Jenna birkaç keyifli dansın ardından Roberti Karen'i dansa kaldırması için ikna edişiyle köşede dikilmiş etrafı gözleyen Maeve'in yanına doğru ilerledi. Öyle soğuk ve donuktu ki onu çok kısa bir zamandır tanıyor dahi olsa bu denli sessiz kalamayacağını biliyordu kaldı ki Lord McLeod'a yorum dahi yapmamıştı.
"Dans?" Jenna sandalyeye oturup eteğinin altından giydiği kısa papuçlarını çıkarma gereği duydu. parmakları sızlamaya başlamıştı.
"Dans eşim Noah ve o da ortalarda yok." Maeve'in gözleri bir an durmuyor salonda dün gördüğü İngilizi arıyordu. Genç kız onu açık edemeyeceğinin farkındaydı. Öyle olursa şayet adam da ölmeden önce onun yaptıklarını söylerdi ve muhtemelen öleceğinden kendisine uygunsuz iftiralar atmaktan geri durmazdı. Genç kız giydiği krem rengi saten elbisenin üzerine dikkat çekebilmek yahut mesaj verebilmek adına boynuna adamın kurdelesini bağlamıştı lakin o gitmiş gibiydi. Dün gece kendisine bir daha karşılaşmayacaklarının teminatını da vermişti üstelik. Genç kız defalarca kez salonda bulunan saray ekoselilerine göz gezdirmiş hatta içecek alma yahut Noah'ı arama bahanesiyle etraflarından dolanmıştı. Adamların kendisine bakacaklarını bildiğinden Maeve habersizmişçesine her birini selamlamıştı. Lakin yoktu. Tanrıya şükür gitmişti. Gözleri kapıda Ferguson kilti içinde asker olarak dikilen Glenn'e baktı ve ardından bir kez daha gülümsedi. Adam gözlerini derhal içeri çevirdiğinde ise derin bir nefes alarak Jenna'nın yanındaki sandalyeye oturdu. Sanırım artık kendine gelme vaktiydi.
"Morigan'a bak Jenna... Ziyadesiyle şaşkın."
"Sanırım bende öyleyim..." Jenna gözlerini kıstı. Adamın altında oldukça cafcaflı sarı bir kilt vardı. Saçları salkım salkım birbirine dolanmış örgülenmiş boncuklanmıştı. Gerçek bir denizciyi andırıyordu ya da Callie'in dediğine göre bir korsandı. Lakin Jenna'nın aklı Koskoca McAodha beyinin bu kılıktaki bir damadı nasıl kalesine soktuğunu almıyordu.
"Dayım Leydi Arcana'yı bulduğu vakit leydim de bu haldeymiş sürgün bir korsan gemisinde tüm hayatını geçirmiş... Leydi Arcana anneannem etrafta değilken bu kılıkta dolaşırdı ve birde dayım tam bir çöpçatandır. Annem ve babam, Leydi Odeth ve Owen Dubghail onun sayesinde evlenmişler. Connor'un söylediğine göre Callie'i son dakika girdiği kasvetten kurtarıp Lord Sinclair'e gönderen de oymuş. Yaptığı ayarlama ve eşleştirmelere bakılırsa Morigan için daha iyisi olamazdı." Maeve güldü.
"Pek öyle birine benzemiyor." Jenna da gülerken kıza katıldı. "Dayım biraz değişiktir Jenna... Nerede ne yapacağını kime ne söyleyeceğini ya da sana bakarken ne düşündüğünü asla anlayamazsın."
"Caledonia gibi..." Jenna başıyla onayladı.
"Sanırım öyle." Genç kız omuz silkti. "Geliyor benimki..." Maeve suratını ekşitti." Noah kendisine doğru gelmekteydi. Tepesinde dikilip gardiyanlığını yapmaktan bu baloda da kurtulamayacaktı. "Gitse de kurtulsam..."
"Bu sıkı yönetimden hoşnut değilsen şayet evli bir kadın olman gerekiyor Maeve." Jenna kocasına baktı.
"Bunu hiç sanmıyorum..." Maeve ağabeyine gözlerini devirdi. "Dans etmek istiyorum Noah..."
"Peki." Noah piste doğru baktı ve Robert ile Karen'i bir sonraki dans için hala durduklarını fark ettiğinde kızın çapraz eşleşmede yanında kimse duramamasını sağlayabilmek adına Maeve'i tutup hızla piste çekti.
Robert bir an karısına baktı. Hala ayaklarını ovalamakta olduğunu gördüğünde ise kızkardeşine döndü. "Karen bana bak düşeceksin!" Kız inatla yeri gözlediğinde ise dilini şaklatıp salonu taradı. Ah o şerefsizi bir bulsundu... Genç adam yanlarında beliren Noah ve Maevein gelmesi ile dikkatini onlara verdi. Ian adamın elini koparmakla iyi etmişti. Hırsını almıştı Robert'in. "Müzik başlayacak güzelim yukarı bak." Robert kardeşini bir kez daha uyardı. Bu esnada Sinclair ve Jenna yanında belirdiğinde ise gözleri uçuk sarı elbisesi içinde kendisine bakan karısına kaydı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
LEYDİ.. (M)
Historical FictionRobert Mcdonald boşvermiş bir adamdı. Hayatında en son tamamen ayık olduğu gün ne zamandı hafızasını zorlasa dahi hatırlayamıyordu çünkü geçmişi anımsamak için yine ayık olmak gerekiyordu. Yanlış, adamın bedeninde vuku bulmuştu. Gelinini kendi yatağ...