1. Często znacznie łatwiej jest dostrzec, że coś złego dzieje się z innymi ludźmi, niż rozpoznać podobne procesy we własnym życiu.
2. Poczucie bycia w potrzasku, wpadnięcia w pułapkę jest czymś, czego My, ludzie, za bardzo nie lubimy.
3. Jaźń musi poznać ciszę, zanim odkryje Swoją prawdziwą pieśń. - Ralph Blum.
4. Musisz nauczyć się żyć - i rozkwitać - ze wszystkimi Swoimi myślami i uczuciami.
5. Uważne oddychanie nie sprawi, że trudne uczucia znikną. Ono służy raczej zakotwiczeniu się, aby potężne emocje nie zagnały Nas na nieznane wody. To coś zupełnie innego niż pozbywanie się przykrych uczuć i na pewno Twój gniew zmaleje.
6. Bycie uważnym oznacza autentyczne słuchanie drugiego człowieka, podczas gdy myślenie o tym, co Sami chcemy powiedzieć, świadczy o postawie nieuważności w rozmowie.
7. Twój oddech jest zawsze przy Tobie, cały czas dostępny. Za każdym razem, gdy wpadniesz w pułapkę własnego umysłu oraz poczujesz silne emocje i być może stracisz panowanie nad Sobą, wczuj się w Swój oddech. Po prostu go zauważ, oddychaj głęboko i licz: ,,Wdech, dwa, trzy, wydech, dwa, trzy". To jest tak proste.
8. Można spędzić całe życie, uciekając przed potworami własnego umysłu. - Pema Cziedryn.
9. Wojownicy nie walczą dla samej walki. Oni walczą o rzeczy ważne, o to, co się dla Nich liczy. Walczą o Swoje wartości.
10. Trudno jest zmusić się do pozytywnych uczuć. Naprawdę nie możesz się zmusić do tego, by się zakochać czy odczuwać szczęście.
11. Uczuć po prostu nie można się pozbyć tak, jak pozbywamy się śmieci.
12. Zauważ, że łatwo jest złamać nawet najpotężniejsze drzewo, podczas gdy bambus albo wierzba nie poddaje się, kołysane przez wiatr. - Bruce Lee.
13. Większość ludzi tak bardzo przywykła do zwalczania własnych uczuć, że wierzy iż jest to jedyna możliwa reakcja. Ale czy wojownik, który dysponuje tylko jedną strategią walki, jest najlepszym wojownikiem?
14. Pamiętaj, że nie ma złego, ani dobrego wyboru. Czasami wybierzesz gotowość, czasami nie. Wszystko sprowadza się do tego, o co Ci tak naprawdę chodzi w życiu. Pomyśl o gotowości jak o skoku. To Ty decydujesz, jak daleko skoczysz. Możesz postanowić, że wykonasz mały skok - zrobisz coś łatwego. Możesz też zdecydować się skoczyć daleko i zmierzyć z przerażającym wyzwaniem.
15. Człowiek nie jest więźniem przeznaczenia, a jedynie więźniem własnego umysłu. - Franklin D. Roosevelt.
16. Każdy z Nas jednak, jeśli nie zachowa ostrożności, może wpaść w pułapkę własnego umysłu. Ludzki umysł bywa zwodniczy, ponieważ jest bardzo, bardzo bystry.
17. Ludzi umysł jest maszyną do wyszukiwania oraz rozwiązywania problemów i bardzo poważnie podchodzi do tej pracy. Jego zadaniem jest zlokalizowanie i rozwiązanie problemów zarówno w świecie zewnętrznym, jak i wewnątrz umysłu i ciała.
18. Maszyna do wyszukiwania problemów, czyli Nasz umysł, zawsze wyłapuje jakieś problemy - nawet jeśli nie masz żadnego problemu, ani nie stanowisz problemu. Prawda jest taka, że Twój umysł szczególnie poważnie traktuje szukanie problemów, w których zawiera się króciutkie słowo ,,Ja". Gdy tylko pojawia się ,,Ja", umysł zaczyna osądzać i krytykować jak szalony.
19. Większość rzeczy na tym świecie stworzona została przez ludzi, którzy wytrwali, kiedy zdawało się, że nie ma już nadziei - Dale Carnegie.
20. Umysł nieustannie ocenia rozmaite rzeczy i próbuje Nas przekonać, że jego osądy są trafne. Wprawdzie czasem Nas zawodzi, ale na szczęście dzięki praktyce można to zauważyć i nauczyć się skutecznie temu przeciwdziałać - czyli świadomie wybierać i realizować Swoje działania - mimo, że umysł na okrągło ocenia i krytykuje jak szalony.
21. Twój umysł nieustannie osądza innych ludzi i próbuje udzielać Ci rad na Ich temat. Czasami jego rady są przydatne. Pozwalają Ci nawiązywać przyjaźnie i trzymać się z dala od osób, które nie życzą Ci dobrze. Czasami jednak podszepty umysłu nie są aż tak pomocne. Na przykład umysł każe Ci widzieć wrogów tam, gdzie Ich nie ma.
22. Umysłu nie da się wyłączyć, ale możesz wybrać, czy posłuchasz jego rad, czy nie.
23. Jesteś tym, kim chcesz zostać. Po co dłużej szukać? Jesteś cudowną materializacją. Cały wszechświat przyczynił się do tego, byś mógł zaistnieć. Nie ma niczego, co nie byłoby Tobą. Królestwo Boże, Czysta Kraina, nirwana, szczęście i wyzwolenie - to wszystko Ty. - Thich Nhat Hanh.
24. Mądry dystans, to jest taki punkt widzenia, z którego zobaczysz Swoje myśli jako przemijające zdarzenia, a nie bezdyskusyjne prawdy.
25. Młodość to mimo wszystko tylko mgnienie, ale właśnie to mgnienie, tę iskrę, zawsze nosisz w sercu. - Raisa Gorbaczowa.
CZYTASZ
Pasujące do Mnie Cytaty Część 2
Poetry,,To właśnie My. Właśnie tacy jesteśmy." ,, Każdy aspekt Mojego życia...