1. Wszyscy ludzie mają trudne myśli i uczucia, ale te myśli i uczucia przychodzą i odchodzą jak pogoda. Rozumiesz też, że choć umysł człowieka jest niebywałym cudem, zdolnym do niezwykłych rzeczy, to może również sprawiać kłopoty. Nie jesteśmy w stanie wyłączyć go ani zmusić do myślenia tak, jak Sobie życzymy. Nieuchronnie doświadczamy własnego umysły w wielu rolach: wyszukiwarki problemów, gawędziarza, sędziego. Wiesz już także, że uczucia są z jednej strony potężne, a z drugiej - po prostu naturalne. Zdarzają się chwile (i zawsze będą się zdarzać), kiedy chcesz się uwolnić od smutku i niepewności. Ale te uczucia są nierozerwalnie związane z tym, na czym Ci w życiu zależy. Smutek często wskazuje, że tracisz coś, co kochasz. Niepewność nierzadko oznacza, że naprawdę pragniesz czegoś dokonać lub w czymś się wyróżnić. Dopóki kochasz i marzysz, dopóty będziesz czasem czuć smutek i niepewność. Najważniejsze to mieć odwagę, by zrobić miejsce dla własnych uczuć i mądrości, by dążyć do tego, na czym Ci zależy, nawet jeśli umysł twierdzi, że Sobie nie poradzisz.
2. Mikroskopijna cząstka Mojego umysły, w której kryje się zdrowy rozsądek, próbuje wysyłać sygnały ostrzegawcze reszcie Mojego mózgu, którą okupuje On i wszystkie związane z Nim rzeczy. Ta rozsądna strona, a przynajmniej to, co z niej zostało, mówi Mi, że powinnam zadawać pytania, że nie mogę tak po prostu o tym zapomnieć. Za często to robię. To mikroskopijna cząstka. Ta większa wygrywa. Bo czy naprawdę chcę prowokować kłótnię i oskarżać Go o coś, co może źle zrozumiałam?
3. Naprawdę nie potrafię Sobie tego nawet wyobrazić. Nie wyobrażam Sobie, żeby naprawdę Mnie zdradził. Pomimo wszystkiego, co zrobił Mi w przeszłości, p[o prostu tego nie widzę. Nie po Jego liście, nie po tym, jak błagał o Moje wybaczenie. Tak, jest apodyktyczny, zbyt apodyktyczny i nie wie, kiedy przestać się wtrącać w Moje życie, ale Jego intencją, która kryje się za tymi czynami, jest pragnienie utrzymania Mnie blisko Siebie, a nie ucieczka, jaką byłaby zdrada.
4. Wiem, że Mnie kocha...kocha Mnie. Na Swój sposób kocha Mnie bardziej niż cokolwiek. Okazywał Mi to wiele razy w mijających miesiącach. Pokazał Mi też jednak, że nic nie powstrzyma Go przed tym, aby Mnie zranić, aby Mnie osłabić tylko dlatego, że uraziłam Jego ego. Gdyby Mnie kochał tak, jak powinien, nigdy celowo by Mnie nie zranił. Przechodząc przez te wszystkie kłótnie, łzy, dziury w Naszych ścianach, zawsze trzymała Mnie przy życiu pewność, że Mnie kocha. Bez tego nie mamy nic. A bez Niego Ja nie mam nic. Irracjonalne, wybuchowe charaktery Nas obojga w połączeniu z Naszym młodym wiekiem to zbyt wiele do zniesienia.
5. Ona Mnie kocha. Wiedzę to w Jej brązowych oczach za każdym razem, gdy na Mnie patrzy. Czuję to w opuszkach Jej palców, gdy wodzi nimi po rysunkach na Mojej skórze. Czuję to, gdy Jej wargi dotykają Moich. Znam różnicę pomiędzy miłością, a uwięzieniem, pomiędzy miłością, a uzależnieniem. Kocha Mnie. Kocha. Ona Mnie kocha. Gdyby Mnie nie kochała, nie wiedziałbym, jak to znieść. Nie mógłbym. Potrzebuję, żeby Mnie kochała i była przy Mnie. Nigdy nie dopuściłem nikogo tak blisko jak Ją; Ona jest jedyną osobą, która na pewno zawsze będzie Mnie kochać bezwarunkowo. Ta uparta, okropna, bezkompromisowa dziewczyna jest całym Moim światem.
6. Ty bezustannie okazujesz Mi brak szacunku...jesteś emocjonalnie zaburzony, stosujesz przemoc psychiczną, jesteś maniakiem, tyranem i chamem. Wkroczyłeś w Moje życie, wywróciłeś je do góry nogami i oczekujesz, że będę Ci we wszystkim ulegać, bo masz wizję Siebie, która jest całkowitą bzdurą. Zachowujesz się jak twardziel, który nie dba o nikogo poza Sobą, a nie potrafisz nawet przespać nocy beze Mnie! Ignoruję każdą Twoją wadę, ale nie pozwolę Ci tak do Siebie mówić. Może i jestem czasami nieznośna, ale to dlatego, że wiecznie jestem zajęta martwieniem się o Ciebie i wszystkich wokół, a przy tym tak staram się Ciebie nie denerwować, że zapominam o Sobie. Wybacz więc, jeśli Cię denerwuję albo marudzę, gdy Ty stale się na Mnie wyżywasz bez żadnego cholernego powodu!
7. Właśnie dlatego nigdy Nam się nie uda. Próbuję i próbuję z Tobą, aż jestem sina na twarzy, wybaczyłam Ci wszystkie odrażające rzeczy, które zrobiłeś Mnie i innym, a mimo to nadal Mi to robisz. W sumie sama to Sobie robię. Nie jestem ofiarą, jestem po prostu głupią dziewczyną, która za bardzo Cię kocha, ale dla Ciebie nie znaczę nic. Sama to na Siebie ściągnęłam. Pozwoliłam, żebyś Mnie Sobie owinął wokół palca, wiedząc, że to się tak właśnie skończy. Zawsze będziesz sam. Nawet jeśli znajdziesz kolejną naiwną, która będzie gotowa zrezygnować dla Ciebie ze wszystkiego, nawet z samej Siebie, Jej też znudzą się te ciągłe przepychanki i zostawi Cię dokładnie tak, jak...
8. Powiedziała, że nie będę zawsze sam. Myliła się: będę, a Ona nie. Znajdzie kogoś, kto pokocha Ją tak, jak Ja nie potrafiłem. Nikt nigdy nie będzie kochał tej dziewczyny bardziej ode Mnie, ale może zdoła pokazać Jej, jak to jest być kochaną, jak to jest, gdy ma się kogoś, kto kocha Cię pomimo całego tego gówna, na które go narażasz, tak jak Ona zawsze kochała Mnie, zawsze. Zasługuje na to. Myśl, że zasługuje na to, aby być z kimś innym, sprawia, że z trudem oddycham. Tak jednak powinno być. Powinienem był Ją uwolnić dawno temu, zamiast zatapiać we Nią szpony jeszcze głębiej i kazać Jej tracić na Mnie czas.
9. Kochasz Mnie, choć nie powinnaś, a Ja Cię potrzebuję. Zawsze Cię potrzebowałem i zawsze będę potrzebował. Kiedy odeszłaś ode Mnie, byłem tak zagubiony, że ledwo przetrwałem. Jestem tak całkowicie zagubiony bez Ciebie. Wiem, że znajdziesz kogoś lepszego ode Mnie. Nie jestem romantyczny, nigdy nie napiszę dla Ciebie wiersza, ani nie zaśpiewam Ci piosenki. Nie jestem nawet miły. Nie mogę obiecać, że już Cię nie skrzywdzę, ale mogę przysiąc, że będę Cię kochał aż do śmierci. Jestem okropną osobą i nie zasługuję na Ciebie, ale mogę mieć nadzieję, że dasz Mi szansę, bym odbudował Twoją wiarę we Mnie. Przykro Mi z powodu całego bólu, który Ci sprawiłem i zrozumiem, jeśli nie będziesz mogła Mi wybaczyć.
10. Na krótką chwilę ta kobieta uratowała Mnie przez Moim zwykłym, żałosnym stanem. Nauczyła Mnie, że jestem mężczyzną, a właściwie człowiekiem, że mam w Sobie stronę zdolną do życia, że świat nie jest tak bezsensowny jak się wydaje. Tak, zaraz po tym jak wyzwoliłem się spod Jej wpływu, wróciłem do poprzedniego stanu.
11. Miłość to najważniejsza emocja, jaką można czuć. Czy jest to miłość do Boga, czy miłość do drugiego człowieka- to najpotężniejsze, najbardziej obezwładniające i najwspanialsze doświadczenie. Chwila, w której uświadamiasz Sobie, że jesteś zdolny pokochać kogoś innego niż Siebie, to chyba najważniejszy moment Twojego życia. Tak było w Moim wypadku. Kocham Go bardziej niż Siebie, bardziej niż cokolwiek.
12. Próbowałam zamykać oczy i odciąć się od świata, zostawić za Sobą chaos i stres wywołane przez bałagan panujący w Moim życiu uczuciowym, ale nie jestem w stanie. To niemożliwe. Nie potrafię zwalczyć tej przemożnej siły, która przyciąga Mnie do Niego, która błaga, abym znalazła się blisko Niego. Jest w Nim tyle rezerwy, a Ja muszę wiedzieć dlaczego. Muszę wiedzieć, czy zachowuje się tak przez coś, co zrobiłam, czy może przez coś, czego nie zrobiłam. Muszę wiedzieć.
CZYTASZ
Pasujące do Mnie Cytaty Część 2
Poesia,,To właśnie My. Właśnie tacy jesteśmy." ,, Każdy aspekt Mojego życia...