❦︎𝓑𝓮𝓪𝓾𝓽𝔂 𝓪𝓷𝓭 𝓽𝓱𝓮 𝓑𝓮𝓪𝓼𝓽 42❦︎

1.3K 107 5
                                    

𝓣𝓱𝓮 𝓸𝓷𝓮 𝔀𝓲𝓽𝓱 𝓿𝓲𝓸𝓵𝓮𝓽 𝓮𝔂𝓮𝓼 𝓪𝓻𝓮 𝓰𝓸𝓻𝓰𝓮𝓸𝓾𝓼

        𝓣𝓱𝓮 𝓸𝓷𝓮 𝔀𝓲𝓽𝓱 𝓿𝓲𝓸𝓵𝓮𝓽 𝓮𝔂𝓮𝓼 𝓪𝓻𝓮 𝓰𝓸𝓻𝓰𝓮𝓸𝓾𝓼

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

RAYKAL tersengih-sengih memandang skrin telefonnya. Tengok apa lagi? Tengok gambar Sophia lah. Bukan main suka lagi gadis itu pakai telefon dia.

"Nasib baik comel." telefon diletakkan di tepi. Ini kalau anak buah dia nampak dia main telefon sambil tersengih, mesti diaorang gelak. Hilang terus imej ganas dia.

Tumpuannya kembali diberikan kepada mac book yang terletak elok di atas meja kerjanya. Apa nak jadi lah kau ni Raykal. Tengah kerja pun boleh leka.

Klak!

Terkejut sedikit dia apabila pintu pejabatnya terbuka secara tiba-tiba.

"Abang! Abang pergi mana dua hari ni?! Why you tak balik rumah? Tahu tak penat Aiveen tunggu abang!"

Ah dia ni lagi.

Raykal mengeluh kasar. "Dah tak ada adab? Main masuk bilik orang macam tu je?"

"No, Aiveen bukan tak reti hormat suami tapi-"

"Uh uh stop." Raykal menggeleng perlahan "I'm talking about adab dengan manusia, bukan suami."

Aiveen terdiam seketika. Hatinya terasa bagai ditikam namun dia kawal lagi wajahnya. Perlahan-lahan langkah dibawa mendekati meja kerja Raykal.

"Look, I'm sorry. Aiveen cuma nak tahu abang pergi mana dua hari lepas? Lepas majlis nikah abang terus tinggalkan Aiveen. Aiveen mesej banyak kali pun abang tak balas."

Raykal mengerutkan dahi. Kenapa tak ada pun mesej Aiveen yang masuk dalam notifikasi dia? Terus tangannya mengambil semula telefon lalu membuka whatsapp. Seketika kemudian dia tergelak kecil.

"Oh patutlah.."

"Apa dia abang?"

Raykal mengangkat wajah memandang Aiveen. Tanpa rasa bersalah, dia menunjukkan paparan skrin telefon dia.

"Rose blocked you. Maybe sebab kau bising sangat, jadi dia rasa semak dia block la."

Membulat mata Aiveen mendengar ayat selamba yang keluar dari mulut Raykal. Mukanya mula merah. Rasa nak menangis dia tahan. Beraninya Sophia block nombor dia daripada telefon suami sendiri.

"Tak kan abang tak perasan? Abang tak buka langsung ke chat abang dengan Aiveen."

"No, Aiveen. I've been busy and tak ada masa."

"Tapi abang ada masa pulak nak duduk rumah perempuan tu?!"

Raykal memandang Aiveen dengan pandangan kosong kemudian pandangannya dialihkan semula ke mac book dia. "Why are you acting like this, Aiveen? Macam kau boleh mati pulak kalau tak ada aku. Selama ni kau hidup elok je."

𝐁𝐄𝐀𝐔𝐓𝐘 𝐀𝐍𝐃 𝐓𝐇𝐄 𝐁𝐄𝐀𝐒𝐓 (COMPLETE)Where stories live. Discover now