Chapter ni I explain everything sebab kenapa Tengku Hael benci Tengku Rayyan. Dan sebab kenapa Tengku Rey Rahim meninggal>.<
Kelihatan 6 remaja melangkah keluar daripada kedai 7 eleven. Masing-masing masih kemas dengan pakaian seragam sekolah menengah. Kesemuanya pelajar tingkatan 5.
BUK !
"Bodohlah Luth!" Marah Syed Zaquel sebelum menunduk memandang bajunya yang sudah kotor disebabkan Syed Luth yang tanpa sengaja melanggarnya. Dan ditangan jejaka itu ada aiskrim yang dipegang. Aiskrim selamat bertemu dengan seragam sekolahnya.
"Opss, Sorry." Syed Luth menekup mulutnya memandang baju Syed Zaquel. Jelas dia pun sedikit terkejut tetapi tidaklah merasa bersalah. Tangannya sebelah sudah terkaku memegang aiskrimnya yang dah tak serupa aiskrim itu. Syed Zaquel menjeling tajam wajah tampan sahabatnya itu sebelum mengosok kasar bajunya.
Nasib baik mereka dah balik sekolah. Ni kalau baru masuk baju dia kena macam ni, Memang dia tibai Syed Luth sampai lunyai. Baju sekolah jangan main eh. Jatuh macho dia depan cewek-cewek.
Tengku Rayyan dan Tengku Hael sudah mengemam bibir masing-masing menahan ketawa. Manakala Tengku Razzaq sudah tergelak. Padan muka. Tengku Rey Rahim hanya menggelengkan kepalanya. Nak hairan tapi itu Syed Luth si cuai.
"Woi. Sebelum driver aku datang. Jom lalu dekat lorong tu weh. Aku dah lama perhati tau. Tapi tiada rezeki nak lalu situ. Nak merasa juga jalan-jalan dekat lorong ni." Kesemua mereka menoleh kearah lorong yang ditunjuk oleh Tengku Rayyan. Masing-masing terkebil. Lagak sedang berpikir. Nak lalu ke tak. Lorong tu dah takde sangat yang lalu, Lorong lama sebenarnya. Kau nak lalu kau lalu. Taknak ha tak payah. Sebab lorong tu dia macam seram sikit.
"Jomlah aku pun nak merasa juga, Peluang ni peluang jom-jom." Gesa Syed Zaquel. Mama dia mana izinkan dia jalan-jalan lepas sekolah. Kena balik terus, Dia boleh lepak pun hari sabtu dengan ahad saja. Itupun dekat tempat selalu mereka berenam luangkan masa. Tempat itu je lah. Tempat lain mana mereka diizinkan.
"Lalu kejap je eh, pastu patah balik. Tak payah singgah mana-mana. Habis aku dengan Bonda nanti." Kedengaran suara Tengku Hael yang jelas kerisauan itu. Bukan apa. Masih tengah hari pun lorong tu dah sunyi. Seram je. Selama ni selalu singgah 7e tengok je lorong tu. Takde niat pun nak lalu atau nak lepak situ. Tetapi memandangkan dah kena ajak. Dia pun nak merasalah kejap.
Ni kalau bonda dia tahu habislah.
"Ye kejap je, Jomlah. Nak tengok je lorong tu tembus jalan mana." Tengku Rayyan sudah berjalan mendahului sahabatnya. Syed Zaquel turut mengekori langkah Tengku Rayyan. Dan yang lain juga tidak menunggu lama terus mengekori dari belakang.
"Tembus jalan mana lorong ni siak?" Tanya Tengku Rey. Matanya melihat sekeliling lorong itu. Mereka sudah dipertengahan lorong tersebut. Bapak buruk lorong ni. Ni jalan tengah malam sah ada hantu. Tangan elok memaut tangan Tengku Razzaq.
KAMU SEDANG MEMBACA
[C]✓Bidadari Tengku Hael
Romance|My first sad romance| - Stand alone series - "Tolong jangan munculkan diri kau dihari pernikahan itu nanti..." TENGKU HAEL HAZREEQ - Jejaka yang mempunyai segalanya dari paras rupa ke harta dan mampu memikat hati setiap gadis, Dirinya yang terpaksa...