❦︎𝓑𝓮𝓪𝓾𝓽𝔂 𝓪𝓷𝓭 𝓽𝓱𝓮 𝓑𝓮𝓪𝓼𝓽 15❦︎

2.4K 191 7
                                    

        𝓣𝓱𝓮 𝓸𝓷𝓮 𝔀𝓲𝓽𝓱 𝓿𝓲𝓸𝓵𝓮𝓽 𝓮𝔂𝓮𝓼 𝓪𝓻𝓮 𝓰𝓸𝓻𝓰𝓮𝓸𝓾𝓼

      CAWAN berisi kopi ais di tangannya disisip. Mata violet dia merenung ke arah menara eiffel yang padanya begitu cantik sekali. Tambahan pula ini waktu malam. Jam tangan dikerling. Jam yang memang khas dia beli dari Paris. 

"Lewatnya." gumam Sophia perlahan. Patut lah tidak ramai orang yang ada di sini. Sudah pukul 2 pagi dan selayaknya, dia pun perlu tidur. Namun mengenangkan ini malam terakhir dia di Paris, tak apa lah. 

Dengan tiada orang di sekeliling, suasa terasa nyaman dan tenang. Namun hanya dia sahaja yang tahu apa yang bercelaru dalam fikirannya. 

Lelaki itu. 

Lelaki bermata biru laut yang muncul secara tiba-tiba dan hilang secara tiba-tiba. Perginya lelaki itu meninggalkan tanda soal pada diri dia. Jujur, Sophia masih tidak puas hati lagi. Dia tertanya-tanya bagaimanakah lelaki Perancis itu boleh berbicara bahasa Melayu. 

Sudah tentu boleh belajar, namun memanggil dia bunga? Itu yang dia pelik. 

"Mysterious stranger.." di mulut kata orang asing. Entah kenapa, tak terasa seperti orang asing pun. Sophia meneguk airnya untuk kali terakhir sebelum dibuang ke dalam tong sampah. 

"Sophia Rose!"  tersentak dia apabila suara garau itu menyapa pendengarannya. Nama itu, nama dia. Namun siapa pula yang menjerit nama dia malam-malam buta ini? 

Sophia menoleh ke arah empunya suara. Membulat matanya melihat susuk seorang lelaki dengan wajah berkerut seperti marah. Badan Sophia terkaku apabila menyedari yang lelaki itu sedang berjalan ke arahnya. 

"R-raykal-" apa lelaki ini buat di sini? Dan macam mana dia tahu Sophia di sini? 

 Belum sempat dia mahu bertanya lebih lanjut, badannya terdorong ke depan apabila Raykal bertindak menarik pinggangnya, sekaligus menarik dia ke dalam pelukan. Sophia tergamam. 

"A-awak buat apa ni? Macam mana awak boleh tahu saya dekat sini?" 

"Shhh" Raykal menghela nafas lega. Lega apabila Sophia sudah berada di depan mata dia, dalam pelukannya. Belakang kepala gadis itu diusap. Seketika kemudian dia meleraikan pelukan. Tajam matanya menikam wajah polos Sophia. 

"Sophia Rose I swear to God if you ignore me one more time, I'll lock you in my fvcking room." nada suara yang memang jelas tampak seperti menahan marah. Dahi Sophia berkerut. 

"Ignore?"

"Yes. Aku call kau tak angkat, message pun one tick je. Marah sangat ke aku tak datang hari tu sampai tak balas mesej pun? Mati-mati aku ingat.. damn it!" seburuk-buruk tanggapan dia menganggap yang Sophia sudah diculik oleh Jayden ataupun sesuatu tidak bagus berlaku pada gadis itu. 

Sophia tidak tahu  mahu rasa apa. Nak rasa takut tengok wajah garang Raykal, atau rasa nak tergelak sebab wajah lelaki itu juga. Akhirnya dia memilih untuk tergelak.

"Ha..ha..ha.." 

Berkerut dahi Raykal melihat gadis di depannya ini. Tangan Sophia ditarik lembut, mendekatkan gadis itu kepadanya. 

"Hey I'm being serious... Jangan lah gelak." nada suara lelaki itu berubah lembut. Rasa nak marah tapi tak boleh. Sophia masih lagi tergelak. Akhirnya dia simpan senyum sahaja tengok Sophia. 

"Ha..ha..ha.. awak ni awak dah salah faham tahu tak? Saya bukannya ignore awak tapi hari tu and bukannya saya marah tapi fon saya terjatuh." lembut sahaja cara dia menjelaskan kepada Raykal. Lelaki itu mengeluh perlahan. 

“Why you so careless ha? Ish!" tangan Sophia dilepaskan, dia ingin menyilangkan tangan ke dada. Seketika kemudian baru teringat yang dia tidak mahu lepaskan.

Terus dia mengambil semula tangan Sophia lalu digenggam.

“Awak ni kenapa?" pelik dia melihat lelaki itu.

Raykal menarik lagi Sophia ke dalam pelukan. Belakang kepala Sophia diusap lembut dan disandarkan ke dadanya. Ketinggian gadis itu hanya paras bahu dia.

Sophia terkedu. Tadi pun lelaki itu sudah memeluk dia namun tadi kasar berbanding sekarang. Sekarang, terasa seperti ada rama-rama dalam perut dia.

His gentle touch. AAAAA ANDWEEE!! DJKDSBSKDNKENS

“Now jangan melawan, jangan banyak tanya. Be a good girl and obey me. Kita balik."

Okay hilang sebentar rama-rama dia tadi. Balik? Pagi-pagi buta ni?

“Eh-"

Aip! I said jangan banyak tanya, jangan melawan. Jom." tanpa menghiraukan Sophia, dia menarik tangan gadis itu lalu dibawa pergi dari kawasan itu.

Peduli apa dia pagi buta atau tidak. Dia bukannya perlu membuat tempahan kapal terbang pun.

DIA hanya memerhatikan pemergian mereka berdua dalam diam. Rahangnya diketap kuat. Mata biru dia bersinar-sinar dalam gelapnya kawasan itu.

“Young master," suara pengawal peribadinya menyentakkan dia daripada lamunan. Lelaki itu mengeluh perlahan.

Dia terlalu ikutkan emosi sampai tidak perasan.

“Let's head back home." ujarnya. Cedric sebagai pengawal tersebut hanya mengikut arahan. Dia memasuki ke dalam kereta terlebih dahulu.

Lelaki itu kembali memandang ke tempat berdirinya Sophia dan Raykal tadi. Telefon di tangan dipandang.

Gambar Sophia bersendirian yang diambil secara candid tadi direnung.

“Who was that man, bunga?"

“Who was that man, bunga?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
𝐁𝐄𝐀𝐔𝐓𝐘 𝐀𝐍𝐃 𝐓𝐇𝐄 𝐁𝐄𝐀𝐒𝐓 (COMPLETE)Where stories live. Discover now