Część 14

3 1 0
                                    

1. Samoograniczające historie to tylko myśli, które przychodzą i odchodzą. Nie są wieczne i nie definiują tego, kim jesteś. Jak wszyscy ludzie bezustannie się zmieniasz i ewoluujesz. W każdej chwili Swojego życia możesz wybrać, co zrobisz i kim się staniesz. A to, kim się staniesz, zależy od tego, co robisz na tym świecie.

2. Wiele rzeczy może się zmienić, ale to zawsze będziesz Ty. ,,Ty" to nie tylko Twoje ciało. ,,Ty" to nie tylko Twoje uczucia. ,,Ty" to nie tylko Twoje myśli. ,,Ty" to obserwator, który zna i widzi Twoje ciało, Twoje uczucia, Twoje myśli. TY to jedno, a historie o Tobie i o tym, kim jesteś, to co innego.

3. Czasami umysł opowiada Ci o tym, że jesteś złym, dziwacznym, bezwartościowym człowiekiem. Możesz czuć pokusę, by Mu uwierzyć. Może na przykład myślisz, że jesteś kompletnym świrem. Wyszukujący problemy umysł ma Swoje sposoby, by skupić Twoje myśli na Twoich ograniczeniach. Ale pamiętaj: możesz obserwować, jak te historie powstają, więc Ty i te historie to nie to samo. Jesteś czymś więcej, niż myślisz, że jesteś.

4. Jesteś jedyną odpowiedzią na pytanie o Swoje życie. Jesteś jedynym rozwiązaniem Swoich problemów życiowych. - Jo Coudert.

5. A najważniejsze, byś zawsze był wierny samemu Sobie i - co za tym idzie, jak noc za dniem - byś innym też nie kłamał. - William Szekspir.

6. Życie zgodne z własnymi wartościami polega na odkrywaniu tego, co jest dla Ciebie ważne i wybieraniu odpowiednich działań.

7. Musisz wykonać trochę detektywistycznej pracy, żeby ustalić, co tak naprawdę ma dla Ciebie znaczenie, potrzebujesz też niemałej odwagi, żeby Swoje wartości przekładać na działanie, ale warto zdobyć się na taki wysiłek. To przecież lepsze niż zdanie się na łaskę kostki do gry, czyli życia.

8. Kto traci nadzieję, wraz z nią traci siły witalne, które są motorem życia, traci odwagę, by istnieć, traci zdolność do posuwania się naprzód wbrew wszelkim przeciwnościom. Dlatego dziś nadal mam marzenie. - Martin Luther King Junior.

9. Większość z Nas ma ambitne marzenia. Musimy tylko nauczyć się korzystać z nich jak z kompasu, by wyznaczyć kierunek, w jakim chcemy w życiu podążać.

10. W uczeniu się, jak żyć zgodnie z własnymi wartościami, chodzi o gotowość do snucia marzeń i do odkrywania. Musisz działać spójnie ze Swoimi wartościami, ale punktem wyjścia jest myślenie o Swoich marzeniach, nawet jeśli masz wątpliwości lub się tego boisz.

11. Na drodze od Ciebie w przeszłości do Ciebie w teraźniejszości ma miejsce prawdziwy taniec życia. - Barbara De Angelis.

12. Wszyscy podróżujemy przez życie i każdy z Nas może wybrać jedną z wielu możliwych dróg.

13. Najlepszym sposobem na znalezienie przyjaciela jest być nim dla samego Siebie. - Ralph Waldo Emerson.

14. Twoje wartości mogą dać Ci siłę do zmierzenia się z trudnościami, mogą też podpowiedzieć, jak masz zareagować.

15. Znać Swoje wartości to jedno, ale działać zgodnie z nimi to coś zupełnie innego, a kiedy czujesz podenerwowanie, trzymanie się własnych wartości może sprawiać trudności. Pamiętaj, że nawet w trudnej sytuacji możesz wybierać Swoje działania. Nie masz wpływu na zachowanie innych ludzi, ale możesz zdecydować się na takie reakcje, które będą odzwierciedlać Twoje wartości.

16. Upadnij 7 razy, wstań 8!.

17. Przy Nim nie jestem Sobą, a to Mi się powoli zaczyna podobać.

18. Musisz wyjść ze Swojej strefy komfortu, żeby nauczyć się nowych rzeczy, doskonalić umiejętności, spełniać marzenia.

19. Trudne uczucia i myśli nie muszą Cię powstrzymywać od robienia tego, na czym Ci zależy.

20. Brak jakiegoś uczucia np. motywacji lub inspiracji, również nie musi Cię powstrzymywać.

21. Wolę być naiwna i potrafić dostrzegać w ludziach dobro, niż zachowywać się wobec wszystkich jak dupek i zakładać, że wszyscy chcą Mnie oszukać.

22. jestem na Siebie taki zły. Wiem, że nie tylko Ona jest winna, ale przyzwyczaiłem się do wyżywania się na ludziach, a Ona jest zawsze przy Mnie, co sprawia, że staje się łatwym celem.

23. Jesteś zły na cały świat. Ja też byłem. Cholera, nadal jestem. Gdy jednak znajdujesz kogoś, kto jest gotów znosić to całe gówno, nie musisz już być taki zły.

24. Na tym właśnie polega Mój problem: gdy w grę wchodzi On, Mój mózg nie dostrzega różnicy między dobrem, a złem.

25. Ożenię się z Tobą, jeśli Mnie wybierzesz.         

Pasujące do Mnie Cytaty Część 2Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz