Chapter 10

1.2K 101 20
                                    

CHAPTER 10

Back to AMETHYST’S P.O.V

Dia buat saya tidak dapat tidur oh!

Apa bah punya jenis manusia tu? Belum pernah saya jumpa lelaki macam dia.

Habis saya menyumpah-serapah sepanjang subuh. I can’t remember what time I fell asleep. But I’m so sure mata saya cuma mula terlelap bila sinaran matahari sudah mula menerangi bumi.

I dragged myself out of bed. Oh God, why is it still Friday? Kenapalah bukan Saturday or Sunday so I can sleep the whole day and recover from my puffy eyes.

Siap mandi dan berkamban, saya berdiri di depan cermin.

“Ahhh!!!” Saya menjerit kegeraman. “Mata saya!”

Teruk bah sembap mata saya. Macam mana saya mau cover pakai makeup ni? Macam saya mau hantak-hantak kaki saya di lantai tanda protest.

Tapi mau protest sama siapa? Boyfriend pun saya tiada, apa lagi laki.

Ish, kau ni, Amie. Sampai sana lagi kau fikir.

Since I laid eyes on si crazy Red Ferrari, nothing is going right.

Bikin panas, bikin sakit hati, bikin geram!

Apa lagi yang dia tidak puas hati sama tu $13,000? Saya berani bersumpah bukan saya yang meremukkan kereta dia sampai begitu teruk.

The damage in the picture is totally unfixable, unrepairable. Mustahil saya yang langgar dia sampai macam tu.

Mustahil!

Handphone saya berdering just as I’m putting on heavy concealer under my eyes.

And I’m just so stuck to my habit.

Habit of answering without looking at who’s the caller.

Tapi ni kali saya just slide the answer button without saying ‘hello’. It’s not a ‘hello’ morning for me.

“Emily.” That deep and sexy voice.
“Who’s Emily?!” I snapped. 
“Rose?” Erk.

Saya menekup mulut saya.

It’s him again.

“Apa kau mau?” Ganas bah saya.

Saya ni yang jarang ganas, boleh-boleh terkeluar keganasan saya gara-gara ni lelaki saja.

“Mau kau boleh?” Astaga ni orang kan.

“Saya sudah kasi kau duit!” Macam pusing sudah kepala saya rasa. Darah tinggi sudah saya kali ni tau. “Can you stop buggering me?!”

“Tidak cukup.” Steady dia jawab ‘Tidak cukup’ ah.
“Berapa lagi kau mau?” Macam saya mau menangis oh!

“Duit kau tidak akan cukup untuk apa yang kau sudah buat.” Argh! Kalau dia depan muka saya sekarang, saya cakar-cakar tu muka dia.

The way he’s so hard up on this is as if I killed someone that night. Macam saja dia yang saya langgar dan bukan kereta dia.

“Kenapalah saya tidak langgar saja kau sampai kau mampus tu malam?!” Tercungap-cungap saya oh.

Dia ketawa terbahak-bahak!

Inhale, exhale. Inhale, exhale.

Amethyst. Sabar kau, nak. Ini cuma satu dari setan untuk melalaikan kau.

I looked at the mirror, continued putting on my makeup to cover my puffy eyes.

“Actually…” Saya kasi lembut betul suara saya. “What exactly do you want, sir?” Saya tekankan the word sir.

Once Upon A One Night LustWhere stories live. Discover now