Chapter 21

564 72 1
                                    

CHAPTER 21

AMETHYST'S P.O.V

Pretty dress at the conference.

"Kau sudah beli a pretty dress for the conference dad tanya." Tsk tsk, saya melemparkan soalan dad kepada Emerald.

Emerald yang tengah searching something on her laptop looked messed up. Hampir dua jam sudah dia looking from her handphone to her laptop dengan khusyuknya.

"Why should I?" Emerald tanya without looking up from her laptop.

Wow, busy buat kerja oh ni perempuan. Hahahaha.

"Bah, pakai saja office wear pun boleh kan?" Saya tanya.

Saya ni bukannya tau apa-apa pasal conference in the corporate world. Kalau in the world of fashion, saya dan Emerald memang pakar, tapi dalam dunia corporate and business, Sapphire lah yang pakar.

"I'm not going." Selamba Emerald jawab.

Not going? Ditching me again?!

"Em, I understand when you had a hangover that day. But now what's your excuse?" Excuse lah bah tu. "And Darren mentioned there will be signing of MOU."

MOU pun saya sebenarnya tidak tahu-menahu apa tu sampailah Darren bagitau saya it's Momerandum Of Understanding.

"You need to sign it." I'm trying to put some sense into Emerald's head. 

"Kau sajalah sign." Emerald bilang, mata dia masih tertumpu pada screen laptop.

Astaga! Macam dia sengaja mau pancing kemarahan saya oh.

"Em! Saya tidak tau apa-apa bah." Tipis sudah kesabaran saya sama Emerald. "And anyways saya belum ada jawatan dalam company. Saya tiada hak mau sign apa-apa. Kau fahamkah ni, Em?"

"Ada Darren." Emerald bilang lagi. "ish! Why am I not getting any signal from my Ipad?"

Sudah saya suruh buat laporan polis awal-awal lagi kan!

Saya pasrah dengan gaya Emerald yang tidak mau menghadiri apa-apa yang ada kaitan dengan ACP Group.

I stormed off to my room and started to send Whatsapp message to Darren.

Me: Dar, si Emerald tidak mau attend.
Darren: Huh?
Me: Emerald tidak mau go to the conference.
Darren: HAH?!
Darren: Gilakah?!
Me: Dia bilang kau saja yang sign
Darren: NO!

Alamak macam mana lah ni?

Me: So how?
Darren: The MOU has been embeded with Emerald's name
Darren: Em needs to sign it

Okay.

Saya keluar balik dari bilik saya.

Emerald masih lagi sibuk di laptop dia.

I walked pass Emerald and got a glass of water. Apa lagi yang saya boleh cakap untuk membuat Emerald attend the conference?

Sedang saya berdiri berfikir di belakang Emerald, saya menyipitkan mata menatap her laptop screen.

She's searching for something.

"Apa kau cari tu?" Saya tanya.
"Eh, tonton kau!" Terkejut kunun dia.

Then she sighed.
"My Ipad."

"Ipad?" Saya tanya lagi.
"It's in my handbag." Emerald kedengaran pasrah.

"Buat police report saja bah." Saya bilang.

"No!" Emerald panic. "Mesti dia sudah hack ni!"

Dia sudah hack? Siapa 'dia'

Once Upon A One Night LustWhere stories live. Discover now