CHAPTER 49
AMETHYST'S P.O.V
Ya... memanglah saya tidak ikut untuk hantar the Ashburns to the airport.
I still can't get over it.
Kalau boleh saya tidak sanggup berada dalam satu ruangan bersama Jeremiah. Tapi kalau sudah mom and dad panggil saya untuk join all of them in the living room, I can't really say no. Nanti ada lagi menimbulkan kecurigaan. Saya tidak boleh buat dad curiga sebab saya takut dad will try to investigate everything termasuk the CCTV recording masa subuh tu.
Oh God. I hope dad won't go to the extent of checking all the CCTV footages. Lagipun masa tu subuh pula, dad should still be sleeping right? I know dad memang selalu jogging subuh-subuh around 5am. Damn, saya terlupa sudah jam berapa kami beraksi masa tu. Tapi nasib juga si Jeremiah tidak bertembung dengan dad masa saya halau dia balik itu masa.
Hmmm. I wonder how he got his ass back to STAR.
Ah, I don't care.
I'm convincing myself that I don't care.
You don't care, Amie.
You don't care anything that relates to Jeremiah Ashburn. Penjahat! Rambut Maggie mee!
ish!
You don't care bah, Amethyst!
Tapi... terasa juga tu hati perih sikit kan, Amie?
Kau jeling bila dia melangkah keluar dari rumah. Tapi kau mengintai juga dari jendela kan sambil meneguk liur yang pahit lagi tu. ish, bikin malu.
"Oi!" Malas saya Emerald ni. Bikin terkejut saja! "Apa kau cubuk-cubuk tu?"
"Tiada." I rolled my eyes at Emerald. "Mau tengok kalau Jeremy kau sudah jalan."
Emerald laughed, although it sounded a little bitter.
"Jeremy saya? Atau Jeremiah kau?"Ceh, bila masa lagi pandai terlintas di otak kakak saya yang too carefree ni tentang saya dan Jeremiah?
Maybe... Saph. Adakah Saph kasi cerita pasal kejadian di Kokol to Emerald? Or maybe... mom? Eh, entah siapalah yang joyah sama Emerald. Mungkin juga bukan siapa-siapa yang bagitau dia, dia sengaja saja tu mau irritate saya. Memang dia ni.
"By the way, this is Goldy." Emerald kasi introduce kawan dia merangkap her agent or manager kah something begitulah.
"Hi." Goldy menghulurkan tangan dia.
Ummm, saya tidak tau kenapa hati saya macam berat mau bersalaman sama si Goldy ni. Maybe saya terbawa-bawa by Jeremy's treatment of him awal tadi.
Tapi Goldy ni macam jenis lelaki yang lembut-lembut bah. He looks very likeable, but there's just something about him that doesn't click with me.
Hmmm. Thinking about it, Jeremy looked like he hated si Goldy kan? Do they really know each other? I wonder.
"Hi." I reluctantly held out my hand for a handshake.
"So, Goldy, this is the first time you've met my sister Amethyst." Emerald bilang.
Goldy tersenyum, saya membalas senyuman dia namun saya tau senyuman saya seakan nampak tawar.
"Uh, just call me Amie." Saya bilang.
"Amie, banyak saya dengar pasal kau." Si Goldy bilang.
Saya menaikkan satu kudou.
"Oh?" Saya mengerling ke arah Emerald. "I don't think I have an impressive portfolio. Not a model, not someone important in a company... not pretty..."
YOU ARE READING
Once Upon A One Night Lust
Romance2nd Once Upon a Love Legacy series The Ashburns x Abrahams #ONCEUPONAONENIGHTLUST Original Writer: Amanda Dulagan Genre: Sabahan Slang Love Story Category: Love Story, 🔞🔞🔞-read at your own risk *** ⚠️ Story is mixed Sabahan Slang. Ada English, B...