𝓣𝓱𝓮 𝓸𝓷𝓮 𝔀𝓲𝓽𝓱 𝓿𝓲𝓸𝓵𝓮𝓽 𝓮𝔂𝓮𝓼 𝓪𝓻𝓮 𝓰𝓸𝓻𝓰𝓮𝓸𝓾𝓼
ANDRÉ CLAUDE meletakkan buku cerita kanak-kanak yang dipegangnya di atas almari kecil di sebelah katil puterinya.
Dia baru sahaja selesai membaca buku cerita untuk gadis kecil itu dan kini Rose sudah pun terlena.
Dia bongkokkan sedikit badannya laku dahi licin anaknya dicium sebelum dia menutup lampu. Langkah dibawa ke bilik lalu dengan perlahan-lahan pintu ditutup.
Dia tidak mahu mengejutkan Rose dari lenanya. Kalau tak nanti, budak itu menangis.
“Huh.." satu keluhan terbit di bibirnya. Tanpa membuang masa, dia membawa langkah ke pintu rumah. Dia keluar dari rumah lalu menuju ke arah taman bunga kecil yang ada di belakang rumahnya.
Sebaik sahaja dia jejak kaki ke taman bunga itu, automatik lampu terbuka. Memang dia sediakan lampu sensor khas di sini.
Dia berdiri di depan air terjun kecil yang mengalir melalui batu hiasan. Dalam kebisuannya, memandang segenap ruang taman bunga itu.
Pandangan dia dilimpahi dengan bunga namun dalam mindanya ada 'bunga' yang lain. Mengingatkan tentang bunga kesayangan dia, matanya turun memandang tangan sendiri.
Bibirnya menguntum senyum sambil memandang cincin yang tersemat elok di jari dia. Tak pernah satu saat pun dia menanggalkan cincin tersebut.
“I wonder what you're doing now, bunga." André tersenyum hambar sendirian.
“I'm sorry... I'm so sorry..” terbuai dengan perasaan sendiri, matanya mula bergenang dengan air mata. Hatinya tiba-tiba terasa sebak.
“I miss you so much, bunga.." lututnya jatuh mengenai permukaan lantai. André menyandarkan kepalanya di batu hadapan air terjun kecil itu. “I feel like I'm going to die"
Sudah bertahun dia tutup perasaan sebenar dia. Setiap kali berjumpa orang luar, mukanya dibekukan. Setiap kali berbual, perkataan yang keluar dari bibirnya di limitkan.
Dia sibukkan diri sendiri dengan anak dan kerja. Anak dan kerja. Anak, kerja. Itu sajalah yang dia hadap dalam beberapa tahun ketiadaan 'bunga' dia.
“je veux te tenir comme avant”
YOU ARE READING
𝐁𝐄𝐀𝐔𝐓𝐘 𝐀𝐍𝐃 𝐓𝐇𝐄 𝐁𝐄𝐀𝐒𝐓 (COMPLETE)
Romance"𝑻𝒉𝒆 𝒐𝒏𝒆 𝒘𝒊𝒕𝒉 𝒗𝒊𝒐𝒍𝒆𝒕 𝒆𝒚𝒆𝒔...𝑮𝒐𝒓𝒈𝒆𝒐𝒖𝒔." ❤︎❤︎❤︎ SOPHIA ROSE Gadis kacukan yang dilahirkan dengan sepasang mata violet. Seorang yang pendiam namun dalam diam, dia meru...