HAEL-NAYLEA | 17

37.1K 1.8K 101
                                    

"Senget tu senget."

"Senget-senget. Tak lama aku yang sengetkan kepala kau Delina Alisya." Sally aka Sallahuddin menoleh kebelakangnya sebelum dia menjeling tajam wajah cantik Delina yang sudah tergelak besar itu. Panas pula hati dia apabila dari tadi gadis itu mempermainkannya. Apa dia ingat pasang bunga ni senang? Tak penat?

Kena dengan penampar pondan dia melayang budak ni sumpah.

"Betul-betullah Del! Kau ingat aku tak penat ke pasang sana pasang sini lepastu cabut balik. Kau ingat tak penat?" Marah Sally. Sebelum dia mula duduk ditangga besi yang dinaikinya itu. Wajahnya sudah tegang memandang Delina yang sudah berusaha menahan ketawa.

Dah macam orang bodoh dia dibuatnya. Habis pasang cabut balik sebab Delina kata senget. Mula-mula dia percayalah ini dari tadi berulang kali dia buat sebelum sedar yang dia dipermainkan. Gila punya Delina. Pasang sendiri pelamin ni baru tau. Orang dah elok nak kerja bagus-bagus. Budak ni buat hal.

"Tak baiklah Del. Kesian Sally." Naylea tergeleng kecil. Dia hanya memerhati kelakuan Delina dari tadi. Dah halang budak ni bukan nak dengar sangat. Tangannya sibuk mengeluarkan bunga dari plastik hitam itu. Pelamin tu dah nak siap. Tinggal nak letak bunga-bunga dia dekat atas.

Dah seminggu berlalu kejadian tu. Naylea pun dah mula kerja dah. Walaupun kesedihan masih ada. Mereka kenalah juga teruskan kehidupan masing-masing. Dan redha dengan ketentuan darinya.

Delina tersenggih tak bersalah. Hala bawa gurau sikit je. Sikit jelah.

"Babygirl. You jelah yang tengokkan I biar budak senget ni buat kerja you tu. Harapkan dia tak baliklah kita nanti. Sampai keesok dia punya senget tu." Kata Sally lagi mata sempat menjeling sekilas wajah cantik Delina sebelum dia memandang wajah lembut Naylea pula. Delina sudah mencebik mendengar itu. Tapi walaupun begitu kaki dibawa juga mendekati Naylea.

Naylea tersenyum. Dia bangun dari duduknya sebelum mengambil tempat Delina tadi.

"Dah cepat sambung."

Sally tersenggih dia kembali berdiri diatas tangga besi dan tangannya kembali beraksi memasang satu persatu bunga itu.

Berapa minit berlalu akhirnya siap juga pelamin tersebut. Sally turun dari tangga besi sebelum dia berundur berapa tapak dan matanya melihat hasil kerjanya. Dipandang seluruh bahagian pelamin itu sebelum dia tersenggih.

Mantap! As always.

"Esok tak payah datang sini awalkan? Kalau rajin datang malam ye. Datang lepas majlis ni habis. Takpun datang lusa jelah buka pelamin ni nanti." Sally dan Naylea serentak menoleh kearah Delina yang kelihatan tengah mengemaskan sisa-sisa kain yang tidak habis mereka pakai.

"Mana je saya ikut je." Balas Naylea sebelum dia mengambil satu plastik dan diheretnya. Bunga-bunga yang tidak terpakai kembali dimasukkan kedalam plastik itu.

"Kenapa? Naylea tak datang pagi ke besok? Mekapkan pengantin?" Soal Sally sedikit hairan. Selalunya harini pasang pelamin esok pagi dorang datang lagi. Temankan Naylea mekap. Dia pun mekapkan pengantin lelaki pula.

"Tak. Sebab pengantin ni kata dia ambil MUA lain. Kita dia ambil pelamin je. MUA taknak. Nanti suruh budak yang lain jelah datang uruskan baju pengantin besok. Bukan MUA je sekali kek. Dia taknak kek. Sebab dia dah tempah lain." Penjelasan daripada Delina membuat Sally terangguk-angguk. Okey faham. Naylea hanya mendiamkan diri. Sebab awal-awal lagi Delina dah bagitahu dia pasal ini.

[C]✓Bidadari Tengku HaelTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang