𝓣𝓱𝓮 𝓸𝓷𝓮 𝔀𝓲𝓽𝓱 𝓿𝓲𝓸𝓵𝓮𝓽 𝓮𝔂𝓮𝓼 𝓪𝓻𝓮 𝓰𝓸𝓻𝓰𝓮𝓸𝓾𝓼
MINUMAN di dalam cawan plastik diteguk. Melilau mata Sophia memandang orang ramai yang berada di depan rumah dia ini. Entah apa lah yang merasuk nenek dia untuk buat makan malam.
“Awak tak nak makan ke? Tak kan nak duduk je.” soalnya pada Raykal di sebelah.
Lelaki itu menggeleng perlahan. “Tak nak lah aku rimas. Ramai sangat orang macam ikan bilis.”
Sophia tergelak kecil. Dah agak dah lelaki ini tidak akan suka situasi sebegini. Siapa suruh ikut orang kan?
“Sophia..” suara seorang lelaki menyebabkan mereka menoleh.
“Eh abang Alif! Lama tak nampak abang."
Lelaki yang bernama Alif itu tersenyum manis. “Mesti lah lama. Dah orang tu tak nak balik sini, asyik duduk kl je.”
Sophia menjeling lembut. “Busy lah abang. Ni Sophia dah balik ni kan?”
Alif hanya tergelak. Di sisi lain pula, ada seorang lelaki yang memerhatikan mereka dengan rasa sebal. Raykal memandang lelaki itu atas bawah.
Hello? Dah tak nampak ada orang dekat sini ke?
Apabila merasakan dirinya diperhatikan, terus Alif memandang Raykal. Kening dia diangkat pada Sophia, tanda 'siapa dia ni?'
“Oh sorry. Kenalkan ni Raykal Iman kawan Sophia. Raykal, this is Alif. Kawan sekampung saya."
Alif tersenyum segaris malah Raykal hanya mempamer wajah beku. Sophia yang berada di tengah-tengah pula tiba-tiba terasa canggung dengan keadaan ini.
Krik krik..
“Um okay lah. Sophia, bagi kan ni dekat nenek nanti. Abang nak pergi dekat kawan abang dulu.” Alif menghulurkan satu beg kertas kepada Sophia.
“Oh okay.” sempat matanya melilau mencari kelibat neneknya.
“Assalamualaikum,” Alif pergi terlebih dahulu setelah memberi salam. Sophia hanya jawab perlahan. Pasti lelaki itu berasa kekok dengan kedinginan Raykal.
“Saya nak pergi dekat nenek saya kejap." ujar Sophia. Raykal hanya angguk lalu bermain dengan telefon dia. Pura-pura sibukkan diri.
YOU ARE READING
𝐁𝐄𝐀𝐔𝐓𝐘 𝐀𝐍𝐃 𝐓𝐇𝐄 𝐁𝐄𝐀𝐒𝐓 (COMPLETE)
Romans"𝑻𝒉𝒆 𝒐𝒏𝒆 𝒘𝒊𝒕𝒉 𝒗𝒊𝒐𝒍𝒆𝒕 𝒆𝒚𝒆𝒔...𝑮𝒐𝒓𝒈𝒆𝒐𝒖𝒔." ❤︎❤︎❤︎ SOPHIA ROSE Gadis kacukan yang dilahirkan dengan sepasang mata violet. Seorang yang pendiam namun dalam diam, dia meru...