❦︎𝓑𝓮𝓪𝓾𝓽𝔂 𝓪𝓷𝓭 𝓽𝓱𝓮 𝓑𝓮𝓪𝓼𝓽 54❦︎

1.2K 103 10
                                    

        𝓣𝓱𝓮 𝓸𝓷𝓮 𝔀𝓲𝓽𝓱 𝓿𝓲𝓸𝓵𝓮𝓽 𝓮𝔂𝓮𝓼 𝓪𝓻𝓮 𝓰𝓸𝓻𝓰𝓮𝓸𝓾𝓼

        𝓣𝓱𝓮 𝓸𝓷𝓮 𝔀𝓲𝓽𝓱 𝓿𝓲𝓸𝓵𝓮𝓽 𝓮𝔂𝓮𝓼 𝓪𝓻𝓮 𝓰𝓸𝓻𝓰𝓮𝓸𝓾𝓼

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

DENGAN langkah laju, Raykal menyumbat begnya ke bonet belakang kereta. Adha juga turut sama membantu lelaki itu. Tidak banyak yang mereka bualkan kerana Adha tidak mahu ganggu mood Raykal.

Walaupun angin malam ini sejuk, dia sudah dapat terasa bahangnya kalau dekat dengan Raykal.

“Abang!"

Mereka berdua tersentak sebaik sahaja mendengar suara yang amat mereka kenali.

Raykal mengerutkan dahi dengan kehadiran Aiveen di rumahnya. Aiveen? Buat apa dekat sini?"

"I need to talk to you"

”Lain kali ah. I'm in a hurry” Raykal masih menyusun beg itu dalam bonet belakang. Beg sudah lah berat dengan senjata, jangan nak buat dia marah lagi.

“I'm serious abang. I really need to talk to you," desak Aiveen lagi. Tangannya sudah memegang lengan Raykal.

Raykal mengeluh kasar. Beg yang dipegangnya dilepaskan ke lantai lalu tangan Aiveen ditepis.

Aiveen don't make me mad. Not now. Aku ada benda lagi penting nak kena selesaikan sekarang." Sophia. Sophia lebih penting.

Raykal mengeluh kasar sebelum dia kembali mengambil beg di lantai itu lalu dibawa masuk ke dalam bonet kereta.

Aiveen nak cerai."

Sebaris ayat itu membuatkan badan Raykal mengeras sesaat. Wajah Aiveen dipandang dengan tak percaya.

“Say that again?"

Aiveen pejam matanya. Aiveen nak cerai. I know you're mad at me about last night tapi Aiveen minta maaf sangat. Aiveen dah menyesal. I can see how much you loved her and Aiveen tak nak-"

Wowowo sabar. What? Cerai? What happened last night?" Raykal benar-benar keliru sekarang ini. Adha yang berada tidak jauh dari mereka juga sudah pasang telinga.

Dia pun mahu tahu apa jadi malam tadi sehingga Sophia boleh berada di jambatan seorangan.

“A-abang tak ingat?"

Raykal menggeleng. Aiveen terkedu.

“Tell me what happened last night, Aiveen. I know that I was drunk."

Aiveen mengeluh perlahan. Ini semua salah Jayden. Lelaki tak guna itu sudah mabukkan Raykal teruk sangat sampai tak ingat apa-apa.

“Truth is Jayden dah mabukkan abang malam tadi. And without you realizing, you came to me last night. Abang ingat yang Aiveen ni Sophia,"

𝐁𝐄𝐀𝐔𝐓𝐘 𝐀𝐍𝐃 𝐓𝐇𝐄 𝐁𝐄𝐀𝐒𝐓 (COMPLETE)Where stories live. Discover now