat kelibat Tengku Hael yang sudah elok duduk dimeja makan. Seperti biasa lelaki itu kelihatan sedang menjamah makanan dia roti dan telur. Tak muak ke lelaki itu? Setiap pagi begitu saja.
Awal juga lelaki itu bangun ke dia yang lambat? Jelas dimatanya Tengku Hael yang sudah kemas memakai baju kerjanya. Kiranya lelaki itu sudah mula masuk kerja setelah seminggu bercuti. Dia juga akan turut mula bekerja hari ini. Dia kerja dengan kawan baik dia. Delina Alisya seorang wedding planner. Dan dia adalah jurusolek kepada Delina punya business. Naylea adalah gadis yang berbakat dalam persolekan.
Maybe MUA Naylea Syazal that's her hehe.
Dia kembali melangkah dan mula mendekati meja makan itu. Naylea mengambil tempat tepat dihadapan Tengku Hael.
"Pagi awak." Sapanya dengan senyuman nipis terukir diwajah jelitanya. Dia mula melabuhkan punggungnya. Walaupun tahu Tengku Hael takkan membalas dia tapi tidak apa. Bukan dia berharap sangat pun untuk Tengku Hael balas saja je dia nak wish gitu.
Tengku Hael memanggungkan kepalanya sekilas. Tidak membalas apa-apa dia hanya merenung sekejap wajah cantik isterinya. Kelihatan gadis itu yang sudah kemas memakai pakaian cantik. Kerja ke isterinya?
Naylea mula mengambil pinggan dia. Dan mee yang Makcik Yam masak dicapai lalu mula meletakkan kedalam pinggan miliknya. Senyap tiada siapa dari antara mereka membuka mulut untuk bercakap. Hanya bunyi pinggan dan sudu berlaga kedengaran diruangan dapur itu.
TING !
Kunyahan Naylea terhenti apabila gajet milik lelaki itu bunyi tanda ada pesanan masuk. Tidak sengaja matanya melirik kearah gajet mahal milik suaminya yang elok terletak diatas meja. Dan dia terkebil seketika apabila melihat sesuatu di skrin gajet suaminya.
Wallpaper lelaki itu! Muka Yasmin jelas terpampang diskrin gajet milik Tengku Hael. Yasmin Wardeena model terkenal tu.
Kejap takkanlah?
"Uhuk! Uhuk!"
Tersedak dia apabila tanpa sengaja menelan laju makanan yang dikunyahnya. Sudahlah dia tengah terleka memikirkan sesuatu. Naylea menepuk perlahan dadanya habis memerah wajahnya akibat tersedak. Boleh tahan sakit dia terbatuk.
"Kau dah kenapa?" Soal Tengku Hael apabila menyedari batuk gadis itu boleh tahan teruknya. Jelas dimatanya wajah cantik itu sudah memerah. Naylea menggelengkan kepalanya apabila disoal oleh Tengku Hael. Dia masih lagi terbatuk seksa betul rasanya. Punyalah terkejut nampak muka model terkenal tu dekat gajet Tengku Hael sampai tersedak teruk macam ini. Tetapi takkanlah kekasih Tengku Hael model terkenal tu?.
Kan nama perempuan yang selalu meniti dibibir Tengku Hael. Yasmin. Dan model terkenal tu juga namanya Yasmin. Jadi kiranya kekasih kepada Tengku Hael model tu ke?! Gila...
Ini gila. Takkan dia kahwin dengan kekasih kepada model terkenal tu?Alamak. Saingan dia bukan biasa-biasa ni terlebih luar biasa ni.
Seketika terkelu dia apabila merasakan belakang tubuhnya seperti ditepuk perlahan. Matanya yang sudah berair dikerdipkan.
"It's okey. Take it easy Naylea." Tengku Hael menepuk perlahan belakang tubuh kecil itu. Dia cuba ingin menenangkan Naylea yang dirasakan tersedak teruk itu. Kalau dibiarkan boleh mati anak orang nanti.
Batuknya dirasakan sudah semakin menghilang. Dan apabila batuknya sudah hilang sepenuhnya Naylea mengelap air matanya yang hampir-hampir terkeluar dihujung tubir matanya.
"Kau okey tak ni?" Naylea tersentak apabila Tengku Hael menundukkan tubuhnya dan lelaki itu bertindak mengintai dia dari tepi. Tangan Tengku Hael masih menepuk perlahan belakang tubuhnya.
KAMU SEDANG MEMBACA
[C]✓Bidadari Tengku Hael
Romance|My first sad romance| - Stand alone series - "Tolong jangan munculkan diri kau dihari pernikahan itu nanti..." TENGKU HAEL HAZREEQ - Jejaka yang mempunyai segalanya dari paras rupa ke harta dan mampu memikat hati setiap gadis, Dirinya yang terpaksa...