𝗖𝗛𝗔𝗣𝗧𝗘𝗥 ➢ 48

913 92 38
                                    

[ Warning/s: This chapter might be sensitive for other readers because it contains religious beliefs, read at your own risk, do not read if you are uncomfortable. This is a story and not the author's preference, keep that in mind. ]

Jordan's POV

"This is your home—"

"House." I corrected Nia.

"Feel free to wander or get anything you want, may kukunin lang ako sa taas."

I looked around to see all the same religious statues in the same places, I left a bitter smile.

Hindi na yata ako narinig ni Nia dahil busy ito na pagmasdan ang mga naglalakihang litrato sa paligid, litrato ng mga lolo at lola ko, mga kamag-anak ko, litrato ng mga magulang ko, litrato nila.

Pati tuloy ako ay napatingin doon.

Nakasuot pa ako ng mahabang damit na kulay puti, my cleavage was shown, it also shows the curves of my body, I looked so... Feminine.

I hate it.

It's not like I hate femininity or anything feminine, it's just not me, it's just the way they were forcing me to be.

Even though that picture on the wall was covered by a cloth, pakiramdam ko ay kitang-kita ko ang litratong 'yon, I hated it, ayan lang ang nag-iisang litrato ko kasama ng pamilya ko na nakadisplay pa pero may nakatakip na tela roon.

That's my last picture with them before I was sent to an asylum, before my own family sent me there, disowning me for their religious beliefs, disowning me simply just because I like... I liked a girl.

They were religious, so f*cking religious— too religious for their own good.

It's not bad to believe in God, believe in whatever you want.

I believe in nothing.

My parents forced me to believe in God at a young age so I ended up believing in nothing.

To be honest, I think my parents worshipped Satan rather than God because of their personalities.

I ignored all the statues around our house— home, or mansion, as Nia called it earlier, it might be big, we might be really wealthy but it's just a prison for me, a prison that tries to hide me from who I really am, a cage that locks me because I was 'different'.

Dumiretso ako sa kwarto ko at binuksan ang cabinet ko, naubo-ubo pa ako sa mga dust doon pero tiniis ko na lang dahil gusto kong makuha ang mga favorite kong jackets noon at ilang mga damit na feeling ko babagay kina Ray at K, sayang naman kung andito lang, knowing K, magugustuhan n'ya ang mga dati kong damit.

Kinuha ko ang ilang mga jacket at hinagis ang mga 'yon sa kama, paghila ko ng isang dress at biglang naputol ang hanger at nahulog ang dress sa ibaba.

Naiinis ko naman itong dinampot, kung saan napansin ko ang isang inaalikabok na kulay brown na box, kumunot ang noo ko nang makita iyon na naroroon pa pala.

Kinuha ko ang box na 'yon at pagbukas ko ay walang laman ang loob, mga ilang alikabok lang at inaanay na box pero nakadikit sa takip ng box ang litrato ko, at litrato n'ya— litrato ni Yara.

Napangiti ako nang makita akong nakakapit sa leeg n'ya at sinasakal ito, mukha man akong tanga sa picture but Yara looks so— f*cking beautiful.

She was everything my parents ever wanted.

They always compare me to Yara.

"Bakit hindi ka maging kagaya ni Yara?"

"Be Yara."

GLITCH: Divided CitiesTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon