❦︎𝓑𝓮𝓪𝓾𝓽𝔂 𝓪𝓷𝓭 𝓽𝓱𝓮 𝓑𝓮𝓪𝓼𝓽 6 ❦︎

3.6K 266 5
                                    

        𝓣𝓱𝓮 𝓸𝓷𝓮 𝔀𝓲𝓽𝓱 𝓿𝓲𝓸𝓵𝓮𝓽 𝓮𝔂𝓮𝓼 𝓪𝓻𝓮 𝓰𝓸𝓻𝓰𝓮𝓸𝓾𝓼

DAUN pintu dibukakan oleh Adha. Terus Adha memberi ruang untuk Raykal masuk.

“You may leave now. Thanks.” ujar Raykal berbaur arahan.

Adha angguk kecil. Sempat matanya melirik ke arah gadis yang berada di pegangan Raykal.

Terus dia berlalu keluar dari bilik mewah itu lalu menutup pintu.

Tidak menunggu lama, Raykal membawa tubuh Sophia ke arah katil. Dengan perlahan-lahan, tubuh gadis itu diletakkan di atas katil.

Mata Raykal turun ke kaki Sophia yang sudah bertampal. Tadi dia sudah menyuruh pembantu rumah perempuan dia untuk merawat luka Sophia sewaktu di ruang tamu.

Pandangan pelik dan soalan yang diajukan oleh anak-anak buah dia dibiarkan kosong tak berjawab.

Dia memandang pula luka di hujung bibir Sophia. Lelaki itu berdecit kasar.

“Dasar manusia gatal.” dia masih tak puas hati dengan lelaki tadi. Kalau lah Sophia tiada di situ, sudah lama ada nyawa yang melayang pada malam ini.

Raykal menarik duvet menutupi separuh badan Sophia. Wajah cantik itu ditenung.

“Cantik. Cantik sangat.”

Mustahil lah kalau lelaki seperti Raykal ini tidak pernah berjumpa perempuan cantik. Malah ramai perempuan cantik yang memang berkenan dengan dia.

Tapi bezanya, Raykal tidak pernah terpana dengan kecantikan mana-mana perempuan itu.

Kecuali Sophia Rose.

Racun apa lah Sophia dah berikan pada dia sewaktu pertama kali berjumpa.

“Cinta? AHAHAAH no way. There's no such thing.” rasa kelakar la pula apabila dia berbicara sendirian tentang cinta.

Raykal mengeluh kasar. Rambut Sophia diusap perlahan.

“Tak mungkin aku boleh jatuh cinta macam tu je. Tak masuk akal. Maybe.. it's just because I was attached? Yes, of course. It has to be like that.”

Dia meyakinkan dirinya yang dia cuma tertarik dengan Sophia. Tiada yang lebih.

Tapi, bagaimana pula dia mahu jelaskan sewaktu dia lihat Sophia ditindih oleh lelaki tadi, jantungnya rasa bagai nak tercabut.

Segala api kemarahan dalam dirinya rasa seperti mahu meletus sehingga timbul urat-urat hijau di tangan dan leher.

MATANYA tercelik, baru bangun dari tidur yang lena

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

MATANYA tercelik, baru bangun dari tidur yang lena. Kepalanya ditolehkan memandang kiri dan kanan sebelum dia bangun dari baringnya.

Badannya disandarkan di kepala katil. Kepalanya yang terasa sakit dipegang.

𝐁𝐄𝐀𝐔𝐓𝐘 𝐀𝐍𝐃 𝐓𝐇𝐄 𝐁𝐄𝐀𝐒𝐓 (COMPLETE)Where stories live. Discover now