"Saya nak bagitahu something." Anak mata Naylea bergerak memandang silih ganti kedua temannya yang elok menongkat dagu dihadapannya. Dia duduk dimeja kaunter manakala Delina dan Sally elok berdiri dihadapannya.
"Apa?" Serentak Delina dan juga Sally menjawab. Mereka berdua berpandangan seketika sebelum menjeling masing-masing dan kembali menoleh kearah Naylea.
"Nak tahu tak siapa girlfriend Tengku Hael?" Berkerut kening keduanya mendengar itu. Mereka sebagai sahabat Naylea tahu penyebab Naylea kahwin. Dan juga sebagaimana keadaan perkahwinan Naylea. Dari A to Z mereka tahu.
"Siapa?" Dan ye serentak lagi keduanya. Delina menjulingkan matanya keatas. Menyampah pula tiba-tiba. Manakala Sally hanya mencebikkan bibirnya dia menjeling Delina dengan ekor matanya. Naylea tersenggih. Kuat jodoh ni .
"Yasmin. Yasmin Wardeena model terkenal tu. Tulah girlfriend tengku Hael"
"WHAT!"
"APA!"
Naylea pantas menutup kedua telinganya apabila suara Delina dan suara kejantanan Sally yang sudah terkeluar bergema diruangan itu. Sakit woi dorang jerit.
Maaflah Sally ni Sallahuddin. Si pondan sesat. Jangan terpedaya dengan kecantikkan Sally nanti merana haha.
"Babygirl are you sure?" Soal Sally seakan tak percaya. Yasmin kot siapa je tak kenal. Model terkenal siak. Dia juga adalah salah satu fans kepada Yasmin Wardeena. Gilalah kalau itu awek kepada Tengku Hael. Delina menekup mulutnya terkedip-kedip matanya memandang Naylea. Yasmin? Girlcrush dia itu ke. Seriuslah?
"Tak percaya ke? Saya lagilah tak percaya." Kata Naylea perlahan. dari pagi sampailah sekarang dia masih terkejut. Dia menjatuhkan kepalanya kemeja kaunter itu. Patutlah Tengku Hael agung-agungkan teman wanita dia itu. Cantik kot body mantap. Kesukaan ramai. Untunglah Tengku Hael.
"Gila babe I terkejut sangat." Kata Delina dengan suaranya sedikit kuat. Tengku Hael bukan biasa-biasa erk. Girlfriend dia tu tak rilek. Cantik tu.
Sally mula mendekati Naylea sebelum dia mengambil tempat disebelah Naylea, Dia memandang Naylea yang elok meletakkan kepala keatas meja kaunter itu.
"Are you sad babygirl?" Soalnya prihatin. Kotlah Naylea sedih sebab dah tahu siapa kekasih kepada Tengku Hael. Yelahkan walau macam mana pun Naylea ni isteri kepada lelaki itu. Mustahil tak rasa apa-apa.
Berkerut kening Naylea mendengar soalan daripada Sally. Terus dia mengangkat kepalanya kembali dan sempat dia berpandangan dengan Delina sekilas sebelum dia menoleh ketepinya. Tepat kearah Sally.
"Kenapa pula saya kena sedih?" Soalnya kembali. Apa maksud Sally? Tak faham pula dia.
"Yelah kan you dah tahu kekasih suami you siapa. Kotlah you sedih ke sebab ni." Mendengar itu Naylea terkebil sekejap. Eh? Seketika dia tergelak kecil. Lah dia terkejut je. Sedih? Sumpah dia tak sedih langsung. Dia tiada rasa apa-apa pun langsung. Macam dia kata. Dia terkejut je sebab yelahkan Yasmin tu model terkenal. Kekasih Tengku Hael, suaminya pula tu. Siapa je tak terkejut?
Kalau Sally pikir dia merendahkan diri atau bersedih sebab lelaki itu mempunyai kekasih hati sumpah Sally silap. Dia tidak rasa apa-apa langsung.
Sebab.
Tiada perasaan cinta mahupun sayang kepada lelaki yang bergelar suaminya itu. Jadi tiada sebab pun untuk dia merasa kesedihan. Lantaklah lelaki itu nak buat apa. Nak kahwin pun dia tak kisah.
KAMU SEDANG MEMBACA
[C]✓Bidadari Tengku Hael
Romance|My first sad romance| - Stand alone series - "Tolong jangan munculkan diri kau dihari pernikahan itu nanti..." TENGKU HAEL HAZREEQ - Jejaka yang mempunyai segalanya dari paras rupa ke harta dan mampu memikat hati setiap gadis, Dirinya yang terpaksa...