CHAPTER 19
AMETHYST'S P.O.V
Reaksi si Jeremy bukan saja buat saya hairan, Darren pun ikut hairan.
"Get me a... Balkan 176." Jeremy meraup kasar wajah dia.
Ketara betul muka dia stress.
But what he said next buat saya tambah hairan dan terkejut.
"Or better get me the bill."Dia mau bayar sudah? I looked at his plate. Belum pun separuh makanan dia habis dimakan.
"Eh, banyak lagi your food." Darren menegur Jeremy.
"Kenyang saya." Jeremy mumbled.
Hampir saya tidak dengar apa dia cakap, his voice too low.
Tapi tu waiter tidak dengar masa Jeremy minta bill untuk bayar sebab dia sudah ambil Jeremy's order and walked off to get the Balkan 176.
"You know what?" Jeremy mula berdiri. "I'll just pay at the-"
Belum terberdiri si Jeremy.
"A...Mie!" Punya laju dia sampai.
EMERALD.
Emerald catwalked towards our table. Bukan main happy lagi kunun tu muka mentang-mentanglah dia sudah suruh saya order her favourite lobster dish. 'Sabah Lobster Roll' lagi tu the dish's menu, makin Emerald kesukaan.
Jeremy had his back towards Emerald and I saw him froze halfway, then he automatically sat down when the waiter came with the Balkan 176 Vodka.
I tried to clear my mind off Jeremy's reaction. Alang-alang minuman dia order sudah sampai buat apa dia mau jalan.
"Cepat juga you sampai?" Saya tanya Emerald yang semakin dekat menghampiri meja kami in just another few steps.
Emerald giggled.
"Ngam-ngam I'm here. Dorang Goldy staying here."Oh. I got to know Goldy is short for Goldman. Dan dia bukan saja Emerald's modeling agent, he is also her bestfriend.
"Ck." Seseorang mencibir, and it's Jeremy. I saw one side of his upper lip tilted up into a sneer.
"Hi, Darren!" Emerald greeted Darren yang sedang duduk di sebelah saya, enjoying his lunch.
Darren looked up and smiled.
"Hi, Em." Then Darren turned to me and whispered. "Bukan hari-hari kena belanja makan mahal-mahal. Hehehe." Saya pun ikut terkekeh."Can I sit?" Emerald meminta kebenaran.
Dui, sudah minta orang order makanan untuk dia, mau lagi tanya kalau dia boleh duduk. Duduk sajalah bah.
Tapi knowing Emerald, pertanyaan dia sekadar basa-basi saja bah tu. Dia terus melabuhkan punggung dia di kerusi tanpa menunggu jawapan kami.
"Eh, siapa ni?" Emerald tanya, masih dengan suara dia yang riang gembira. "I thought you're with Dar-"
Jeremy who was looking away just now, sipped his Vodka slowly turned his head towards Emerald.
"Hello." Jeremy menyapa Emerald.
That 'Hello' doesn't sound friendly to my ears though. Senyuman dia pun macam sinis saja saya tengok.
Emerald gasped. The shock on her face evidently clear and then her face turned white as paper.
Entahlah, terkejut mungkin Emerald nampak ada lelaki lain selain Darren. I only told Emerald that I'm out for lunch with Darren.
"Em, this is Jeremy" Saya memperkenalkan Jeremy. "Ashbu-"
YOU ARE READING
Once Upon A One Night Lust
Romance2nd Once Upon a Love Legacy series The Ashburns x Abrahams #ONCEUPONAONENIGHTLUST Original Writer: Amanda Dulagan Genre: Sabahan Slang Love Story Category: Love Story, 🔞🔞🔞-read at your own risk *** ⚠️ Story is mixed Sabahan Slang. Ada English, B...